Поки не пізно: чому міськраді варто переглянути процедуру встановлення відсотку пайової участі забудовникам

image
10 Серпня 2019, 11:37
Поділитися:

Автор: Ангеліна Козлова

Редакція сайту може не поділяти погляди авторів та не несе відповідальності за інформацію, опубліковану в розділі «Блоги». Відповідальність за зміст, достовірність фактів, цитат, власних назв та інших відомостей несуть автори текстів, розміщених у розділі «Блоги».

8 серпня місцевою прокуратурою спільно з поліцією в рамках досудового розслідування проводився санкціонований судом обшук у приміщенні Ірпінської міської ради та її виконавчого комітету. Раніше слідство отримало ухвалу суду, якою було надано тимчасовий доступ до документів Ірпінської міської ради, а саме – рішень про зменшення розміру пайової участі замовникам будівництва, а також документів, які стосуються містобудівних умов та обмежень. 

Для Броварів Ірпінь – місто, з яким ми приречені на порівняння: успіхи у аших міст різні, але проблеми – схожі. Головні проблеми, звісно, інфраструктурні, які пов’язані  з інтенсивною, щільною, а подекуди  хаотичною забудовою.

Баланс між забудовою та розвитком інфраструктури досягається, зокрема, і таким механізмом, як залучення пайової участі на розвиток соціальної інфраструктури. Як із цим рухаються справи, можна судити з того, що за минулий рік пайової участі в бюджет надійшло близько 3 млн грн. Тобто, близько до вартості однієї панорамної квартири. І це при умові, що щороку здається декілька будинків, не враховуючи будівництва інших об’єктів.

Багато можна побудувати шкіл, амбулаторій, спортивних об’єктів та очисних споруд за ці кошти?

Про цю проблему за останній рік не писав хіба що ледачий.

«Оксамитові» знижки та «гранатові» сльози, – груднева інвестиційна рада

Кому 10%, а кому і 1%: виконком затвердив виконання договорів пайової участі

Забудовник VS Громада. Чому забудовник перемагає?

Одним словом, проблема зрозуміла, тому меседж буде простий та короткий: не варто очікувати обшуків для того, щоб удосконалити процедуру встановлення розміру пайової участі. Принаймні, прозорість у цьому точно не завадить.

Як відомо, встановлення розміру пайової участі відбувається у два етапи: по-перше, питання розглядає інвестиційна рада міста та надає рекомендації, а потім розмір встановлює виконком на своєму засіданні.

Про роботу інвестиційної ради написано чимало, тому що запитань до її роботи було багато. Останнім часом депутати міської ради майже не відвідують її засідання – чи то розчарувалися, чи то не бачать сенсу. Фактично рішення ухвалюються чиновниками, серед яких майже не буває предметних дискусій.

Але чи багато депутатів міської ради в курсі, що встановлення відсотку пайової участі – це функція, яка була делегована міською радою виконкому? Правда, це відбулося ще  на початку 2012 року. Тобто, рішення прийнято ще минулою каденцією.

Процедура прийняття рішень міською радою кардинально відрізняється від прийняття рішень виконкому, хоча б тим, що будь-які рішення БМР 21 робочий день висять на сайті і їх розглядають комісії у присутності ЗМІ. Тобто, щонайменше гарантована суспільна дискусія та увага преси, а, значить, в ухваленні рішень бере участь набагато ширше коло осіб.

Для цього варто лише подати нескладний проект рішення БМР про скасування рішення 2012 року. Я, звісно, не дуже сподіваюся, що ідея зацікавить когось із депутатів БМР або чиновників, але раптом…

Варто розуміти, що левова частина земельних (і не лише) ресурсів міста вже безповоротно втрачена без жодної користі для інфраструктури. Тому саме зараз час приділити увагу питанню гармонійного балансування інтересів громади міста та інтересів забудовників і підприємців.

Поки ще не пізно….

Джерело: Трибуна Бровари