У київському метро з 1 листопада зникнуть жетони та проїзні. Як оплачувати проїзд?

image
17 Вересня 2019, 19:25
Поділитися:

Із 1 листопада припиняється продаж паперових квитків для проїзду в наземному транспорті. Також із 1 листопада скажуть остаточне «прощавай» жетонам і зеленим карткам у метро. Як тепер їздити у столиці? 

Як повідомляє інтернет-видання «Рубрика», електронний квиток – спосіб оплати за проїзд у громадському транспорті за допомогою спеціальної транспортної картки Kyiv smart card або «картки киянина». Kyiv smart card  коштує 50 грн.

1. Як технічно оплачувати проїзд у метро та наземному транспорті? 

У метро можна буде скористатись електронним квитком, оплатити банківською картою на жовтому терміналі (переконайтеся, що на карті є надпис PayPass або символ WiFi, розплатитися також можна мобільними додатками ApplePay або GooglePay), а також придбати QR-код на разову поїздку (одноразовий коштує 8 грн).

До речі, зелені картки для проїзду в метро так само зникають: їх скасовують із 1 листопада 2019 року. При чому записані на стару картку поїздки не згорають, а саму зелену картку можна обміняти у віконечку станції метро. До речі, якщо поповнити Kyiv smart card, то гроші з неї не вертаються, її можна, приміром, передати комусь у користування, якщо вам вона більше не потрібна.

Якщо Kyiv smart card картку втратили, а на ній ще є кошти за проїзд?

У такому випадку можна її заблокувати через call-центр та особистий електронний кабінет. Поїздки на ній зберігаються. При використанні картки видно буде баланс і скільки поїздок залишилось.

Де придбати та поповнити е-квиток:

зараз можна на 10 станціях: «Хрещатик», «Театральна», «Майдан Незалежності», «Академмістечко», «Лісова», «Арсенальна», «Теремки», «Видубичі», «Сирець» та «Почайна», а скоро можна буде на всіх станціях київського метрополітену
у 322 точках «Т-кіоск»; Ось тут їх повна мапа
через мобільний додаток Kyiv Smart City
через платіжні термінали: Easy pay (1800 терміналів), Ibox (1110 терміналів), 2clik (725 терміналів)
В особистому кабінеті киянина.
KyivMetroBot в Телеграм та Facebook
KyivPayBot в Телеграм та Facebook

QR-коди можна буде придбати у боксах самообслуговування та касах Київського метрополітену.

Обіцяють, що скоро поповнити е-квиток можна буде за допомогою мобільних додатків Приват 24, Ощад 24/7, а також у терміналах самообслуговування КП ГІОЦ, ПриватБанку, Ощадбанку та на порталі EasyPay.

Вартість багаторазового поповнення:

10-19 поїздок – 7, 70 грн.
20-29 поїздок – 7, 40 грн.
30-39 поїздок – 7, 10 грн.
40-49 поїздок – 6, 80 грн.
50 поїздок – 6, 50 грн.

2. Що робити, якщо QR-код не читається і тебе не пускає в метро або не пропускає в громадський транспорт? Куди дзвонити і бігти?

Зберігати спокій та шукати альтернативу:проїзний, картка метро, разова поїздка.

Нову систему проїзду тестуватимуть до кінця жовтня 2019 року.

У режимі 24/7 можна залишати скарги за цими реквізитами:

Сторінку Kyiv Smart Card також створили у Facebook

3. Як бути з пільговиками? Для них передбачені спеціальні картки?

Пільговий проїзд для пенсіонерів забезпечуватиметься завдяки картці киянина. Усі, хто має пільги, зможуть нею оплачувати проїзд. Обмінювати картку не треба, вона залишається. Кошти з неї при валідації не знімаються. Тим, хто має таку картку, для проїзду в транспорті треба підійти до терміналу, піднести картку киянина і проїзд оплачений. Валідацію перевірятиме контролер у наземному транспорті. Для цього не обов’язково купувати  Kyiv Smart Card.

Для студентів питання, як існуватиме пільговий проїзд, ще відкрите.

4. Що буде з жетонами? 

До 30 жовтня жетони з обігу вилучать. Після того їх опишуть та відправлять на склад. Потім виставлять на Прозорро, де їх зможе придбати кампанія з переробки пластику.

5. Електронна система оплати у наземному транспорті не передбачає кондукторів. Куди ж вони подінуться? 

У «Київпастранс» обіцяють, що жоден співробітник не залишиться «за бортом»: охочі зможуть пройти перепідготовку та освоїти нову професію. Наприклад, водія чи контролера.

Джерело: Трибуна Бровари