Інклюзія та захист вчителів: Про пріоритети та проблеми в освіті розповіла освітянка Олена Онаць

Весь світ, і Україна зокрема, звертає увагу на питання інклюзії. Це добре, але занадто нагромаджувати на цьому не можна. Не можна про це багато говорити.
Про це розповіла в ефірі програми «Київ LIVE» телеканалу «Київ» президент Асоціації керівників шкіл України, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України Олена Онаць.
«Так, люди з вадами розвитку та особливими потребами повинні соціалізуватися, бо вони ж такі самі громадяни як і ми. Але є перелік хвороб, коли ніяк діти з певними вадами не можуть знаходитися у загальноосвітніх закладах», – додала вона.
«Разом з тим, мені дуже імпонує, що нарешті інклюзію перестають розглядати тільки як роботу з учнями, які мають певні проблеми в своєму розвитку. Мова йде про те, що інклюзія стосується кожного – це обдаровані діти, діти із шкіл національних меншин і родин, діти з неповних сімей, діти переселенців, біженців. І це дуже велика категорія», – зазначила кандидат педагогічних наук.
«Міжнародний досвід говорить про те, що для адаптації цих дітей, для того, щоб вони були у соціумі і могли розвиватися, уміли вирішувати конфлікти, спілкуватися і були толерантними, очевидно, допоможе і той же закон про антибулінг, який прийнятий», – зауважила Олена Онаць.
«Хотілося б, аби це стосувалося не тільки захисту дітей, але, як бачимо, на сьогодні постає питання і про захист вчителів. А є ситуації, коли і керівників закладів освіти потрібно захищати», – сказала вона.
Читайте також: Освітянка розповіла про подальший розвиток Нової української школи
Читайте також: У кожну пляшку, що ми купуємо, закладена вартість на її переробку, але ці гроші «осідають» в гаманцях виробників тари
Джерело: Новини — Київ TV — Київ TV