Новий керівник водоканалу Василь Куракса — про підприємство, кадри та найближчі плани

Новий керівник водоканалу  Василь Куракса — про підприємство, кадри та найближчі плани
25 Жовтня 2024, 14:52
Поділитися:

Досьє: Рік народження — 1979. Освіта вища, закінчив Національний авіаційний університет. У 2021-2022 рр. працював начальником головного управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради. Депутат Бориспільської міської ради.

Велика рокіровка на Бориспільводоканалі

З 1 жовтня 2024 року КП ВКГ «Борипільводоканал» очолив новий керівник — Василь Куракса, який змінив на цій посаді Олександра Гануша — людину, що півстоліття очолювала підприємство.

Першим нового директора підприємства офіційно представив секретар Бориспільської міської ради Владислав Байчас під час планової наради 14 жовтня. А під час сесійного засідання Бориспільської міської ради 18 жовтня слова подяки отримував Олександр Гануш. Заступник міського голови Людмила Бистра із сесійної трибуни наголосила, що Олександр Гануш став легендою міста Бориспіль. 50 років він очолював підприємство, яке створював із самого початку. Він і сьогодні продовжує працювати.

Секретар Бориспільської міської ради Владислав Байчас вручив Олександру Ганушу нагороду та грамоту. А вітаючи нового керівника, зазначив, що на ньому лежить дуже велика відповідальність.

Сам Олександр Гануш, дякуючи за визнання його роботи, додав, що саме у цьому місяці, 8 вересня виповнилось 52 роки з початку його роботи у водоканалі. А представляючи свого наступника, повідомив: «Василь Куракса майже рік працює на підприємстві. Обіймав посаду заступника директора. Він уже осягнув особливості більшості водопровідних, каналізаційних мереж, насосних станцій. Колектив його прийняв як грамотного, серйозного спеціаліста».

Керівник новий — проблеми традиційні

«Вісті» поспілкувалися з новим керівником КП ВКГ «Борипільводоканал» Василем Кураксою. Василь Іванович розповів, що працювати у водоканал він прийшов на початку грудня 2023 року. Має технічну освіту у сфері енергетики, пов’язану із теплоенергетикою, з особливостями роботи в сфері водопостачання та водовідведення також знайомий.

За ініціативи Олександра Гануша та керівництва міської ради менше ніж через рік Василь Куракса був призначений директором підприємства, а сам Олександр Гануш залишився працювати заступником.

«Олександр Гануш підтримав моє призначення керівником, бо переконаний, що я готовий взяти на себе цю відповідальність, — зазначив співрозмовник. — Але без підтримки людини, яка 50 років розбудовувала підприємство, яка знає мережі, котрі навіть на папері не збереглися, справитися з викликами сьогодення було б надзвичайно складно. Сьогодні у нас впроваджується цифровізація, ми намагаємося заносити всю інформацію в комп’ютер, і без людини, яка добре знає мережі, не обійтися.

Офіційно зоною відповідальності Олександра Гануша будуть села, які нам передали. Місто у нас більш-менш в порядку, у тому числі, завдяки модернізації, здійсненої за кошти кредиту Світового банку. А у селах — аварія на аварії. І роботи там дійсно багато — щоб привести усе в порядок, потрібна допомога такого досвідченого спеціаліста, як Олександр Гануш. Тож йому і запропонували очолити цю ланку, щоб він допоміг нам у селах навести порядок. Це не та територія, яку він добре знає, але він знає, що потрібно робити, щоб налагодити систему водопостачання. Та і у питаннях міста завжди зможе підказати».

Новий керівник водоканалу  Василь Куракса — про підприємство, кадри та найближчі плани

Основні завдання — впровадження нових починань

Якщо говорити про найближчі плани і нововведення, то Василь Куракса зазначив, що зміни, звичайно, будуть. За майже рік роботи деякі ідеї вже напрацьовані, але сьогодні більше працюємо над тим, що вже розпочато.

«Дуже важливою є оптимізація роботи абонентського відділу у сфері співпраці з абонентами. Адже у підприємства більше 20 тис. абонентів. Така робота розпочата. У цьому році вже введено АР-телефонію. Раніше в абонентському відділі при прийомі показників лічильників користувалися звичайним телефоном, і багато хто скаржився, що додзвонитися неможливо. Зараз все відбувається у напівавтоматичному режимі — про період очікування повідомляє робот. Зараз у планах — щоб ці показники можна було приймати в автоматичному режимі, також з АР-телефонією потрібно зв’язати Електронний кабінет споживача.

Цифровізація — це, насамперед, створення Є-системи водопровідних і каналізаційних мереж. Якщо будуть у цифровому вигляді нанесені всі мережі, якщо на мережах будуть відмічені усі люки, якщо усі мережі будуть на електронній карті не тільки у горизонтальній площині, але і з «висотами» — глибиною залягання, працівник, приїжджаючи на місце, за допомогою планшета зможе «бачити» мережі у різних ракурсах, визначити, де копати і на яку глибину. Ми маємо йти до цього. Щоб менше було також і трудових затрат. Адже сьогодні середній вік працівників на підприємстві — близько 60 років. Це не потребує дуже багато коштів. Але головне, що ми всі розуміємо: інформацію, яка зберігається в голові Олександра Гануша і на паперових картах, потрібно зібрати воєдино і залишити нашим нащадкам працюючі електронні карти.

Необхідно налагодити нормальну диспетчеризацію каналізаційно-насосних станцій (КНС).

У планах є незавершений проект по аварійній КНС-15 (на вул. Ясна). Без водовідведення там цілий мікрорайон може залишитися без води. На жаль, на його реалізацію місто раніше кошти виділити не змогло, а зараз у міському бюджеті взагалі немає грошей. Бориспільводоканал подав заявки на всі можливі гранти у надії, що ці роботи вдасться виконати за державні кошти. Проект потрапив у п’ятірку тих, які розглядають у Київській області. Залишається чекати відповіді.

У цьому ж проекті закладено систему диспетчеризації КНС. Щоб диспетчер з робочого місця бачив, що на якій КНС робиться. На сьогодні система диспетчеризації, яка виведена на монітори, є тільки на двох КНС — на вул. Віктора Йови і на вул. Шевченка біля пожежної станції.
Планується придбати мобільну промивну установку — для повірки лічильників води, не знімаючи їх. Для її придбання поки що можемо сподіватися тільки на фінансування з міської казни. За власні кошти ми зможемо її придбати тільки після того, як розрахуємося із кредитом Світового банку — виплати завершуються у 2025 році. При нинішньому курсі долара за рік підприємство сплачує приблизно 15 млн грн у рахунок погашення кредиту.

Зараз вкрай необхідно придбати аварійний автомобіль. Адже після того, як підприємство почало обслуговувати села, у яких мережі не ремонтувалися десятиліттями, після кожного ремонту по ліквідації поривів тиск у мережах збільшується і виникають нові пориви. Хлопці просто «живуть» у селах. Потрібно створювати ще одну аварійно-ремонтну бригаду, яка обслуговуватиме села. Штатний розпис нам погодили ще в цьому році. Але без автомобіля бригада не матиме на чому їздити. Адже Бориспіль теж потребує уваги. Потрібно звертатися до депутатів, щоб у наступному році виділили кошти на придбання автомобіля.

Водоканал намагається залучити грантові кошти, щоб встановити сонячні електростанції на основних водозабірних вузлах. Площа дозволяє. Є пропозиції, ведеться робота у цьому напрямку. Щоб підприємство стало хоч трохи енергетично незалежними.

Економія завдяки модернізації: зараз водоканал поступово забирає від Бориспільтепломережі підвищувальні станції, які збільшують тиск води для подачі на верхні поверхи багатоповерхівок і на них встановлюються економічні насоси. Нові насоси зменшують споживання електроенергії до 70%.

Також ведеться модернізація наших КНС — встановлення там двигунів з частотними перетворювачами, що зменшить енергоспоживання і підвищить надійність насосів. Це — поточні роботи, які виконуються в міру можливостей власними силами.

Найбільший нереалізований проект на сьогодні — це очисні споруди. Але до завершення війни його реалізація нереальна», — зазначив новий керівник.
Підсумовуючи, Василь Куракса наголосив, що за роки роботи Олександр Гануш створив прекрасний, потужний колектив. Тут працюють люди, які віддали підприємству по багато років, професіонали у системі водопостачання і каналізації. З ними можна працювати і будувати плани на майбутнє.

Новий керівник водоканалу  Василь Куракса — про підприємство, кадри та найближчі плани

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Джерело: Газета «ВІСТІ» – Бориспіль. Новини. Інформація. Реклама