названо спосіб подолання “електричної пастки”

image
7 Березня 2020, 16:09
Поділитися:



Чому в Обухові існують проблеми з електропостачанням і яким є стратегічний план подолання “електричної пастки”? Остання, як відомо, впливає на процеси будівництва в місті – гальмує їх.

Про це йдеться в розлоголому лонгріді Олени Голубєвої “Хвороба росту: Коли припиняться перебої з електроенергією в передмістях Києва?”

За її словами, “в Обухівському районі проблема з енергопостачанням найбільш актуальна, зокрема, і у зв’язку з виходом з ладу ще в 1996 році одного з двох автотрансформаторів на Трипільській ТЕС”.

– Попри те, що питання необхідності відновлення автотрансформатора підтверджене планом розвитку мережі й існує розпорядження Кабміну про виділення цільових коштів для вирішення цієї проблеми, зрушити її з мертвої точки досі не вдалося,- розповів директор з експлуатації та розвитку мережі НЕК “Укренерго” Олексій Брехт.

Генерувальна компанія “Центренерго” (до складу якої входить Трипільська ТЕС) не знаходить можливості відновлення цього автотрансформатора. У розумінні компанії питання надійності електропостачання і розподілу електричної енергії не є основними видами діяльності генерувальної компанії.

– Природно, ані “Київобленерго”, ані “Укренерго” не мають можливості і права встановлювати будь-яке обладнання на об’єктах, що не перебувають на їхньому балансі, – зауважив Брехт.

За його словами, ситуація впливає як на надійність, так і на якість електроенергії, яку отримують споживачі Обухівського енерговузла. Побутовим споживачам це загрожує виходом з ладу побутової техніки, промисловим і комунально-побутовим підприємствам – негативним впливом на якість продукції та послуг.

– Якщо ми говоримо про те, що на цей самий момент можливий ремонт або аварійне відключення транзитних ліній 110 кВ, що зв’язують Обухівський район із підстанцією “Новокиївська”, з великим ступенем ймовірності буде потрібно обмеження споживання енерговузла. До того ж відсутність пошкодженого автотрансформатора на Трипільській ТЕС погіршує надійність електропостачання власних потреб станції й можливість розвитку і збільшення споживаної потужності регіону, – пояснив Брехт.

Що важливо, другий автотрансформатор, який залишається на Трипільській ТЕС, перебуває в експлуатації вже близько 40 років, виробив нормативний термін експлуатації. Його поточний технічний стан викликає побоювання. Не виключено, що й він скоро може вийти з ладу.

Найпростішим вирішенням проблеми мінімізації наслідків можливого виходу з ладу єдиного автотрансформатора на Трипільській ТЕС, що працює, могло б стати встановлення нового автотрансформатора.

– Це не вимагає ані відведення землі, ані суттєвої реконструкції енергетичної інфраструктури, оскільки це чинний об’єкт. Жодних істотних капітальних вкладень, за винятком придбання і монтажу самого автотрансформатора, не потрібно. Ця проблема має вирішитися компромісом між “Київобленерго” і “Центренерго” з точки зору необхідності встановлення нового автотрансформатора. На сьогодні це єдиний і найефективніший варіант надійного електропостачання району основним електроживленням, – сказав 112.ua Брехт.

Поліпшити ситуацію також допоможе реконструкція підстанції “Новокиївська”. Планується, що вона буде включати встановлення додаткового автотрансформатора потужністю 200 МВА і реконструкцію розподільних пристроїв 110 кВ та 330 кВ. Наявні автотрансформатори цієї підстанції в період проходження осінньо-зимового періоду бувають завантажені на 100-105%.

– Реконструкція “Новокиївської” частково вирішить проблему з енергозабезпеченням Обухівського району, який матиме завдяки цим інфраструктурним перетворенням резервні, але не основні потужності. Водночас, якщо вона буде проведена, в разі виходу з ладу єдиного автотрансформатора на Трипільській ТЕС (внаслідок аварійної поломки або виведення в ремонт) споживання Обухівського району не буде обмежуватися, – пояснили в “Укренерго”.

Залежно від обсягів фінансування для реалізації цього проекту потрібно не менше як 2 роки.

– Радикально вирішити проблему значної завантаженості трансформаторних потужностей наявних підстанцій 110 кВ Обухівського енерговузла (які вичерпали можливості приєднання нових споживачів) може і будівництво 2-3 нових підстанцій, які є в планах розвитку “Київобленерго, – зазначив Брехт.

У прес-службі “Київобленерго” розповіли 112.ua, що створення систем надійного електропостачання споживачів Обухівського району показано у “Схемі перспективного розвитку електричних мереж 35-110 кВ Київській області до 2027 року”, в якій передбачені заходи покращення ситуації в Київській області в цілому: “Ця схема погоджена зі схемою розвитку основних джерел 330 кВ магістральних мереж “Укренерго” (живлять підстанції 110 кВ “Київобленерго)”.

У межах передбачених схемою заходів “Київобленерго” планує реалізувати комплексний проект – реконструкцію підстанції “Обухів” зі заміною двох діючих трансформаторів (25 МВА) на потужніші по 40 МВА. Реалізація цього кроку дозволить компанії скасувати чинні обмеження на приєднання нових користувачів, частково покриє дефіцит перспективного навантаження. Цей проект включає реконструкцію лінії електропостачання “Васильків – Обухів”, що дозволить забезпечити надійне живлення підстанції “Обухів” після заміни трансформаторів.

Реалізацію цього проекту заплановано на 2020-2022 роки, за наявності фінансування в інвестпрограмі.

Радикально поліпшити ситуацію допоможе будівництво “Київобленерго” нової підстанції “Козин” 110/35/10 кВ з кабельною лінією напругою 110 кВ. Це дозволило б перекинути не менше як 18 МВт наявного навантаження на нове джерело живлення. Проект вже винесено на затвердження регулятора.

– Будівництво підстанції в Козині дозволить Обухову додатково отримати близько 17-20 МВт електроенергії, які можуть бути спрямовані на райони, які будуються і будуть розвиватися. Отже, якщо нові мікрорайони будуть отримувати електричну напругу від нової підстанції, ПС “Обухів” буде подавати його в історичну частину міста, – пояснив 112.ua логіку процесу мер Обухова Олександр Левченко.

Проект, звичайно, недешевий. Вартість будівництва підстанції становить 272 млн грн. Вартість будівництва кабельної лінії (10 км) – 167 млн грн, уточнили в прес-службі “Київобленерго”.





Source link