як не потрапити на гачок? – Макарів Діловий

image
13 Квітня 2021, 13:21
Поділитися:

«Алло, з вашим сином сталася біда, але ми можемо допомогти…», «Вітаємо, ви виграли в лотерею, для отримання авто перерахуйте гроші…», «Вам дзвонять з банку. Нам треба уточнити деякі дані вашої картки…». Чи доводилося вам чути по телефону щось подібне?
Подібні фрази – стандартний початок стандартних шахрайств. За такими схемами «розводів» злодії працюють уже не перший рік. Попри це, щоразу знаходячи для них нових жертв.
У відкритому доступі, на жаль, немає статистики про кількість здійснених афер. Однак, якщо звернути увагу на стрічку новин Міністерства внутрішніх справ України та на пости і коментарі у соціальних мережах, то можна помітити, що цей «промисел» живе і процвітає.
Зараз ми розкажемо про приблизні сценарії шахрайств, які можуть статися з будь-ким і будь-коли.
«З ВАШИМИ БЛИЗЬКИМИ СТАЛАСЯ БІДА»
Вам телефонує незнайомий номер, ви берете слухавку і звідти вам кажуть, що вашому, припустимо, сину терміново потрібна допомога. Мовляв, його втягнули у бійку і тепер він знаходиться у поліції. Голос у слухавці запевняє, що все можна залагодити фінансово.
Комусь відразу стане зрозуміло, що це все – афера, бо в когось елементарно може не бути сина. А хтось, злякавшись за долю дитини, яка зараз не поруч, без вагань буде виконувати всі подальші вказівки афериста. Частіше всього просять перевести гроші на карту зловмиснику… І не раз бувало й таке, що люди віддавали всі свої збереження, аби тільки виручити рідну людину з біди. А потім виявлялося, що все це – обман, а з їхніми близькими насправді все добре і вони в безпеці.
Цей сценарій і справді хрестоматійний. Зазвичай, жертвами такого виду шахрайства стають літні люди. «Ситуації», у які потрапляють їхні «псевдо близькі» можуть бути різні. Це і описане «затримання поліцією», і винуватість у ДТП, чи ж необхідність термінового лікування, внаслідок аварії… Шахраї, зазвичай, б’ють на емоції та переконують: діяти потрібно терміново, і кожна секунда затримки – може вартувати життя. Завдання афериста – викликати стрес і змусити людину, вимкнувши розум, керуватися емоціями.
У таких випадках можна порадити:
• Не реагувати на дзвінки від сторонніх осіб, які представляються співробітниками поліції і вимагають грошей за свої «послуги».
• Не довіряти незнайомцям, що дзвонять на мобільний чи ж стаціонарний телефони, на слово. Перед тим, як почати панікувати, поставте якомога більше запитань людині, що вам телефонує. Аналізуйте усе почуте. Іноді досить лише одного запитання – «У яке місто до вас телефонують?», аби співрозмовник по той бік слухавки завершив діалог.
• Не поспішайте перераховувати гроші на вказаний номер або віддавати їх особі, яка по них прийде – усе це різновиди вдало вибудованої схеми. Скажіть, що вам потрібен час на те, аби зібрати необхідну суму, хоча б кілька хвилин. Використайте цей час, аби зв’язатися зі своїми близькими та порадитись із кимось із знайомих, і розібратися у ситуації.
• Зазвичай шахраї давлять на психіку. Аби втримати емоції під контролем, приберіть слухавку від вуха і порахуйте до десяти. Після цього усе почуте сприйматиметься з більш холодною головою.
Дзвінок від працівника банку.
Найчастіше шахраї працюють за такою схемою: телефонують та повідомляють щодо спроби здійснення атаки на Ваш картковий рахунок, викрадення з нього коштів, або необхідності продовження дії кредитної картки чи підвищення кредитного ліміту на ній. Особа, яка телефонує, представляється працівником банку або служби охорони банку.
Для того щоб заволодіти Вашими коштами їм необхідна наступна інформація: пароль від банківської картки; секретне слово, SMS-код, який прийшов на номер мобільного телефону, номер банківської картки, термін її дії, CVV2-код тощо.
Після чого Вам надходить на номер мобільного телефону SMS-повідомлення про зняття коштів з рахунку і для того, щоб уникнути атаки на картковий рахунок необхідно підійти до найближчого банкомату чи терміналу, ввести спеціальну комбінацію та SMS-код, який прийде Вам на номер. Однак, якщо виконати всі дії, шахраї заволодіють коштами з Вашого рахунку.
По-перше, ви повинні знати, що працівник банку не має права з’ясовувати або уточнювати особисті дані клієнта;
Ваші подальші дії:

• ніколи нікому не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS-повідомленні;
• зателефонуйте на контактний номер Вашого банку та з’ясуйте чи дійсно відбувалася атака на Вашу картку та чи потрібно її перевипустити;
• залиште заявку оператору, що з Вашим картковим рахунком намагалися вчинити шахрайські дії та заблокуйте картку.
Сьогодні мало хто може уявити своє життя без мобільного телефону. Але за допомогою нього іноді можна не лише комунікувати зі світом, але також він може бути ефективним засобом вимагання шахраями грошей. Тож якщо дотримуватися основних правил безпеки при спілкуванні з телефонними шахраями або підозрілими людьми, можна уберегти себе від втрати коштів. Обов’язково перевіряйте достовірність інформації, перед тим як вчиняти якісь дії. Будьмо обачними!

Джерело: Макарів Діловий