У Києві презентували гастрономічну новинку Kyiv Pie

image
13 Березня 2021, 16:46
Поділитися:

У київської перепічки з’явився конкурент — київський пиріг Kyiv Pie. Невеликого розміру, він зроблений у формі сонця та на сьогодні має три види начинки. Пиріг став першим кроком у напрямку розвитку гастрономічного туризму столиці.

Гастрономічний продукт розроблений у співпраці Управління туризму та промоцій КМДА, Всеукраїнської асоціації гастрономічного туризму та шеф-кухаря Олексія Повторейка.

«В рамках підписаного Меморандуму з Асоціацією гастрономічного туризму ми вирішили осучаснити київський гастропродукт. Намагалися поєднати українські традиції та сучасні тренди, — зазначила начальниця Управління туризму та промоцій КМДА Марина Радова.  — Довго шукали, яка страва розпочне гастрономічну подорож до Києва. І дійшли до спільної думки, що це буде пиріг. Нашим завданням було створити унікальний гастроподукт, який коштує близько одного євро, і який турист може скушутувати, гуляючи містом. Загалом ми прагнемо залучити якомога більше зовнішніх туристів, відновити потоки минулих років та зацікавити внутрішніх туристів».

Про форму та концепцію Kyiv Pie розповів президент Всеукраїнської асоціації гастрономічного туризму, автор путівника «Київ гастрономічній» (одного з чотирьох туристичних путівників Києва) Олексій Волков.

«Займаюся гастрономічним туризмом та дослідженням кулінарії вже 8 років. Останні 4 роки намагався знайти відповідь, що саме є київська кухня, — зауважив він. — У путівнику „Київ гастрономічний“ описані кілька десятків страв, які можна вважати українськими, київськими, це наші традиційні або шляхетні страви. Але що саме сьогодні може бути київською стравою? Ми враховували кілька моментів: запит на веганські та вегетаріанські страви, що продукт бути ресторанною стравою, зручною у доставці, та стрітфудом, і звісно, безкомпромісно смачним. При обговоренні щоразу приходили до хлібопекарських страв. Традиції хлібопечення у Києві та Україні мають багатовікову історію. Форма цього пирога — сонце. І цей символ притаманний ще часам Київської Русі. Так, сонце знаходиться на даху Будинку митрополита у Софії Київській».

Окрім форми, охочих скуштувати київський пиріг, обіцяють дивувати начинками.

«Ми розробили три види начинки з локальних продуктів, — звернув увагу віце-президент Асоціації шеф-кухарів України Олексій Повторейко, автор рецептури. — Перший — осетр. Сьогодні це елітарний подукт, хоча 300 років тому осетр наводняв Дніпро. Ми використовуємо осетр, вирощений в басейні під Українкою, Київської області. Далі — яловичий лівер а саме серце і печінка, це також локальний продукт з Баришівського району Київської області. І коріння, які ми недооцінюємо. Петрушка, пастернак, селера — саме вони були на нашій території до появи картоплі, яка витіснила цей локальний продукт. Хочемо відновити традиції та дати можливість спробувати ці смаки містянам та гостям столиці».

Для київського пирога характерне «повільне приготування», коли начинка готується мінімум 3 години, тушиться на невеликому вогні, а в якості заправки використовується цибуля, часник, соняшникова олія, масло. Лівер спочатку відварюється. Тісто може бути дріджеве, чи бездріджеве, на вершковому маслі чи маргарині. Відрізнити пироги можна за зовнішнім виглядом — пироги з корінням посипані насінням льону, а з ліверу — соняшниковим насінням.

«Пироги запікаються в духовці, тут ми також звертаємося до історії, адже трипільці, на відміну від кочових народів, готували страви у закритому вогнищі, в печі, — зазначив Олексій Повторейко. — Запікати в духовці потрібно 15-25 хвилин. Для цих продуктів можна використовувати шокову заморожку, а спечені чудово зберігаються 3-4 дні. В планах також солодкі начинки, зокрема, яблука та спеції».

Сьогодні продегустувати Kyiv Pie є змога в ресторанах мережі «Наживо» на Осокорках та Подолі. Вартість пирогів на виніс — 35 грн. (з осетром 60 грн.), в ресторанній подачі (з картоплею, салатом) коштуватимуть дорожче (від 60 грн.). До промоції нового київського гастропродукту запрошують всіх охочих рестораторів, яким безкоштовно нададуть рецептуру (технологічні карти) пирогів. Крім того, на сторінці Управління туризму та промоцій КМДА проведуть голосування за найкращий логотип Kyiv Pie.

Також київський пиріг буде презентований на туристичній виставці у Києві 24-26 березня, інших туристичних заходах, розглядають можливість продавати його в туристично-інформаційних центрах столиці (наразі таких відкрито два — в будівлі КМДА та Київській картинній галереї).

«Гастрономічний туризм є сьогодні одним із пріоритетних напрямків у Києві разом із медичним та бізнес-туризмом. Далі ми плануємо створення різних видів сучасних гастропродуктів, проведення гастрономічної премії та створення мапи тематичних гастрономічних маршрутів міста Києва», — поділилася Марина Радова.

Джерело: Вечірній Київ