Конкурс: мільйон на всіх

image
29 Листопада 2019, 12:49
Поділитися:

Завершився цьогорічний конкурс проектів Громадського бюджету. У підсумку переможцями оголошені усі вісім проектів. Чесної боротьби із перемогою сильнішого не склалося – мільйон поділили на всіх.

Нагадаємо, конкурс проектів, ініційований виконавчим комітетом Бориспільської міськради, проходив у три етапи. На першому робоча група приймала подані активістами проекти (зі сформульованою ідеєю та розрахунком бюджету на суму не вище 150 тис. грн). Загальна сума, що розігрувалася — 1 млн грн.

На другому етапі робоча група відібрала з 12 поданих 8 проектів, які були допущені до третього етапу — голосування громади. Проекти виявилися різної тематики: дозвілля і спорт, культура і екологія тощо. Хоча проектами їх назвати важко, це швидше ідеї-меседжі без деталізації витрат на їхню реалізацію і гарантії втілення.

Голосування тривало 20 днів до 23 листопада, а 26 листопада на сайті Громадського бюджету оголошено результат: «перемогла дружба». Це і викликало претензії до організаторів, як видно із коментарів містян на сторінці Громадського бюджету та при обговоренні проектів у мережі Фейсбук.

Виділяємо головні закиди

Волевиявлення громади враховане не було, адже проект-лідер та проекти, які набрали десятки голосів, зрівняли з тими, що отримали мізерну підтримку. Так, проекти «Кімната батьків та дитини» і «Проведення 10-го фестивалю «Музичний компот», які отримали 3 і 8 голосів, будуть профінансовані нарівні з проектом «Освітній простір для щасливих дітей», який набрав найбільшу серед усіх кількість голосів —553, та став беззаперечним лідером (відрив 511 голосів між першим та другим місцем за рівнем підтримки громади).
Якщо проекти були відібрані виключно робочою групою у другому етапі та підтримані в третьому тією ж робочою групою, роль волевиявлення громади не є зрозумілою. Чи не доцільніше було завершити конкурс після другого етапу, вказавши, що передбачених коштів вистачає на всі проекти і «не морочити» голови тим людям, які витратили час на реєстрацію для голосування.
Процес голосування для громади був складним. Проголосувати могли тільки зареєстровані бориспільці, надавши копію перших сторінок паспорта та сторінку з реєстрацією. На цьому етапі відмовилися від участі в голосуванні ті, хто не захотів надати персональну інформацію. Програмне забезпечення голосування було недосконалим і давало збої, що не дозволило проголосувати тим, хто не мав часу на відвідування бібліотеки чи міської ради як альтернативі он-лайн голосуванню. Тому участь у голосуванні взяло 716 осіб, це майже 1% мешканців Борисполя.
Дивує і тематика проектів. Наприклад, «Ремонт групи «Берізка» в дитячому садку «Росинка» передбачає проведення ремонту, який має фінансуватися із бюджету міста, а не з Громадського.
Звинувачення в упередженості викликли незрозумілі принципи відбору проектів на першому етапі, в результаті чого чотири проекти було відхилено.
Відібрані проекти не мають чіткого плану та термінів реалізації, а також обґрунтування бюджетної частини та визначення відповідальних осіб за кожен етап. Незрозуміло, хто і як буде контролювати етапи реалізації проектів та витрачання коштів і яка відповідальність за нецільове використання. Також у них не передбачено одного з головних пунктів — звіту та інформування про результати втілення через публікації в ЗМІ.

До речі, громадськість не була проінформована про результати реалізації п’яти соціальних проектів на суму 200 тис. грн, що були профінансовані у 2018-2019 рр., серед яких «Будь завжди на зв’язку» (встановлення розеток на зупинках громадського транспорту) та «Smotrova» (оглядовий майданчик біля злітної смуги).

Тож ідея з залученням громади Борисполя до прийняття рішень закінчилася ігноруванням думки містян та результатів голосування, що знівелювало поняття конкурсу: конкурс (лат. concursus) — змагання, яке дає змогу виявити найгідніших із його учасників або найкраще з того, що надіслане на огляд.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Джерело: Газета «ВІСТІ» – Бориспіль. Новини. Інформація. Реклама