Скільки вчителів Київщини пройшли сертифікацію- 2021 та яку надбавку отримали

image
24 Січня 2022, 17:13
Поділитися:

У 2021 році успішно пройшли ІІІ етап сертифікації 18 педагогів з Київщини. Про успіхи та особливості трирічного пілотного проєкту із сертифікації вчителів початкових класів на Київщині в інтерв’ю розповіла начальник управління Державної служби якості освіти у Київській області Лілія Кревська.
– Ліліє Богданівно, розкажіть, будь ласка, як проходила сертифікація? Яка її мета?
– Сертифікація в цілому має на меті оцінити професійні компетентності педагога. Вона здійснюється через незалежне тестування, самооцінювання та глибоке вивчення практичного досвіду роботи. За три роки впровадження пілотного проєкту сертифікація педагогічних працівників стала ще й чинником підвищення якості освіти. Зараховується чергова чи позачергова атестація, сертифікація надає підставу для присвоєння кваліфікаційної категорії та педагогічного звання. Має значення і матеріальне заохочення – вчитель зможе отримати 20% надбавки до заробітної плати.
Якщо підбити підсумки трьох років проведення сертифікації на Київщині, то нині ми маємо 94 сертифікованих вчителів початкових класів. Найбільша кількість успішно сертифікованих вчителів – 32 – з Броварського району, 23 учасники сертифікації – з Бучанського району, 13 – з Обухівського району, по 8 – з Білоцерківського та Фастівського районів, по 5 – з Бориспільського та Вишгородського районів.
У 2021 році у Київській області успішно пройшли ІІІ етап сертифікації 18 педагогів, зокрема: з Білоцерківського – 4, Бучанського – 5, Броварського – 6, Вишгородського – 2, Обухівського – 1. Педагоги Київщини отримали високі підсумкові бали й подолали пороговий – 94, також маємо один найвищий результат 140 балів.
Варто зазначити, що з одного закладу проходили сертифікацію кілька педагогів. Це – Броварський навчально-виховний комплекс Броварської міської ради Київської області, Бучанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Бучанської міської ради Київської області, Опорний заклад освіти «Красилівський академічний ліцей» Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області. Серед учасників сертифікації були як досвідчені вчителі, так і педагоги, стаж роботи яких не перевищує 5-7 років.
Серед сертифікованих цього року вчителів можна виокремити такий розподіл:

67% працюють у міській, 33% – у сільській місцевостях;
22% – віком до 30-ти, 33,5% — від 30-ти до 40-ка, 11% – від 40-ка до 50-ти і 33,5% – до 63 років;
17% спеціалістів, 28% мають другу, 5% – першу і 50% – вищу кваліфікаційні категорії;
17% мають педагогічне звання «учитель-методист», 22% – «старший вчитель», 61% не мають звання.

– Як реагують вчителі початкових класів на цей проєкт?
– Сьогодні від учасників сертифікації надходять на адресу Державної служби якості освіти та нашого територіального управління численні позитивні відгуки. Педагоги, що пройшли сертифікацію, діляться враженнями та мотивують колег пройти їх шляхом. Відзначають, що сертифікація додала впевненості у власних силах, визнання серед колег та керівництва. Позитивну і навіть високу оцінку сертифікації дають самі її учасники.

Пройти сертифікацію – це можливість для кожного педагога перевірити свої знання, отримати досвід, почути думку незалежних експертів, подивитися на себе очима інших, самоствердитись.

«Значення професії вчителя важко переоцінити. Сучасний учитель – не просто мудрий наставник, старший друг, порадник. Це щось більше. Саме у цьому полягає складність професії та її важливість, – підкреслилаКатерина Геращенко, учитель початкових класів Бучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Бучанської міської ради, учасник сертифікації – 2021. – Успішне проходження сертифікації – ще один доказ того, що сучасний учитель готовий бути агентом якісних освітніх змін. Не можу сказати, що було легко, але результат того вартує».
Багато вчителів, які успішно пройшли сертифікацію, нині виступають у якості експертів, беруть участь у сертифікації, інституційних аудитах. До проведення третього етапу сертифікації було залучено 41 освітнього експерта (з Броварського району – 8, по 7 – з Бучанського та Обухівського районів, по 6 – з Білоцерківського та Фастівського районів, 4 – з Вишгородського району, 3 – з Бориспільського району). Вивчення практичного досвіду тривало з 20 вересня до 26 листопада. Експерти з Київської області оцінювали досвід 64 педагогів з 14 областей України та м.Києва (найбільше – з Запорізької (16) та Вінницької (14) областей).

– Сертифікація відбувається добровільно. Лише 140 педагогів цього року зможуть взяти участь у цьому процесі. Як будете анонсувати цей проєкт на Київщині?
– Так, 140 вчителів початкових класів Київської області з 4799 (загальна кількість вчителів початкових класів в області) зможуть зареєструватися у 2022 році для проходження сертифікації. Граничну кількість визначено наказом Міністерства освіти і науки України від 04 січня 2022 року №3 «Про деякі питання проведення сертифікації у 2022 році».

Реєстрація учасників триватиме з 04 по 17 квітня 2022 року включно.

Наразі ми ведемо інформаційно-роз’яснювальну роботу серед педагогів. Заплановано низку заходів у кожному районі Київської області, щоб потенційні учасники сертифікації отримали інформацію максимально якісно й оперативно. Запроваджено практику обміну враженнями у Фейсбук, де успішно сертифіковані вчителі діляться власними історіями успіху. Це мотивує й підтримує колег, щоб вони зробили вибір на користь сертифікації. Також у соціальних мережах, у вчительських спільнотах активно обговорюються етапи процесу сертифікації і зміни у ньому, зі свого боку ми публікуємо актуальну інформацію на своїй публічній сторінці у Фейсбук.
– На Вашу думку, що дає сертифікація вчителю в умовах стрімкого розвитку сучасних технологій в освітньому процесі?
– Учитель вчиться протягом життя. Ніколи не настане той час, коли ми зможемо заспокоїтись тим, що накопичили досить успішних практик, нових технологій, тощо. Процес вдосконалення педагога неперервний. Сертифікація створює нові можливості для вчителів, які постійно працюють над вдосконаленням, саморозвитком, покращують, модернізують освітні методики і свої професійні якості. Сертифікація вчителя – це ключ до успіху у його професійній діяльності.
Державна служба якості освіти України вірить, що сертифікація як важливий елемент реформи Нової української школи перейде в базову, а згодом – і в профільну школу. Робота над цими питаннями триває.
– Дякую за розмову. Успіху вам в організації цього важливого і разом з тим складного процесу сертифікації педагогічних працівників у Київській області.
Бесіду вела Софія Квітнева
Джерело: 04597.com.ua

Джерело: Новини Ірпеня – головні і актуальні Ірпіньські
новини сьогодні на 04597.com.ua