«Соціальне таксі» як громадська ініціатива «Прагнення» | Трибуна

image
24 Січня 2020, 21:29
Поділитися:

Броварське підприємство «Інватранс» (міського товариства інвалідів із ураженням опорно-рухового апарату «Прагнення»), що працевлаштовує людей із інвалідністю, планує долучитись до програми фінансвої підтримки громадських ініціатив Фонду соціального захисту інвалідів і за кошти державної субвенції покращити свою матеріално-технічну базу, а також розширити спектр соціальних послуг як для маломобільних груп населення, так і для звичайних громадян.

Центр реабілітації  «Прагнення», створений на базі Броварського міського товариства інвалідів із ураженням опорно-рухового апарату, нещодавно увійшов до переліку організацій, які у 2020 році отримають фінансову підтримку з бюджету Броварів на оплату комунальних послуг у розмірі 75 тис. грн. через міську програму «З турботою про кожного».

Як у міськраді розділили 2,5 млн грн між громадськими організаціями

І якщо міська бюджетна дотація одного з підрозділів «Прагнення» більше стосується нерухомості, то новий інвестиційний проєкт безпосередньо стосується «рухомого складу» та бюджету іншого рівня – державного.

Так, Всеукраїнська громадська організація людей із інвалідністю «Прагнення» в особі Олега Іваненка  звернулась до Фонду соціального захисту інвалідів (ФЗСІ) Мінсоцполітики України з пропозиціями щодо участі автотранспортного підприємства «Інватранс» у програмі Кабміну, що дозволить йому претендувати на державне фінансування соціальної ініціативи. Тобто, ГО «Прагнення» виступить ініціатором, а АП «Інватранс» реалізатором проєкту.

Минулого тижня до Броварів завітав директор Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Сергій Подорожний для проведення консультацій щодо втілення запропонованого ГО «Прагнення» проєкту та підготовки необхідної документальної бази.

Під час обговорення проєкту зліва направо:
Валерій Іваненко – підписант АП «Інватранс» , Олег Іваненко – засновник ГО  «Прагнення»,  Сергій Подорожний – директор Київського обласного відділення ФСЗІ

Основним видом діяльності автотранспортного підприємства інвалідів «Інватранс», згідно реєстру юридичних осіб, є пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення. Відтак підприємство здійснює приміські пасажирські перевезення з Броварів до столиці. Тож під час реалізації проєкту державне фінансування заплановано направити  на купівлю транспортних засобів зі спеціальним обладнанням, що дозволить підвищити якість перевезень та  розширити перелік послуг для маломобільних груп населення.

Перевізник планує за кошти субвенції придбати 4 низопольні автобуси, завдяки чому підприємтсву вдасться покращити свою матеріально-технічну базу, а «Інватрансу» – створити додатково кілька робочих місць.

Війни перевізників: «Інватранс» VS «АТП 13209», «Бровариавтопас», «Автопас-К», «Автосоюз», «Союз-Авто»

За інформацією керівництва «Інватрансу»,  на теперішній час на підприємстві працевлаштована 51 особа, 27 із яких мають статус людини з інвалідністю. Крім обслуговування пасажирів міжміського маршруту, транспотрними засобами підприємства здійснюється довіз дітей із інвалідністю до навчальниїх закладів міста з інклюзивною формою навчання (Броварські ЗОШ №6 та №9).

Валерій Іваненко

За словами одного з очільників АП «Інватрансу» та керівника центру соціальної реабілітації дітей із інвалідністю Валерія Іваненка, реалізація проєкту дозволить покращити якість життя людей із інвалідністю: «Загалом, якщо брати статистику по місту, налічується близько 800 дітей із інвалідністю, це з тих, у кого встановлено діагноз. Послугами нашого дитячого центру, наприклад, зараз користується 216 дітей із Броварів та району, ще 200 дітей очікують своєї черги. На наступний рік ми маємо довозити до центру 60 діток із Броварського району…Крім того, всі паралімпійські спотривні заходи і змагання обслуговуємо ми («Інватранс»  – ред.). Тож потреба у запуску «соціального таксі» є очевидною, і отримавши нові автобуси, ми готові цим займатись».

На підтвердження намірів виконання взятих на себе зобов’язань щодо реалізації інвестиційних проєктів, Валерій Іваненко зазначив, що держава не вперше довіряє підприємству «Інватранс» державні кошти. Так, у 2011 році підприємство за рахунок подібних програм отримало 2 автобуси, а у 2013 році –  3 автобуси саме під створення робочих місць для осіб із інвалідністю. «Частина цих транспортних засобів працює й досі на маршруті, також нам вдалось зберегти всі робочі місця, тому всі взяті на себе зобов’язання перед державою ми виконали у повному обсязі», – зазначив Валерій Іванович.

З досвіду директора Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Сергія Подорожного, отримання коштів під такі проєкти вимагає певних зусиль, а їх подальше використання за призначенням чітко контролюється державою.

За словами чиновника, фінансові ресурси для реалізації соціальних проєктів акумулюються в державному бюджеті за рахунок сплати підприємствами штрафних санкцій за невиконання функцій із працевлаштування людей із інвалідністю.

Норматив робочих місць щодо працевлаштування інвалідів на підприємствах та організаціях усіх форм власності в Україні становить:
• одне робоче місце, якщо працюють від восьми до 25 осіб;
• 4% середньооблікової чисельності штатних працівників, якщо працюють понад 25 осіб.

Так чи інакше, держава за допомогою різних інструментів  намагається простимулювати роботодавців, адже працевлаштовуючи людей із інвалідністю, роботодавець:

отримує відповідальних працівників, які цінують свою роботу;
уникає штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів;
може претендувати на дотації для створення робочого місця для працівника з інвалідністю, на заробітну плату людини з інвалідністю тощо;
отримує можливість навчити працівника з інвалідністю за рахунок соціальних фондів;
отримує пільги щодо сплати зборів на соціальне страхування: для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди. Збір на обов’язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою 4% від об’єкта оподаткування для працюючих інвалідів та за ставкою 33,2% від об’єкта оподаткування для інших працівників такого підприємства;
формує імідж свого підприємства чи організації як соціально відповідального бізнесу.

У рамках співпраці ФСЗІ Олег Іваненко та його колеги з ГО «Прагнення» розробили концепцію реформування обласного відділення фонду, що в майбутньому розширить повноваження та можливості Фонду соцзахисту інвалідів і дозволить оперативно реагувати на потреби та запити людей із інвалідністю та тих, хто потребує сторонньої допомоги. Свої напрацювання в цій царині та проєкт законодавчих змін керівник фонду разом із представниками громадської організації планує подати на розгляд Міністерства соціальної політики України та Кабінету Міністрів України вже найближчим часом.

Читайте також:

Діти з інвалідністю: чого бракує в Броварах для їхньої реабілітації?
Перевірено Мариною Порошенко, або Як у Броварах працюють із дітьми з інвалідністю – ФОТО
«Після Ла-Маншу наступним буде космос. Якщо допоможе Ілон Маск»,  – Олег Іваненко
Відомий броварчанин поїхав на Всесвітній економічний форум у Давос. Навіщо?

Фото – Олена Слодобяник та Дмитро Біляєв

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Джерело: Трибуна – Бровари