Про затвердження та введення в дію оновленої  інструкції з охорони праці № 5 « Для прибиральника службових приміщень »

image
19 Червня 2021, 12:47
Поділитися:

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області                           

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

 

Від ___18.06.2021                                                                                                           № 174 од                      

 

 

Про затвердження та введення

в дію оновленої  інструкції з охорони праці

№ 5 « Для прибиральника службових приміщень »

 

З метою безумовного  забезпечення виконання  в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів вимог  ЗУ « Про охорону праці»,  підтвердження в подальшому стандарту ISO 9001:2015, на підставі:  ч. 1 ст. 13, п.8 ч. 2 ст. 13 ЗУ « Про охорону праці», наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 132 від 21.12.1993    « Про Порядок опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві» ( із змінами та доповненнями), ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»( із змінами та доповненнями ), розпоряджень міського голови: № 79од. від 18.03.2021 « Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів»,  № 99 од. від 07.04.2021 « Про перегляд та оновлення діючих інструкцій з охорони праці, які діють в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів», керуючись пунктами 1,  20 частини 4 статті 42 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»,

1.      Затвердити та ввести в дію оновлену інструкцію з охорони праці № 5 «Для прибиральника службових приміщень»  ( Додається).2.   Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.    

 

Міський голова                                                                                       М.В. Нетяжук     

Додаток

до розпорядження

міського голови

№_174 од_ від 18.06.2021

 

                         ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 5

          ДЛЯ ПРИБИРАЛЬНИКА СЛУЖБОВИХ ПРИМІЩЕНЬ

                   1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дія цієї  інструкції поширюється на працівників  апарату Фастівської міської ради та її виконавчих органів, які за своїми посадовими обов’язками здійснюють прибирання  приміщень  Фастівської міської ради та її виконавчих органів ( прибиральників службових приміщень).

1.2. Інструкція розроблена на основі наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 132 від 21.12.1993 « Про Порядок опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві»                      ( із змінами та доповненнями), ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»( із змінами та доповненнями відповідно до наказу Міністерства соціальної політики № 526 від 30.03.2017), розпоряджень міського голови: № 79од. від 18.03.2021 « Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів»,                                  № 99 од. від 07.04.2021 « Про перегляд та оновлення діючих інструкцій з охорони праці, які діють в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів» та інших нормативно – правових актів з охорони праці.

1.3.  За даною інструкцією прибиральник службових приміщень (далі – прибиральник) інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні 6 місяців (повторний інструктаж).Результати інструктажу заносяться в «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці».

В журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи особи, яка інструктує, та прибиральника.

1.4. За невиконання вимог  даної інструкції прибиральник несе дисциплінарну, матеріальну, адміністративну та кримінальну відповідальність.

1.5. До роботи прибиральником службових приміщень допускаються особи не молодше 18 років, які пройшли медичний огляд, інструктажі з охорони праці та пожежної безпеки.

1.6. Прибиральник повинен:

1.6.1. Дотримуватись  правил внутрішнього трудового розпорядку апарату Фастівської міської ради та її виконавчих органів та застосовувати заходи, що виключатимуть вплив на нього небезпечних факторів, у тому числі:

1.6.1.1.Дотримуватись вимог даної інструкції.

1.6.1.2. Знати та виконувати вимоги нормативно – правових актів з охорони праці, електробезпеки та пожежної безпеки

1.6.1.3. Не з’являтися на роботі в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння.

1.6.1.4. Не вживати на робочому місці спиртні напої та не палити у невстановлених місцях.

1.6.1.5. Виконувати доручену йому роботу особисто, не передоручаючи її іншій особі.

1.6.1.6. Не виконувати вказівок керівника, які суперечать правилам охо­рони праці.

1.6.1.7. Пам’ятати про особисту відповідальність за виконання правил охорони праці.

1.6.1.8. Вміти надавати першу медичну допомогу потерпілим від нещасних випадків.

 

 

1.7. Основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори, які діють на прибиральника:

1.7.1. Ураження електричним струмом.

1.7.2. Підвищена вологість при митті підлоги.

1.7.3. Протяги.

1.7.4. Недостатня освітленість робочої зони.

1.7.5. Падіння з висоти при митті вікон.

1.7.6. Токсична та подразнююча дія через органи дихання, шкіру та слизові оболонки миючих розчинів.

1.8. Прибиральник забезпечується спецодягом.

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

 

Перед початком роботи прибиральник  повинен:

 

2.1. Перед початком роботи прибиральник повинен:

– одягнути чистий спецодяг,  підготувати засоби індивідуального захисту, обути зручне взуття без підборів;

– вийняти з кишень спецодягу гострі та будь – які зайві предмети;

– перевірити справність механічних засобів для прибирання.

2.2. Приступати до роботи тільки після усунення виявлених порушень у роботі або несправності техніки.

2.3. У разі виявлення під час огляду службових приміщень будь-яких слідів скоєння злочину (наприклад, крадіжки) негайно проінформувати керівника та вжити заходів щодо збереження слідів злочину і речових доказів. Аналогічно діяти у разі виявлення пошкодження майна.

2.4. Виконувати включення електроприладів у електромережу шляхом вставлення справної електровилки у справну відповідну електророзетку. При користуванні стаціонарним електроприладом, встановити його не ближче, ніж 20 см до стіни та інших предметів.

2.5. Перед прибиранням біля електроприладів впевнитись, що вони вимкнені.

2.6. Перед початком робіт із протирання  скла необхідно перевірити на міцність кріплення скла та переконатись у відсутності тріщин.

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ:

Під час  роботи прибиральник повинен:

3.1. Виконувати тільки  ту роботу, яка визначена його посадовою інструкцією, або яка була йому доручена керівником.

3.2. Протягом усього робочого часу тримати в порядку та чистоті робоче місце та технологічне обладнання.

3.3. Виконувати вимоги санітарних норм, правил охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки  та встановленого режиму робочого часу.

3.4. Дотримуватися правил експлуатації електроприладів та іншого обладнання у відповідності до інструкцій з їх експлуатації. Користуватися тільки справними електроприладами тощо.

3.5. Уникати протягів.

3.6. При митті вікон не ставати на підвіконня, а користуватися для цього спеціальним приладдям. Зазначені роботи можна здійснювати вдвох. Перед початком роботи з протирання скла в рамах потрібно перевірити міцність кріплення скла й самих рам.

3.7. Не  користуватись замість драбинок випадковими предметами.

3.8. Не протирати  електроприлади, пускові апарати та інше під напругою.

3.9. Виносити відходи і сміття з приміщення тільки  у відведене для цього місце.

3.10. Підлогу в  туалетах мити  спеціальними дезінфікуючими засобами, користуючись при цьому  засобами індивідуального захисту.

3.11. Раковини умивальників і унітазів мити спеціальними миючими розчинами.

3.12. При переміщенні столів, шаф та іншого інвентарю і меблів з їх поверхні необхідно зняти предмети, які можуть впасти.

3.13. Не піднімати і не переносити вантажі вагою більше 10 кг, не переміщати важкі меблі (шафи, столи тощо).

3.14. При вологому прибиранні сходових кліток та підлоги, слідкувати щоб вони не були  слизькими.

3.15. Забороняється:

3.15.1. Робити прибирання біля працюючого обладнання.

3.15.2. Зупиняти чи пускати обладнання, а також витирати його під час роботи.

3.15.3. Використовувати для миття віконних рам, меблів тощо бензин, гас, ацетон, скипидар та інші легкозаймисті і горючі рідини.

3.15.4. Класти на електроприлади та нагрівальні пристрої та залишати в проходах, дверних отворах тощо ганчірки, мітли та інші предмети.

3.15.5. Витирати вимикачі струму, електропроводку, штепсельні розетки.

3.15.6. Сушити ганчірки або спецодяг на приладах опалювальної системи.

3.15.7. Залишати після прибирання приміщення з включеним освітленням.

3.15.8. При митті вікон ставати на підвіконня .

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

 

Після закінчення роботи прибиральник повинен:

 

4.1. Всі прибиральні механізми, інструменти, драбинки тощо прибрати у відведене для них місце.

4.2. Зняти спецодяг та засоби індивідуального захисту, покласти їх  у відведене для них місце.

4.2.1.При забрудненні засобів індивідуального захисту їх необхідно помити.

4.3. Перевірити чи вимкнені електроприлади, освітлення, закриті водопровідні крани.

4.4. Вимити теплою водою з милом руки та обличчя.

4.5. Доповісти безпосередньому керівнику про всі недоліки, які мали місце під час роботи.

 

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

 

5.1. Аварійна ситуація може виникнути в разі: ураження електричним струмом, падіння з висоти, токсичної дії  дезінфікуючих засобів, поранення несправним інвентарем для прибирання та інше.

5.2. В разі виникнення аварійної ситуації слід негайно:

5.2.1. Припинити роботу.

5.2.2. Вжити заходів щодо відключення механізмів та обладнання від електромережі.

5.2.3. Обмежити допуск сторонніх осіб у небезпечну зону.

5.2.4. Повідомити  про те, що сталося, безпосереднього керівника.

5.3. Якщо є потерпілі, надати їм першу медичну допомогу (при необхідності викликати «швидку медичну допомогу» за номером 103).

5.4. Надання першої медичної допомоги.

 

5.4.1. Надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом:

5.4.1.1. У разі ураження електричним струмом необхідно негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електроустановку від джерела живлення, а при неможливості відключення – відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал.

5.4.1.2. У разі відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мозку. При такому стані необхідно негайно приступити до оживлення потерпілого і викликати екстерну  (швидку) медичну допомогу за номером 103.

5.4.2. Перша допомога при пораненні.

5.4.2.1. Для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти стерильний перев’язочний матеріал, що міститься у ньому на рану і зав’язати її бинтом.

5.4.2.2. Якщо індивідуального пакету якимсь чином не буде, то для перев’язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку і т. ін. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після нього накласти ганчірку на рану. Особливо важливо застосовувати настойку йоду зазначеним чином при забруднених ранах.

5.4.3. Перша допомога при переломах, вивихах, ударах.

5.4.3.1.При переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластикою, палицею, картоном або іншим подібним предметом.

5.4.3.2.Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба.

5.4.3.3.При переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або роту) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку.

5.4.3.4.При підозрінні перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям униз, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався, з метою уникнення ушкодження спинного мозку.

5.4.3.5.При переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах, необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.

5.4.3. Надання першої допомоги при теплових опіках.

5.4.3.1.При опіках вогнем, парою, гарячими предметами, ні в якому разі не можна відкривати пузирі, які утворюються, та обв’язувати опіки бинтом.

5.4.3.2.При опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою етиловим спиртом.

5.4.3.3.При опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3%-ним марганцевим розчином або 5%-ним розчином таніну.

5.4.3.4.При опіках третього ступеня (зруйнування шкіряної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.

5.5.3. Перша допомога при кровотечі.

            Для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно:

підняти поранену кінцівку вверх;
кровоточиву рану закрити перев’язочним матеріалом;
при сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, при допомозі згинання кінцівок в суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

5.6. У разі виникнення пожежі необхідно повідомити безпосереднього  керівника,  при необхідності викликати оперативно-рятувальну службу цивільного захисту України за номером телефону 101   та приступити до гасіння її наявними засобами пожежогасіння.

5.6.1. Виконувати всі вказівки керівника  по ліквідації аварійної ситуації.

5.7. При виявлені запаху газу потрібно негайно викликати аварійну службу газу за номером  телефону  104 та повідомити безпосереднього керівника.

 

Керуючий справами ( секретар)                                                        Л.О. Тхоржевська

виконавчого комітету  Фастівської

міської ради

 

Джерело: Сайт Міської Ради міста Фастів