Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:
13 Травня 2024, 13:01
Поділитися:

Коли ми говоримо про соціалізацію та про інтеграцію дітей, це мають бути не відокремлені приміщення, не відокремлені групи — дітям з інвалідністю та з особливими освітніми потребами потрібно інтегруватися та соціалізуватися в наш соціум, який ми бачимо щодня. Так вважають батьки дітей з інвалідністю та ООП, які зібралися 11 травня разом, щоб підтримати своїх дітей під час роботи в одній з піцерій в Борисполі. Побували на заході і «Вісті».

«Ми з Вікторією на благодійних засадах влаштовуємо заходи для дітей та батьків задля підтримки родин, які виховують дітей з інвалідністю та особливими освітніми потребами, — розповідає Тетяна — ідейний натхненник роботи дітей в піцерії. — Наприклад, прийшла ідея — поєднати бізнес та родини у єдиному заході, де проявиться соціальна відповідальність кожного з нас: власника бізнесу, батьків та дітей. Саме тому ми сьогодні тут, а діти з особливими потребами працюють в піцерії, пізнаючи світ. Діти мають бути у суспільстві, вони мають ті самі рівні права, як і всі. І бізнес пішов нам назустріч, прийняв нашу спільноту батьків та наших діток задля того, щоб показати, що саме діти можуть робити, як можуть працювати разом з іншими.

Ми звернулися до закладу Veterano Pizza з ідеєю провести благодійний захід, суть якого полягала, щоб наші діти разом з командою співробітників закладу попрацювали декілька годин. Щоб вони мали змогу обслуговувати клієнтів, попрацювали на різних процесах та відчули, що таке працювати у закладі харчування. Адже важлива соціалізація, не можна відокремлюватися, потрібно бути активними членами суспільства».

«У мене дитина без статусу інвалідності, але з особливими освітніми потребами, — розповідає Вікторія, мама 11-річної дівчинки Аліси. — Вона достатньо соціально активна, відвідує навчальний заклад, єдина її особливість — навчається на інклюзивному навчанні, за допомогою асистентів. Дитина дуже позитивна, любить спілкування. І цей захід для неї є достатньо підтримуючим, таким, що дає надію. Дивлячись на мою дитину, ви ніколи не побачите, що в неї є якась особливість. Як правило, раніше і сьогодні таких дітей називають невихованими і особливість дитини полягає у тому, що вона не може всидіти на місці і її настрій змінюється раптово, як погода. Тому вона ніколи не піде по загальним правилам, якщо бачить щось по іншому. При цьому вона дотримується загальних етичних норм. Адже це повністю свідома дитина.

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Сьогодні на заході працює п’ять діток. Троє 11-річних, 13-річний хлопчик та 16-річна дівчинка. Це корисний досвід як для кожної дитини, так і для батьків. Адже дуже важливо знати, що ти не один, а твій випадок не є унікальним. Коли спілкуємося між собою, розуміємо, що такий самий неврологічний діагноз є у багатьох дітей. І це допомагає проживати щоденні випробування, з якими стикаються батьки».

«Такі акції для дітей дуже потрібні, тому що це впливає на їх розвиток та соціалізацію, — розповідає Омелян, тато 13-річного Натана, який прийшов працювати до піцерії, оскільки дуже хотів навчитися роботі в закладі. — Насправді в нашому суспільстві з цим є проблема. Немає розголосу цьому, дітям ніде соціалізуватися, набувати професії якоїсь. А потрібно, щоб була змога спробувати себе в різних напрямках. Дитина знаходиться на індивідуальному навчанні, на інклюзії. Ходимо до ліцею, виконуємо стандартну програму. Тому важливо, щоб були ось такі можливості розвитку».

«Ми прийшли сьогодні спробувати попрацювати. Проте цей захід організовано більше для того, щоб люди зрозуміли, що немає нічого страшного, що є такі діти, як наші. І ці діти мають такі самі права, просто їм інколи важче щось зробити. Але вони все можуть та вміють, — розповідає Наталія, мати 11-річного Олександра. — Наприклад, мій син любить контактувати з людьми. Ми знаходимося не на інклюзивному навчанні, а на індивідуальному. Син займається з вчителькою окремо. Хоча хотілося б, щоб був з дітками на якихось предметах, наприклад, на фізкультурі, трудовому навчанні, музиці. Адже тут він може працювати так само, як і інші діти. Але поки що такої можливості немає. Проте наступного навчального року будемо просити про це керівництво навчального закладу. Наприклад, на перервах у ліцеї, коли син бачить діток, йому подобається за ними все повторювати. Вважаю, дуже важливо, щоб дітки ходили до школи, а не залишалися вдома».

16-річна Оленка навчається в 9 класі. Займається танцями, ходить на театральний гурток, на заняття з малювання. У Оленки синдром Дауна. Проте вона розмовляє, читає, пише. «Ми з самого малечку вирішили, що будемо виховувати її як звичайну дитину, у неї немає ніяких особливостей — у такому напрямку і рухаємося, — розповідає мама Наталія. — Доня катається на велосипеді, на роликах, самокаті, як всі діти. Їй дуже подобається бути публічною, любить їздити на змагання з танців. Плануємо після закінчення школи йти опановувати якусь професію, тому такі заходи, як сьогодні, дуже важливі».

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

«Мій син має діагноз ДЦП, проте він відвідував садочок. А наразі вчиться в ліцеї. Богдан навчається добре, із задоволенням, оскільки вчителька вкладає в нього всю свою душу, — розповідає Марина, мама 11-річного Богдана. — У нас спастична хода, фізичні вади, але інтелектуально дитина збережена.

Такі заходи як сьогоднішня робота у піцерії для дітей дуже потрібні. Вони важливі, оскільки у дитини з’являється можливість показати себе в першу чергу, що він такий, як і всі дітки».

«Сьогодні ми долучилися до ініціативи батьків, які запропонували разом з дітками зробити якийсь захід, щоб діти трішки попрацювали, — розповідає Анна Горкун, власниця Veterano Pizza в Борисполі. — Тому сьогодні з 10 до 12 години дітки працюють у нас в закладі. Діти прийшли, розставили літню терасу, протерли її. Самостійно продезінфікували всі столи та стільці. Поставили квіти на столи. Наповнили сортери. Сервірували столи. Потім пішли збирати коробки для піци, натирали посуд. І зараз вони виходять та приймають замовлення, а на барі їм показують, як готувати. Діти намагаються збивати молоко, перемішувати напої, робити лимонад, виходять до людей, виносять свої замовлення як офіціанти. Зустрічають гостей, виносять їм меню. Виконують всі процеси, а офіціанти та бармени їм в усьому допомагають та навчають.

Ми готові підтримати і в подальшому і мам, і діток, щоб вони відчували, що вони в цьому суспільстві щось роблять. Готові виділяти для цього час і допомагати, як можемо, щоб дітки соціалізувалися».

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Підтримка дітей з інвалідністю та з особливими освітніми потребами на шляху опанування професії: як діти працювали у піцерії:

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Джерело: Газета «ВІСТІ» – Бориспіль. Новини. Інформація. Реклама