Перевезення у замкненому колі

image
6 Липня 2019, 13:52
Поділитися:

Незадовільний стан міських маршруток та низька якість перевезень у Борисполі та районі — тема, яка обговорюється і не вирішується роками, не дивлячись на велику кількість скарг і побажань споживачів.

Автопарк застарілий

Більшість автопарку місцевих перевізників — технічно зношені, а про кондиціювання у салонах взагалі не йдеться. Та чи готові підприємці, що займаються громадськими перевезенням, вкладати гроші у оновлення та розвиток? Відповідь очевидна — ні.

«Вартість трьох нових автобусів українського виробництва, аби оновити один маршрут — понад 2 млн грн. На найбільш прибутковому маршруті Борисполя вони будуть відпрацьовувати ці кошти 6-7 років», — коментує міський перевізник Олександр Кисельов.

На його думку, потрібно звернути увагу на два моменти: «Перший — термін вказаний без необхідності ремонту, бо затрати на ремонтні роботи збільшують термін, за який транспортний засіб окупить витрати. І запитання, чи зможе маршрутка пропрацювати стільки років і жодного разу не зламатися? Другий момент — даний термін підходить лише для прибуткових маршрутів. Але не всі маршрути є такими. На деякі ніхто з перевізників йти не хоче».

Не золоте дно

Часто можна почути, що перевізники «гребуть гроші лопатою». Так, бізнес є прибутковим, інакше б ним не займалися. Та чи прибутки величезні? Перевізники розповідають що зароблених коштів ледь вистачає зводити кінці з кінцями. Як доказ — жодної нової компанії на маршрутах Бориспільщини не з’явилося.

Цікавий факт: загалом майже всі приватні компанії, які працюють в Україні на місцевих перевезеннях, були створені протягом років, коли кредитування для бізнесу було доступнішим. «Протягом останніх трьох років жодного нового приватного підприємства з міських пасажирських автоперевезень в Україні створено не було, — констатує Кисельов. — Висновок — не настільки цей бізнес прибутковий, якщо в нього не вкладають кошти».

Платимо, аби їздили

Пасажири платять за послугу перевезення і мають право вимагати належної якості. «Набридло їхати в маршрутці, в якої не зачиняються двері, чи корпус проіржавів настільки, що через дірки в підлозі можна побачити дорогу. А 6 грн заплати, ще й за пільговим не завжди проїдеш», — скаржиться пенсіонерка Ірина Леонідівна.

Тарифи на міські перевезення в Борисполі чималі, але, за словами Кисельова, ледь покриваються витрати. Бориспільці пам’ятають транспортний колапс в березні, коли в перевізників вимагали знизити вартість проїзду: вони влаштували страйк та не вийшли на маршрути.

«Фактично люди платять за те, щоб маршрутки та автобуси, хоч старі та зношені, виходили на маршрути, бо альтернативи у вигляді якісного громадського транспорту немає», — визнає молода мама Тетяна, яка з двома дітьми користується маршрутом №8.

Тож маємо замкнене коло: споживачі платять, а транспортна послуга не покращується.

Що робити?

Допомогти підприємцям-перевізникам може доступне кредитування для бізнесу. Але це питання державного значення, а їй за політикою ніколи думати про це.

«На місцевому рівні можна прогнозувати створення комунального підприємства пасажирського транспорту. Але чи піде на це місцева влада? Адже фінансові витрати на створення автопарку можуть сягнути витрат на будівництво нового лікувального корпусу, чи нового дитячого садочка», — міркує Олександр Кисельов.

Загалом, вважає співрозмовник, за досвідом Європи найкращим шляхом для Борисполя могла б стати оптимізація маршрутів, бо це не потребує великих коштів, але може зробити маршрути більш прибутковими. Що, в свою чергу, дасть підприємцям кошти на оновлення рухомого складу.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Джерело: Газета «ВІСТІ» – Бориспіль. Новини. Інформація. Реклама