Що таке спам і як від нього захиститися? – Макарів Діловий

image
3 Травня 2021, 17:57
Поділитися:

Спам. Ми часто стикаємося з цим словом. Але далеко не кожен, хто вживає цей термін, знає, що він означає. В голові лише засіла чітка асоціація: це щось негативне і з ним треба якось боротися.
Сьогодні ми розберемося, що ж таке «спам» насправді: звідки пішов цей термін, що він означає і що в ньому такого неприємного. Поїхали!

Взагалі, у найбільш поширеному розумінні «спам» – це масова розсилка рекламних листів користувачам, які не давали на це своєї згоди. Але яке походження цього слова? Слово «спам» (англійський варіант – «spam») має досить кумедне походження. Відпочатку SPAM – це торгова марка американської компанії, під ім’ям якої в 1936 році почали випускати м’ясні консерви. Під час Другої світової війни їх виготовили так багато, що довелося терміново проводити рекламну кампанію – потрібно було збути їх раніше закінчення терміну придатності. Ці консерви рекламувалися всюди, рекламу пускали навіть по радіо. Тобто вже тоді слово набувало асоціацій із чимось, що набридає та лізе зі всіх щілин. А нинішнє значення слово «SPAM» набуло в 1986 році, коли з’явився потік однакових рекламних повідомлень відомої фінансової піраміди.
Які є види спаму?
• Масове розсилання листів. Це найвідоміший вид спаму. Спамери купують бази поштових адрес, а потім розсилають листи з комерційними пропозиціями. До речі, такі листи дуже часто ще й містять віруси.
• Повідомлення в соціальних мережах і месенджерах. Раніше це були такі ж рекламні повідомлення, як і в листах, проте зараз стає популярною схема, коли зламується аккаунт користувача, а потім від його імені розсилаються повідомлення з проханням перевести певну суму грошей.
• Спам на форумах. Спамери проявляють свою активність і на форумах: залишають повідомлення в обговореннях і відправляють приватні повідомлення користувачам.
• Спам в коментарях на сайті. Це саме той вид спаму, який найбільше ненавидять власники сайтів. Мета спамерів така ж сама – прорекламувати свої товари або послуги.
• Спам в каталогах і на дошках оголошень. Каталоги використовуються для просування сайтів (хоча зараз вже менше), а дошки оголошень – для шахрайських оголошень.
• Спам по SMS. Як і при розсилці листів, спамери купують бази даних користувачів мобільних операторів і висилають спамерські повідомлення рекламного або шахрайського характеру.
Крім того, спам можна поділити на безпечний і небезпечний. Перші неприємні, але загрожують лише зіпсованим настроєм і тратою часу, а ось другі можуть завдати шкоди вашому комп’ютеру та фінансам.
Безпечний спам
Це частіше всього реклама легальних товарів або послуг. Звичайні листи рекламного характеру… Прикрість лише одна: ви не давали свого дозволу на їх отримання. Також є і реклама товарів або послуг, заборонених законодавством. Якщо закон забороняє рекламувати товар чи послугу, то спамери починають активно використовувати розсилки. Втрачати їм нічого.
Ще є такий різновид спаму, як «Листи щастя». Це повідомлення (в тому числі і в месенджерах) з проханням переслати текст іншим користувачам, щоб щось хороше сталося або навпаки – щоб щось погане не сталося. Іноді подібні листи використовують спамери для збору бази адрес для наступних розсилок.
Небезпечний спам
Одним із видів небезпечного спаму є фішинг. Шахраї присилають повідомлення, схоже на стандартний лист від партнерів, банку чи вашого улюбленого ресурсу. У ньому міститься посилання на підроблений сайт, який виглядає так само (або дуже схоже), як і оригінальний. Часто використовуються схожі домени: instagraam.com замість Instagram.com і так далі.
На шахрайському сайті користувачів просять ввести персональні дані. Для того щоб спонукати користувачів зробити це швидше, в листі або на сторінці може повідомлятися якась «страшна» інформація: вам прийшов новий штраф, на вас оформлений кредит чи що ваш обліковий запис буде заблоковано.
Якщо користувач перейде за посиланням або введе особисту інформацію на сайті, то його дані витечуть до шахраїв. У випадку з банківськими даними це загрожує серйозними фінансовими втратами.
Уважно перевіряйте, за якими посиланнями ви переходите!
Як боротися з поштовим спамом?
Для того щоб максимально зменшити кількість спаму в своїй пошті, потрібно зрозуміти те, як користувачі потрапляють до списків розсилки. Що може стати причиною потрапляння ваших даних до таких списків?
• Неуважність при реєстрації на сайті. Найчастіше в формі реєстрації вже відразу за вас поставлена галочка згоди на отримання рекламних матеріалів. Однак відмовитися від спаму в цьому випадку нескладно: в кінці кожного листа повинно бути посилання «Відмовитися від розсилки».
• Злом. Шахраї зламують сайти і пошти користувачів, тим самим отримуючи доступ до баз даних.
• Продаж. Бази адрес, на жаль, іноді продають самі співробітники сайтів.
• Фішинг. Користувач сам вводить свої дані на підставних сайтах.
Які є поради?
Головна порада, яка не раз показувала свою ефективність: зареєструйте хоча б дві електронні адреси. Одна для особистих і робочих контактів, а друга для реєстрації на комерційних сайтах.
Наступна порада вибирайте надійний поштовий сервіс (наприклад, Gmail). У таких поштових сервісах добре працює фільтрація спаму, тому більша частина шахрайських листів буде потрапляти відразу в спеціальну папку «Спам». Якщо якийсь лист все-таки «прорвався» в основну папку з листами, обов’язково зазначайте його як спам, і всі подальші листи від цього користувача потраплять туди ж.



Джерело: Макарів Діловий