У Броварах намагаються впорядкувати сезонну торгівлю

image
14 Червня 2019, 20:15
Поділитися:

Бровари роблять перші кроки в упорядкуванні сезонної торгівлі та поповненні комунального господарства міста додатковими коштами. Віднині, щоб отримати місце для провадження сезонної торгівлі, підприємці мають перемогти в конкурсі, запропонувавши найбільшу ціну за оренду майданчика, та належно його облаштувати. Окрім цього, із КП «Бровари-Благоустрій» підприємці мають укласти договір та оформити паспорт-прив’язку.Та брати участь у конкурсах останні не поспішають: одні бояться, що не витримають конкуренції, інші – не бажають особливо напружуватися, щоб облаштувати місце, треті просто не хочуть сплачувати кошти за оренду землі. Та і для самих чиновників перший млинець у впорядкуванні сезонної торгівлі виявився глевким.

Уперше броварські чиновники намагаються в місті навести лад, що стосується сезонної торгівлі. Ще донедавна, щоб торгувати в сезон на території Броварів, для підприємців особливої мороки не було: окрім держреєстрації, вони мали отримати  в броварській мерії лише дозвіл на торгівлю від відповідної комісії. І хоча в управління економіки та інвестицій кажуть, що в такий спосіб хотіли стимулювати сільськогосподарського виробника, та активізувалися й інші дрібні торговці. Щороку на території міста почали з’являтися нові «точки». З роками «рибні місця» підприємці фактично «монополізували»: сезонні лотки переросли в постійні палатки чи «Купави». Однак за оренду землі ніхто не сплачував. Лише останні пару років  КП«Бровари-Благоустрій» почав укладати прямі угоди з підпиємцями на оренду землі. Тоді й почали «капати» в бюджет міста перші надходження. Та скільки було цих надходжень і куди саме вони використовувалися, у КП «Бровари-Благоустрій» достеменно не знають.

20.12. 2018 р. міська рада своїм рішенням затвердила «Положення про розміщення літніх майданчиків та об’єктів сезонної торгівлі в м. Бровари». Тоді вперше було визначено право встановлення об’єктів сезонної торгівлі на конкурсних засадах та відповідно до паспорту прив’язки і договору. Було прописано і умови їх розміщення, підстави для відмови і демонтажу. Згодом, 11 .04 2019 р., міськрада внесла зміни та доповнення до Положення, визначивши управління економіки та інвестицій відповідальними за підготовку та проведення конкурсу на визначення переможця. У свою чергу управління містобудування та архітектури відповідає за оформлення паспортів-прив’язок на надання в користування місця для розташування спеціальних конструкцій, а КП «Бровари-Благоустрій» заключає з підприємцями угоди.

Однак спочатку члени виконкому затверджують перелік місць для провадження сезонної торгівлі. Наразі  уже затверджено близько 60 таких місць, відбулося 6 конкурсів, визначено переможців на провадження підприємницької діяльності на понад 20 місцях. 

Під час останнього засідання виконкому, 11 червня, члени виконкому затвердили результати конкурсної комісії, яка визначила переможців конкурсу щодо надання права на використання/ встановлення об’єкта для провадження підприємницької діяльності. Так, баштанні культури в Броварах в районі стадіону «Спартак» та на вул. Короленка в районі бювету реалізовуватиме ФОП «Гулієва А.Г» (вартість оплати 3150,00 грн/міс). Біля бювету на Короленка та по бульв. Незалежності, 15 реалізовуватиме фрукти і овочі  ФОП «Аскеров Х.Д» (вартість оплати 3150,00 грн/міс). М’ясом на бульв. Незалежності, 17 торгуватиме ФОП «Бєлова В.В» ( 2700,00 грн/міс), молоком на вул. Героїв Небесної Сотні – СтзОВ ім. Леся Сердюка ( 2 503, 80 грн/міс), яйцями на бульв. Незалежності, 17 – ТОВ «Ясенсвіт» (2503,80 грн/міс), фасованими хлібобулочними та кондитерськими виробами  на бульв. Незалежності, 28-Б – ТОВ «Київський пекарний дім» (2503, 80 грн/міс).

Ще одним своїм рішенням 11 червня виконком затвердив перелік чергових місць для сезонної торгівлі на території Броварів. Цього разу було одне місце –  на бульв. Незалежності, 39 для реалізації безалкогольних напоїв та фасованих продуктів харчування на площі 12 кв м. Початкова вартість оренди місця за 1 кв м складає 208, 65 грн/міс. Конкурс на визначення переможця, який і торгуватиме на цьому місці, має відбутися 27 червня. Необхідні документи в управлінні економіки та інвестицій приймають до 21 червня.

Однак, як зазначають у КП «Бровари-Благоустрій» та управлінні містобудування та архітектури, підприємці не поспішають заключати договір та оформляти паспорта-прив’язки, посилаючись на дороговартісну процедуру (близько 6 тис.грн). Так, станом на сьогодні, договір заключило лише 6 підприємців-переможців, які отримали право торгувати на 13 місцях. П’ять із них дісталося ТОВ «Промінь-Фуд», яке і в попередні роки заключало угоду із КП. Якщо раніше ТОВ сплачувало в бюджет міста за 5 місць  14 тис. 552, 70 грн/міс, то після конкурсу платитиме безпосередньо комунальному підприємству на 2 тис. грн більше – 16 510, 00 грн. Загалом, за новим Положенням, у травні в КП уже надійшла плата за оренду. На жаль, лише від одного підприємства, яка давно співпрацює з містом – фермерського господарства «Журавушка». Підприємство виграло конкурс на облаштування для сезонної торгівлі 2-х місць. А це – 5 200 грн. За червень уже оплатили за оренду ТОВ «Промінь-Фуд» (16 510, 00 грн) та ФОП «Чабур Н.І.» (6 800 грн). У КП «Бровари-Благоустрій» кажуть, що всі виручені кошти підуть на потреби підприємства, зокрема, на фінансування господарської діяльності.

В управлінні економіки та інвестицій зазначають, що перший млинець виявився глевким: в управлінні містобудування та архітектури, які від початку займалися впорядкуванням сезонної торгівлі, першочергово не визначили та не затвердили загальну кількість місць у Броварах, де можна провадити таку торгівлю, тож зараз складно контролювати наявні вільні місця. Чиновники кажуть, що такі місця з’являються залежно від потреб підприємців. І таких місць багато. Та не завжди вони доцільні. Тож комісія як погоджує, так і відмовляє у наданні місць на провадження сезонної торгівлі. І відмовляє, кажуть, досить часто, адже  не дотримано умов Положення. Серед яких і не належне оформлення та недоцільне розміщення.

Так, 28 травня члени виконкому затвердили 10 місць для провадження підприємницької діяльності і одночано відмовили у наданні 20-ти місць. Як зазначено у рішенні, відмовляють у зв’язку з недоцільністю їх розташування. Мова про дві «точки» на бульв. Незалежності, 10, де  підприємці планували реалізовувати фрукти, овочі та баштанні культури. Відмовлено в розташуванні ще трьох «точок» біля міської бібліотеки та магазину «Книги», де планувався продаж фаст-фуду. Ще в 7 місцях на вул. Гагаріна  та Чорновола В’ячеслава підприємці розраховували продавати безалкогольні напої та фасовані продукти харчування.

Нагадаємо, згідно з Положенням, усі об’єкти сезонної торгівлі мають розміщуватися на конструктивних елементах благоустрою і у визначених межах відповідно до паспорту-прив’язки. Термін договору дійсний протягом одного року (або в термін, вказаний в заяві), і продовжується лише за умови дотримання вимог чинного законодавства. Після закінчення сезонного періоду, підприємець має демонтувати літній майданчик чи об’єкт сезонної торгівлі. В іншому випадку – демонтаж здійснять комунальні служби міста.

Фото – авторки

Джерело: Трибуна Бровари