Колядники бувають різними: дивіться кому відкриваєте двері
Мені в творчості RomanDubina подобається саме пов’язаний з народним православієм якийсь апокрифичний мотив, згідно з котрим колядувати можуть НЕ тільки люди. А серед нелюдей – не лише добрі.
ЧОМУ ЦЕ +
1. розширює художні обрії і горизонти Різдвяної міфології.
2. наповнює її притаманними традиційній культурі і сьогодні підзабутими образами.
3. намагається якщо не подолати, то пом’якшити вшите у християнство маніхейське протиястоння “добра і зла”.
4. виходить за межі “попівської культури” з її нудним і претензійним тлумаченням віросподвідних народних девіацій.
***
В принципі, я свідомий того, що подібна язичницька кондомінація може бути лише постмодерністською конструкцією і не мати чітких контурів чи відповідників в українській традиційній культурі.
Але, для мого, вихованого на фентезі смаку, чорт-колядник або лісові духи із зіркою глибші за нудне махання кадилом.
Естетичніші так точно. Ну, і не претендують на монополізацію мого часу, простору, духовності і календаря.
Notice: Undefined variable: readAlsoLabel in /home/socport/obukhiv.info/www/site/templates/blocks/BlockTypeRelated/rss.php on line 3
-
Феркаляки і Форноляки: "варяги" і "тубільці" Terra Обухів
-
Арестович це реінкарнація ОПЗЖ у новій обгортці: чому це зло для України
-
Cьогодні Йоль: що це значить поза міфами та іншими "іграми розуму"
-
Коні не винні або як допомогти у порятунку цілого виду тварин
-
Синергія місця та ідеї як метод брендування території