Як зменшити кількість аварій на Новоірпінській трасі

image
4 Жовтня 2023, 12:59
Поділитися:

Одна з головних артерій нашого міста – Новоірпінська траса, є щей однією з найнебезпечніших доріг на Київщині.
За нашими спостереженнями раз у 2 тижні там стабільно трапляються аварії. При чому серйозні, часто катастрофічні ДТП. Ситуація неприємна, адже народ і так страждає від сусідів і жертви на мирних територіях нам не додають сили у війні.
Чи можна досягнути нульової смертності на Новоірпінській трасі, чи таке взагалі можливо і якщо так, то хто має це досягати? 
Розв’язання проблем аварій на будь-якій дорозі, в будь-якій країні світу вимагає комплексного підходу та спільних зусиль місцевих влад, правоохоронних органів та громади. Тобто в нашому випадку діяти мають:

Ірпінська міськрада;
Київська обласна військова адміністрація;
Національна поліція України;
Ірпінські водії і пішоходи

Проблема Новоірпінської траси, а особливо її Романівського сегменту обговорюється вже не перший рік, більше того з нею навіть пробували боротися, але якось не пішло: спочатку були лежачі поліцейські – їх демонтували. Стояли патрульні машини, та це ще більше посилило затори від кільця. Люди виходили протестувати прямо на зебрі, та нічого не покращилось. Зараз там ремонт мосту, тимчасова односмугова переправа, стоїть блокпост і люди всерімно потрапляють в аварії. Звісно ж, факторів ризику на дорозі багато, від недбалості водіїв до поганої погоди. Та найчастіша причина більшості аварій на дорогах – це швидка їзда.
“Давайте зменшимо ліміт швидкості на дорозі і все!”  – здається доволі логічним методом, але він там і так зменшений. За ПДР частина дороги де починається мікрорайон Романівка, навпроти стелли Ірпінь, має ліміт в 50 км/год. Але на самій трасі водіям дозволено гнати 110. Прийнятне дорожнє покриття та бажання якнайшвидше подолати відстань підштовхують несумлінних водіїв їхати “з вітерцем”. Пішохідні переходи, світлофори, де мають скидати швидкість руху, не здатні їх приборкати. Тому й постійно виникають дорожньо-транспортні пригоди на цій трасі, яку часом бояться переходити і діти, і дорослі, навіть незважаючи на зелене світло світлофора.

Тож проблема важка і вимагає комплексних заходів і спільних зусиль різних органів. Та в деяких країнах Європи, наприклад в Нідерландах, змогли  прирівняти кількість аварій на певних дорогах майже до нуля. Ось деякі рекомендації, які можуть допомогти покращити безпеку на Новоірпінській трасі: 
Покращення дорожньої інфраструктури.
Країни, які досягли нульової смертності на дорогах, інвестують у високоякісну дорожню інфраструктуру. Це включає в себе широкі та гладкі дороги, відповідно позначені смуги для руху, зручні переходи для пішоходів та велосипедистів, а також безпечні велодоріжки.
З велодоріжкою проблем немає, вона віддалена від шосе, а от надзений перехід напрошується вже дуже давно. Окрім переходу варто облаштувати у Романівці обмежувальну огорожі, що не дозволить пішоходам виходити на проїжджу частину у неналежних для цього місцях. Трішки покращиться ситуація навесні 2024-го році, адже саме тоді обіцяють відкрити новий міст через річку. Надіємось, що з оновленим мостом односмугову переправу не закриють, а залишать в експлуатації, що також допоможе розгрузити дорогу. 
Посилення контролю
Країни з низькою смертністю на дорогах застосовують високі штрафи та суворі покарання для порушників. В Україні штрафи теж не маленькі, але в нас вони часто йдуть в комплекті з таким феноменом як “давналапу”. Тож контроль посилювати варто не лише над водіями, а й над патрульними, які регулюють рух.
Освіта водіїв
Важливий фактор, який потрібен для підвищення рівня свідомості водіїв про безпеку на дорозі.

Проведення програм освіти для водіїв з акцентом на безпеку на дорозі, включаючи навчання правилам водіння в складних погодних умовах.
Підкреслення важливості використання ременів безпеки та дитячих автокрісел для пасажирів.

Можна ж замість безкінечної кількості реклам нових ЖК і медцентрів повісити на білборди траси креативну соціальну рекламу для водіїї. Елементарне нагадування з цікавою картинкою приверне увагу водія і змусить таки задуматись, ‘може варто накинути той ремінь!’
Співпраця з громадою
Активні громадяни можуть впливати на рішення влади та залучати увагу до проблем безпеки на дорогах. Впроваджувати ініціативи з покращення дорожньої безпеки.
Застосування технологій
Встановлення систем відеоспостереження та інших технологічних рішень для виявлення та реагування на аварійні ситуації.
Постійний моніторинг та аналіз
Постійний аналіз статистики аварій та інцидентів на трасі для виявлення тенденцій та реагування на них. Розробка інтерактивних карт з місцями ДТП.
Будьте обережними на дорогах, дотримуйтеся правил руху, не купуйте права, ніяких стартів на жовте світло і пишіть в коментарях, як би Ви вирішили проблему аварій на дорогах.
Джерело: 04597.com.ua

Джерело: Новини Ірпеня – головні і актуальні Ірпіньські
новини сьогодні на 04597.com.ua