В Кабміні повідомили про нові норми асфальтування доріг
Дивитись відео на сайті
У змінах до Державних будівельних норм* чітко визначено допустимий час на транспортування асфальтобетонної суміші (АБС), який обов’язково має бути дотриманий від моменту випуску до укладання АБС, – не більше 3 годин.
Про це повідомляє Урядовий портал з посиланням на Лева Парцхаладзе, заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України:
“Зараз у ще чинних нормах щодо проектування доріг загального користування час на транспортування АБС-суміші із заводу до місця її укладання ніяк не обмежується. Чому це погано? При тривалому транспортуванні на великі відстані суміш зазнає підвищеного впливу вібрацій і стає неоднорідною. Наслідки цього ми спостерігаємо на наших дорогах – це вибоїни та тріщини. Крім цього, при збільшенні часу транспортування на суміш більш суттєво впливає температура повітря. Тому у змінах до цих будівельних норм вводяться обмеження щодо часу на транспортування асфальтобетону – не більше 3 годин. Науковцями і експертами дорожньої галузі визначено, що цей час є оптимальним, щоб суміш не застигала і потім укладалася однорідно”.
За підрахунками експертів, це сприятиме підвищенню якості дорожнього покриття в цілому на 30%, продовжить строк служби таких доріг та мінімізує появу вибоїн, тріщин та бітумних плям.
Крім того, у нових змінах визначаються
максимальні відстані транспортування асфальтобетонних сумішей:
- в межах населеного пункту – 75 км;
- на ґрунтових дорогах або дорогах з
каменю чи бруківки поза населеним пунктом – 110 км; - на асфальтобетонних, цементобетонних
дорогах або з чорного щебеню поза населеним пунктом – 150 км.
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні
дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП
“ДерждорНДІ” вже затверджені та будуть опубліковані найближчим часом.
Довідково
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.
* – посилання на розділ и частини ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво”
Нещодавно повідомлялося, що в Ірпені продовжують капітально ремонтувати дороги та залучати незалежних сертифікованих експертів для проведення експертизи якості нових автошляхів.
Джерело: ITV