Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за 2020 рік
image
13 Січня 2021, 21:38
Поділитися:

 

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

   Від_________                              м. Фастів                                №

 

Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян

у виконавчому комітеті Фастівської міської ради 

за 2020 рік

 

Заслухавши інформацію начальника відділу по роботі із зверненнями громадян Т. В. Сологуб «Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за 2020 рік» та виконання Указу Президента України №109/2008 р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», керуючись Законами України «Про звернення громадян», пп. 1 п. «б» ч. 1 ст. 38 «Про місцеве самоврядування в Україні», Указом Президента №109/2008 від 07.02.2008 р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», виконавчий комітет вирішив:

 

Інформацію «Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за 2020 рік» та виконання Указу Президента України №109/2008 р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» взяти до відома.
Продовжити проведення прямих телефонних зв’язків з населенням Фастівської міської територіальної громади.
Посилити увагу до вирішення  проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветерани АТО та ООС, громадяни України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичних операцій і тимчасово мешкають у місті Фастові, одинокі матері, діти-сироти, діти, які знаходяться під опікою, багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту населення та підтримки.
Продовжувати практику обов’язкового надання письмових роз’яснень мотивів відмови в задоволенні необґрунтованих вимог, викладених у зверненнях громадян та порядку оскарження прийнятих за ними рішень.
Вживати відповідних дисциплінарних заходів до посадових осіб, винних у несвоєчасному, формальному та упередженому розгляді звернень громадян.
Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету Фастівської міської ради Тхоржевську Л. О.

 

 

Міський голова                                                                 М. В. Нетяжук

 

І Н Ф О Р М А Ц І Я

 Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за 2020 рік та виконання Указу Президента України №109/2008 р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України №109/2008 від 07.08.2008 р. «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» виконавчий комітет Фастівської міської ради проводить роботу по створенню умов для реалізації громадянами наданого їм права особисто звертатись до органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, посадових осіб усіх органів.

Згідно з вимогами вищеназваного виконавчим комітетом Фастівської міської ради проведена конкретна робота щодо організації його виконання.

Видані розпорядження:

«Про затвердження графіка прийому громадян з особистих питань в трудових колективах та мікрорайонах міста на 2020 р.» (розпорядження № 3 од від 02.01.2020 р).
«Про організацію проведення прямого телефонного зв’язку з мешканцями м. Фастова в 2020 році керівництвом міської ради та її виконавчих органів» (розпорядження № 5 од від 02.01.2020 р.).
«Про організацію особистого прийому громадян в Фастівській міській раді та її виконавчому комітеті в 2020 році» (розпорядження №2 од від 02.01.2020 р.)
«Про перевірку в структурних підрозділах, організаціях, установах    додержання законодавства про звернення громадян у 2020 р.» (розпорядження № 4 од від 02.01.2020 р.)
«Про організацію виконання в місті Фастові Указу Президента України «109/2008 від 07 лютого 2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в 2020 році» (розпорядження №1 од від 01.2020р.)
«Про затвердження положення про «телефон довіри» виконавчого комітету Фастівської міської ради (розпорядження № 266 від 11.11.2013 р.)
«Про затвердження Порядку функціонування «гарячої» телефонної лінії у виконавчому комітету Фастівської міської ради (розпорядження № 267 від 11.11.2013 р.)
«Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Фастівській міській раді та її виконавчих органах» (розпорядження № 7 від 02.01.2013 р.)

Відповідно до розпоряджень № 167від 04.07.2016 р., № 260 від 04.10.2017р., № 320 від 20.11.2017 р., № 345 від 05.12.2017 р. «Про розподіл основних обов’язків між міським головою, секретарем міської ради, першим заступником голови, заступниками міського голови, керуючим справами» роботу посадових та службових осіб зі зверненнями громадян координує керуючий справами.

Відділ по роботі із зверненнями громадян створений рішенням сесії №5-ІІ-ІУ від 27 червня 2002 року. Затверджене положення про відділ, де працює начальник відділу та головний спеціаліст. Для спеціалістів відділу є окреме приміщення, створені умови для відвідувачів. Обладнаний стенд з інформаційно-довідковими матеріалами. Прийом громадян здійснюється з 8.00 до 17.15 кожного дня, обідня перерва з 12.00 до 13.00. Для забезпечення вільного та зручного доступу до приміщення виконавчого комітету осіб літнього віку та осіб з обмеженими можливостями облаштований  пандус.

План роботи відділу складається на кожен місяць поточного року за погодженням з керуючим справами виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Питання роботи із зверненнями громадян розглядаються на засіданнях виконавчого комітету Фастівської міської ради та сесії міської ради:

На засіданні виконавчого комітету Фастівської міської ради від 17.01.2020 року розглянуто питання «Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за 2019 рік» (рішення № 12 від 17.01.2020 р.)

На засіданні виконавчого комітету Фастівської міської ради від 18.05.2020 року розглянуто питання «Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за перший квартал 2020 року» (рішення № 214 від 18.05.2020 р.).

На засіданні виконавчого комітету Фастівської міської ради від 24.07.2020 року розглянуто питання «Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за перше півріччя 2020 р.» (рішення № 347 від  24.07.2020 р.).

На засіданні виконавчого комітету Фастівської міської ради від 16.10.2020 року розглянуто питання «Про підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Фастівської міської ради за 9 місяців 2020 року» (рішення № 488 від 16.10.2020 р.).

Велика увага у виконавчому комітеті Фастівської міської ради  приділяється організації особистого прийому громадян. Згідно затвердженого графіка міський голова  провів 11 особистих прийомів, з них  – 5  виїзних:

01.2020 р. – управління праці та соціального захисту населення;
02.2020 р. – мікрорайон Кадлубиця;
02.2020 р. – мікрорайон Завокзалля;
02.2020 р. – мікрорайон Завокзалля;
03.2020 р. – філія «Рефрежираторна вагонна компанія» ПАТ «Українська залізниця»

На особистому  прийомі міським головою прийнято 74 звернення, що на 41 звернення менше ніж аналогічний період 2019 року.

Всього на особистому прийомі побувало 131 громадян ( 146 питань).

Про проведення прийому громадян повідомляється через голів комітетів самоорганізації населення мікрорайонів міста, голів вуличних комітетів, керівників підприємств. Всіх громадян уважно вислухано, обговорено шляхи розв’язання піднятих проблем, надані доручення службам виконавчого комітету Фастівської міської ради. Питання, порушені під час виїзних прийомів, вирішувались, по можливості, на місці. Про ті з них, що вимагали додаткового вивчення, заявників інформували додатково.

За рішенням комісії  з питань ТЕБ та НС, відповідно до п. 3 протоколу №4 «Про запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 та введення обмежувальних заходів на території м. Фастів» було вирішено, що «Підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності скасувати прийом громадян до особливого розпорядження».

Ефективною формою роботи з громадянами є проведення «прямого телефонного зв’язку» з населенням міста. Відповідно до розпорядження №5 од від 02.01.2020 р. «Про організацію проведення прямого телефонного зв’язку з мешканцями м. Фастова в 2020 році керівництвом міської ради та її виконавчих органів».

За 2020 рік телефонні зв’язки з населенням провели:

Завідувач сектору житлової політики, квартирного обліку, розподілу житла та з питань гуртожитків і ОСББ – Лагута О. М. (23.01.2020 р.);
Секретар Фастівської міської ради – Ясінський С. А. (21.02.2020 р.);
Заступник міського голови – Давиденко О. П.(19.03.2020 р.).
Начальник управління освіти – Єриш Н. Л. (16.04.2020 р.);
Начальник КП «Фастівська ЖЕК» – Савочка М. М. (21.05.2020 р.);
Начальник управління соціального захисту населення – Папко О. С. (18.06.2020 р.);
Начальник служби у справах дітей та сім’ї – Змаженко Л. А. (23.07.2020р.);
Начальник центру надання адміністративних послуг – Наливайко Т. Ф. (20.08.2020 р.);
Перший заступник міського голови – Зикова О. Б. (24.09.2020 р.);
Головний спеціаліст відділу раціонального використання земель – Воскобой О. Л. (22.10.2020 р.);
Головний спеціаліст відділу житлово – комунального господарства – Грицута Д. Д. (19.11.2020 р.);
Заступник міського голови з питань капітального будівництва – Рудяк Т. Я. (17.12.2020 р.);

Якщо вирішити питання безпосередньо під час  проведення телефонного зв’язку було неможливо, воно залишалось на контролі для подальшого вивчення та інформування заявника про прийняте рішення.

За 2020 рік надійшло 2711 звернень громадян, що на 1236 звернень  менше в порівнянні з 2019 року.

Вирішено позитивно – 920;

Дано роз’яснення – 1637;

Звернення, що пересилаються за належністю – 52;

Звернення, що опрацьовуються  виконавцями  – 92.

Аналіз звернень громадян показує, що найбільша кількість питань стосуються соціального захисту (щодо надання матеріальної допомоги, забезпечення транспортними засобами інвалідів, питання надання субсидій на квартплату і комунальні послуги, виплати пенсії), листів такого змісту отримано 915, що на 289 звернення менше ніж у вказаний період 2019 року.

Авторами таких листів є переважно найменш соціально захищені категорії громадян: ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветерани АТО та ООС, громадяни України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичних операцій і тимчасово мешкають у місті Фастові, одинокі матері, діти-сироти, діти, які знаходяться під опікою, багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту населення та підтримки.

За 2020 рік за матеріальною допомогою звернулось 476 громадян, виплачено 1056790,00 грн.

 

 1. Кількість звернень, що надійшли

за 2020 р.

2711

 

 2. Кількість питань порушених у зверненнях громадян 2779

 

  У тому числі питання:  
Аграрної політики і земельних відносин 445
Транспорту і зв’язку 85
Соціального захисту 915
Праці і заробітної плати 9
Охорони здоров’я 72
Комунального господарства 442
Житлової політики 165
Екологія  та природні ресурси 47
Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку 14

 

Діяльність органів місцевого самоврядування 28
Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту 141
Інші 413

 

Колективних звернень за 2020 рік надійшло 137, питання у таких зверненнях  стосувались:

щодо аварійного стану даху будинку по вул. І. Ступака, буд. 17, вул. Соборна, буд.18;
щодо великої кількості безпритульних собак на території дошкільного закладу №7;
щодо заміни вікон та дверей у будинку по вулиці Соборна, буд. 56;
щодо облаштування дитячих майданчиків по вул. І. Ступака, буд.6, 8, 10;
щодо відновлення вуличного освітлення та благоустрою тротуару по вулиці Бишівська;
щодо ремонту каналізаційних труб по вулиці Я. Мудрого, буд. 36 а;
щодо встановлення дитячого майданчика по вул. І. Ступака, буд. 5;
щодо заміни вікон та проведення ремонту у будинку по вул. Зінченка, буд.18;
щодо облаштування пляжу по вул. Пушкіна;
працівники ТОВ «Київхліб» щодо роботи підприємства;
щодо утримання бійцівської собаки по вул. Я. Мудрого, буд. 37 а;
щодо зрізання аварійного тополя по вул. С. Палія, буд. 7;
щодо заміни вхідних дверей по вул. Кривоноса, буд. 26;
щодо встановлення дитячого майданчика по вул. Соборна, буд.7;
щодо зрізання аварійних дерев на Журавлівському кладовищі;
щодо законності діяльності СТО;
щодо роботи заводу по переробці вапна по вул. А. Шептицького;
щодо відновлення пасажирських перевезень на маршруті «Привокзальна площа – Потіївка»;
щодо ремонту дорожнього покриття по вул. Сковороди;
щодо торгівлі на лотку ФО-П по вул. Миру;
щодо облаштування дитячого майданчика по вул. Строкова, буд. 2;
щодо аварійного під’їзду по вул. Садова, буд. 10 А;
щодо встановлення лежачого поліцейського, нанесення розмітки пішохідний перехід на знаків обмеження швидкості навпроти зупинки «Курган Слави»;
щодо присвоєння звання «Заслуженого працівника культури»;
щодо ліквідації стихійного сміттєзвалища по вулиці Галафеєва;
щодо ремонтних робіт по вул. Я. Мудрого, буд. 36 а;
щодо непридатності труб у підвальному приміщенні будинку по вул. Садова, буд. 10;
щодо ремонту приміщення 1-Д класу ЗОШ №9;
щодо відновлення освітлення по вулиці Галафеєва та Ковпака;
щодо капітального ремонту покрівлі у 2-му під’їзді по вул. Київська, буд. 5;
щодо порушення громадського спокою підлітками на території котельні №3;
щодо послаблення карантинних обмежень для підприємців міста;
щодо видачі ліків в аптеці «Адоніс»;
щодо призначення старостою с. Бортники – Кособокову А. М.;
щодо обладнання приміщення лікарні під Covid хворих;
щодо благоустрій доріг та встановлення обмежувачів швидкості у селах Мала Снітинка та Велика Офірна;
щодо відновлення роботи ліфту у 4-му під’їзді по вул. Небесної Сотні, буд. 8;
щодо оплати праці працівникам Борівського академічного ліцею;
щодо низької напруги по провулку Тітова;

та інші звернення.

До вищестоящих установ за звітний період від мешканців міста надійшло 539 звернень у тому числі до:

«урядової гарячої лінії» – 531;
Київська ОДА та департамент ЖКГ – 8;

Питання порушені у зверненнях до вищестоящих організацій стосувались:

житлових питань;
земельних питань;
питання комунального господарства;
надання матеріальної допомоги;
питання соціального захисту;
питання охорони здоров’я;

Всі вони своєчасно розглянуті і за результатами заявники поінформовані.

З метою оперативного реагування на звернення громадян та вирішення порушених ними питань, та з метою підвищення ефективності роботи виконавчого комітету Фастівської міської ради зі зверненнями громадян, об’єктивного та вчасного їх розгляду згідно з вимогами законодавства України в адміністративній будівлі виконавчого комітету Фастівської міської ради м. Фастів, пл. Соборна, 1 працює «Гаряча» телефонна лінія; щоденно та цілодобово за телефоном 6-31-00. В період з 8.00 до 17.00 інформація від громадян приймається працівником приймальної виконавчого комітету – головним спеціалістом загального відділу. В період з 17.00 до 8.00 інформація від громадян приймається відповідними черговими або диспетчером виконавчого комітету і о 8.00 передається для реагування відділу по роботі із зверненнями громадян. У вихідні дні чергування здійснюють заступники міського голови та спеціалісти виконавчого комітету відповідно з затвердженим графіком.

Крім того, на всіх підприємствах житлово-комунального господарства створені цілодобові диспетчерські служби.

5-42-58, 5-20-40 та 098-037-05-03 –  цілодобові номери телефонів єдиної диспетчерської служби. Щоб дізнатися причину відсутності води, газо-, електро- чи теплопостачання, можна зателефонувати не тільки до диспетчера тієї організації, яка надає послугу, а й в житлово-експлуатаційну контору, в центр інформування населення. Диспетчерська служба Фастівська ЖЕК:      5-42-58, додаткові – 5-20-40 та 098-037-05-03.

За цими номерами фастівчанам неодмінно нададуть інформацію про те, чому абонент не отримує тієї чи іншої комунальної послуги і які перспективи вирішення цієї проблеми.

Для оперативного інформування населення диспетчери КП «Фастівводоканал», районного підрозділу «Київобленерго», Фастівської філії по експлуатації газового господарства та КП «Фастівтепломережа» зобов’язані повідомляти єдину диспетчерську службу про аварійні ситуації (і, звичайно ж, про планові ремонтні роботи).

Сюди ж фастівчани можуть телефонувати й в разі пориву на водогоні чи обвислого або порваного електричного дроту. Повідомлення буде передане за адресою.

Інформація в разі аварійних ситуацій невідкладно передається заступнику міського голови згідно розподілу обов’язків.

За  2020 рік  на телефон гарячої лінії  надійшло 107 звернень громадян, а саме: щодо здійснення перевезень пасажирів на маршруті № 14; благоустрій території на схилі біля будинку по вулиці Ярослава Мудрого, 1; зняття банеру; відновлення роботи радіо; задимленість повітря; щодо зрізання дерев по вул. Каштанова; щодо закріплення решіток на дорозі по вул. І.Ступака; перевезення пасажирів на маршруті №20, №25; відновлення роботи ліфту по вул. Г. Танкістів, буд. 3 та вул. Небесної Сотні, буд. 8; щодо торгівлі біля будинку №3 по вулиці І. Мазепи; щодо трансформаторної підстанції по вул. І. Мазепи; щодо скошування та вивезення сміття на прибудинковій території по вул. Соборна, буд.12; щодо ремонту каналізаційних систем по вул. Небесної Сотні, буд. 8 ; щодо роботи заводу по переробці вапна та інші. Всі питання, які підняті у зверненнях були вирішені  позитивно та надано роз’яснення.

Надання інформаційних послуг особам, які опинились у складних життєвих обставинах здійснюється через «Телефон довіри» який працює у відділі по роботі із зверненнями громадян  виконавчого комітету Фастівської міської ради: м. Фастів, пл. Соборна, 1; у робочі дні: понеділок-четвер з 09.00 до 12.00 та з 13.00 16.00 години, у п’ятницю з 9.00 до 12.00 та 13.00 до 15.00 години  за номером 6-02-14.

Питання, з якими звертається громадянин, за можливості, вирішується під час телефонної розмови.

Звернення громадян, що потребують детальнішого вивчення, розглядаються у порядку, встановленому для розгляду письмових звернень, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Термін розгляду звернень громадян не повинен перевищувати термінам, які визначені чинним законодавством. «Телефон довіри» функціонує з метою оперативного реагування на повідомлення громадян, невідкладного вжиття заходів до припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян.

Підсумки роботи зі зверненнями громадян підводяться щомісячно. Готуються довідки. Інформація про надходження звернень, їх розгляд озвучується на апаратних нарадах.

У виконавчому комітеті Фастівської міської ради існує система контролю заходів для виконання доручень щодо розгляду звернень громадян. Це розгляд стану роботи із зверненнями громадян на нарадах у міського голови, при порушенні термінів розгляду – доповідна записка керуючому справами для вжиття необхідних заходів, процедура усного нагадування виконавцям про порушення встановлених термінів розгляду.

Відповідно до розпорядження міського голови № 4 од від 02.01.2020 р. «Про перевірку в структурних підрозділах, організаціях, установах    додержання законодавства про звернення громадян у 2020 р.» введено щомісячне проведення дня контролю, у рамках якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих за результатами розгляду звернень громадян.

За 2020 рік робочою групою було здійснено 1 вказана перевірка, а саме:

– КСОН Казнівка (07.02.2020).

Підсумовуючи викладене, можна зробити висновок, що робота із зверненнями громадян ведеться відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та дотримання Указу Президента України №109/2009 від 07.02.2008 року.

З метою поліпшення роботи по розгляду звернень громадян проводяться наступні заходи:

– виконавчий комітет Фастівської міської ради здійснює роботу за зверненнями громадян у відповідності до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348, Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858;

–  відділом по роботі із зверненнями громадян виконавчого комітету Фастівської міської ради щомісячно складаються статистичні звітності про стан організації роботи із зверненнями громадян та щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки про вжиті заходи, спрямовані на гарантування громадянам реалізації їх конституційного права на звернення;

– відділ по роботі із зверненнями громадян виконавчого комітету Фастівської міської щотижнево інформує керуючого справами виконкому про надходження звернень та виконавчу дисципліну;

–  щомісячно надаються довідкові матеріали про звернення громадян до відділу роботи із зверненнями громадян Київської обласної адміністрації;

– розгляд питань про роботу із зверненнями громадян на засіданнях  сесії міської ради, виконавчого комітету, апаратних нарадах у міського голови;

– проведення «телефонних» ліній керівниками виконавчого комітету, міських служб, начальників управлінь та відділів з населенням міста;

– функціонування у виконавчому комітеті Фастівської міської ради «гарячої» телефонної лінії та «телефону довіри»;

– обстеження житлово-побутових умов соціально – незахищених громадян, надання допомоги;

– надання консультативної допомоги;

– у громадських приймальнях виконавчого комітету Фастівської міської ради оновлені інформаційні стенди, з урахуванням змін до діючого законодавства, що регламентує роботу із зверненнями громадян;

– на виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування права на звернення до органів місцевого самоврядування», відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та з метою усунення недоліків по веденню діловодства затверджено графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в міській раді та її виконавчих органах, підприємствах, установах, введено щомісячне проведення днів контролю, у рамках якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих за результатами розгляду звернень громадян («Про перевірку в структурних підрозділах, організаціях, установах    додержання законодавства  про  звернення  громадян у 2020 р.» (розпорядження № 4 од  від 02.01.2020 р.).

– проведення навчання з працівниками виконавчого комітету, управлінь, відділів, служб щодо виконання нормативних актів, що регламентують розгляд звернень громадян;

– щомісячно у засобах масової інформації та на офіційному сайті Фастівської міської ради висвітлюється інформація про надходження звернень громадян та вирішення порушених у них питань, розміщені  графіки особистих прийомів, постійно надається правова допомога громадянам.

 

  Керуючий справами                                                       Л. О. Тхоржевська

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерело: Сайт Міської Ради міста Фастів

Рупор Київщини Київщина Київська область Київ столиця Березань Біла Церква Бориспіль Бровари Буча Васильків Ірпінь Обухів Переяслав-Хмельницький Прип'ять Ржищів Славутич Фастів Богуслав Києво-Святошинський Вишневе Вишгород Караглик Миронівка Сквира Тараща Тетіїв Українка Іванків Яготин Новини Київська обласна державна адміністрація КОДА КМДА