Вісник Кагарличчини — Проміжні підсумки медичної реформи на Кагарличчині

image
28 Лютого 2020, 16:05
Поділитися:

З моменту запровадження першого етапу медичної реформи вже пройшло понад два роки. За цей час жителі Кагарличчини (принаймні, більшість з них) призвичаїлися до новацій, зокрема, добре знають свого сімейного лікаря, те, як отримувати ліки за електронними рецептами, як записуватися на прийом по електронній черзі.
Напередодні другого етапу медичної реформи, який стартує з 1 квітня, ми звернулися до директора “Центру первинної медико-санітарної допомоги Кагарлицької районної ради” Інни КАРАПІРИ з проханням підбити проміжні підсумки роботи очолюваного нею підприємства за нових умов.

– Інно Миколаївно, скільки жителів району вже підписали декларації з сімейними лікарями?
– Станом на сьогоднішній день, із 24 730 жителів Кагарличчини відповідні угоди уклали 75,3 відсотка. І це при тому, що навантаженість на всіх наших лікарів суттєво перевищує 100%, особливо це характерно для педіатрів, де відповідний показник складає 130%. Загалом у Центрі працює 12 лікарів. Нині відчуваємо гостру потребу у двох педіатрах та двох сімейних лікарях.

– Що ж робити іншим жителям району, які виявлять бажання підписати декларації?
– Це питання вирішується нами в робочому порядку. Деякі лікарі, незважаючи на велике завантаження, продовжують укладати декларації з хворими, у декого з’являються вільні місця, приміром, через те, що людина переїжджає в іншу місцевість. Ми контролюємо цей процес, і як тільки з’являється така можливість, то в першу чергу телефонуємо тим людям, які вже зверталися до нас.
Нещодавно ми взяли на роботу сімейного лікаря Галину Мисник, яка має вищу категорію й значний досвід роботи. За два тижні понад 400 кагарличан уклали з нею декларації. Й всі, хто бажає це зробити, може звертатися до нас в робочий час.

– Чи вдалося вам забезпечити необхідним обладнання амбулаторії, які є структурними підрозділами вашого Центру?
– Так, за ці два роки ми придбали найнеобхідніше обладнання та оргтехніку для належної роботи всіх без винятку амбулаторій: і міської, і сільських. Усе обладнання купували за кошти, які нам виділялися з місцевих бюджетів. Тож особлива вдячність – районній, міській радам, а також тим сільрадам, де діють амбулаторії, за своєчасне виділення необхідних коштів.

– Тобто, комп’ютеризація закладів завершена?
– Саме так. Відтепер комп’ютери та інтернет у наших медичних установах вже не є чимось винятковим, це – робочий інструмент, призначення якого всім зрозуміло. Рівень комп’ютерної грамотності медичних працівників достатній. І висловлювання скептиків про те, що лікарі не вміють користуватися комп’ютерами, що на укладення декларації потрібно витрачати дуже багато часу, м’яко кажучи, не відповідають дійсності. Весь медперсонал пройшов відповідні курси і володіє необхідними уміннями для роботи з новим програмним забезпеченням.

– Інно Миколаївно, чи вчасно виплачуються вам кошти від Національної служби здоров’я України? Іншими словами, чи пішли гроші за пацієнтом?
– Проблем з цим немає. У 2018 році, коли розпочинався перший етап медичної реформи, дехто з пересторогою ставився до новацій. Втім, час показав, що нова система працює. Ми оперативно внесли зміни в статут, перетворивши заклад у комунальне некомерційне підприємство. Згодом почали працювати на договірній основі з Національною службою здоров’я України за принципом “гроші ходять за пацієнтом”.

– Чи відчули лікарі обіцяне підвищення зарплатні?
– З реформуванням наш Центр отримав нові можливості: збільшувати зарплату лікарям, які дійсно цього заслуговують, витрачати зароблені кошти на поліпшення матеріальної бази, самостійно розставляти пріоритети і керувати установою. Раніше у лікарів були однакові оклади, але навантаження суттєво відрізнялося. Сьогодні ж у нас з’явилася можливість фінансово заохочувати тих, хто більше трудиться. І це, я вважаю, правильно.
Також ми можемо собі дозволити вже за власні кошти закуповувати найнеобхідніше. Нещодавно придбали в лізинг медобладнання, яке дозволить нам вже власними силами проводити лабораторні дослідження. Вже з березня у нашому Центрі можна буде проводити загальний аналіз крові та сечі. До того ж це обладнання дозволяє отримувати результати оперативно, миттєво.

– Свого часу лунали нарікання від жителів сіл щодо програми “Доступні ліки”, мовляв, навіщо такі безкоштовні ліки, якщо за ними потрібно їхати в райцентр і витрачати ще більші кошти на дорогу…
– Нині це питання в нашому районі вже вирішене. Ми спільно з центральною аптекою досягли певного компромісу, щоб спростити видачу ліків цій категорії населення. Відтепер таблетки, мікстури, інші медпрепарати, які можна отримати за програмою “Доступні ліки”, видаються безпосередньо у сільських амбулаторіях. До того ж, рецепти цим хворим наші лікарі виписують не через СМС, а роздруковуючи їх на принтері в амбулаторії.
Загалом система “Доступні ліки” працює за таким принципом: хворий звертається до лікаря, на його мобільний телефон надходить СМС-повідомлення з кодом, яке пацієнт показує в нашій центральній аптеці. Просто, швидко і без паперової тяганини.

– І насамкінець, що з практики можете сказати: етап впровадження електронного запису на прийом до лікаря пройшов успішно? Чи призвичаїлися лікарі до 15-хвилинного прийому за записом?
– Безперечно, на все потрібен час. Як я вже й казала, нині проблем із введенням комп’ютеризації у нас немає. І лікарі, і медсестри набагато швидше вводять дані в електронні картки, виписують електронні рецепти.
Особисто мені як керівнику стало набагато простіше контролювати роботу лікарів завдяки електронній системі Helsi.мe, адже там чітко вказується, скільки пацієнтів записано на прийом по електронній черзі, скільки таких прийомів проведено чи скасовано.
З іншого боку, виявилося, що пацієнти можуть і хочуть користуватися новими сервісами, оскільки це робить обслуговування більш зручним. Проблема, через яку люди втрачали величезну кількість часу в чергах, стала поступово зникати.

Джерело: Вісник Кагарличчини — Головна