І Розвилку згадайте незлим тихим словом | Трибуна

image
5 Лютого 2020, 21:14
Поділитися:

Автор: Ангеліна Козлова

Редакція сайту може не поділяти погляди авторів та не несе відповідальності за інформацію, опубліковану в розділі «Блоги». Відповідальність за зміст, достовірність фактів, цитат, власних назв та інших відомостей несуть автори текстів, розміщених у розділі «Блоги».

Мікрорайон Розвилка займає крихітну частину міста, але він є для Броварів ключовим не лише тому, що це «ворота міста», через які щодня проїжджають багато людей, а тому, що це – історичний центр, яким може похвалитися не кожне місто в Україні. Це розуміє і влада, тому не можна сказати, що Розвилці не приділяється увага, але в «якості» владних рішень, як у краплині води, відображаються підходи влади до міста та його мешканців. Отже, про усе за порядком.

Сквер Шевченка на Розвилці – «серце» мікрорайону: на свята та урочистості чиновники тут покладають квіти, в будні тут відпочивають мешканці мікрорайону. Сам сквер Шевченка був комплексно відремонтований в 2013 році за 5,32 млн грн. Найбільш суттєво до цього долучилася місцева поетеса та співробітниця краєзнавчого музею Марія Овдієнко. Саме їй належить ідея реконструкції скверу, яку вона багато років намагалися втілити в життя.   Під час реконструкції зроблено майже все, що було заплановано, але, на жаль, загинуло декілька старих дерев (у тому числі «Тарасова верба») через пошкоджене коріння дерева всохли. Протягом останніх років сквер є лідером серед територій міста за кількістю висаджених нових дерев, кущів та квітів. Також сквер має потужне освітлення,  за ним гарно доглядають: сніг тут розчищений у першу чергу, а влітку не лише поливають рослини, але й миють доріжки.

Ба більше: в 2019 році – через рік після закінчення капремонту вулиці Київської – чиновники вирішили вдосконалити дорожній рух на Розвилці. Для цього провели реконструкцію проїжджої частини, яка мала за мету забезпечити розворот громадського транспорту, та відвести воду з проїжджої частини. Але щось пішло не так: розрахунок виявився невдалим і розворот «не вписався» в Розвилку,  погодити схему дорожнього руху з можливістю розвороту на вул. Я. Мудрого також не вдалося.

Реконструкція площі Шевченка Броварах обійдеться місту в 6,6 млн.грн 
Маршрут № 9 стартує 20 серпня: «колом» без Розвилки. Але тимчасово 

Єдиним наслідком реконструкції виявилося відведення води (що було доволі актуальним), але це одразу призвело до підтоплення декількох дворів на вул. Степана Разіна та Дмитра Янченка, тому цю ділянку довелося терміново включати в Програму ліквідації підтоплення.

Боротьба з підтопленням Броварів: початок є, кінця не видно 

Розвилка унікальна саме своїм історичним контекстом,і тут не треба нічого вигадувати: усім, хто знайомий із творчістю Тараса Шевченка, відомо про його зв’язок із нашим містом. Тому розуміння важливості цього аспекту Розвилки є не лише у активістів, але і у влади міста, у чиновників. Наприклад, нещодавно ми розмовляли про те, що великою проблемою містян є асоціація нашого міста з аквапарком або «Макдональдзом», а не історичною цінністю міста.

Тому влада пішла далі, і 2019 рік став «проривом» для історично-туристичної цінності Броварів: у місті відкрито унікальний інтерактивний музей Тараса Шевченка та створено окремий комунальний заклад «СвітЛиця», який опікується музеєм та іншими культурними подіями в місті.

Шевченкова квест-кімната: у Броварах з’явиться унікальний музей «Тарасова світлиця» 

Але життя не стоїть на місці. Як кажуть чиновники, «місто має розвиватися». Наприклад, Розвилку «прикрашає» торговий центр прямо навпроти пам’ятника Шевченку, який своїми «різнобарвними» рекламними банерами дуже нагадує якийсь провінційний ТРЦ.

Останнім часом рекламних банерів на фасаді побільшало

Але в 2019 році ми пішли далі: з другої спроби інвестиційна рада міста погодила встановлення на тільки що влаштованому газоні нову «яскраву» рекламну стелу.

Рекламна стела також прикрасила історичний центр міста

А ось так щодня виглядає і новозбудована «СвітЛиця». Так, цей недолугий банер саме в такому вигляді щодня прикрашає заклад, на який було витрачено сотні тисяч гривень бюджетних коштів. Що цікаво, магазин відкритий дуже давно, користуються ним лише місцеві, тому незрозуміло кому і навіщо потрібний банер, але підприємцю тиждень тому знову продовжили оренду.

Проєктанти  ретельно працювали над стилізацією «Тарасової світлиці», але ОЗР і тут вирішив усе

Ідемо далі. Цієї неділі ринок на Розвилці демонтовули,  і мешканці дізналися, що тепер там буде ще один ТЦ. Містобудівні умови  видані в травні 2019 року з обмеженням по висоті в 20 метрів (підприємці хотіли більше). Як виглядатиме новий ТЦ – не знає ніхто, тому що закон не вимагає при зверненні за техумовами надавати проєкт: чи буде це ще один монстр зі скла і бетону, чи буде ще одна будівля, кожен квадратний метр фасаду якої завішаний різнобарвною рекламою. До речі, за рекламні вивіски на фасадах підприємці не сплачують нічого, достатньо лише отримати дозвіл. Паркування біля ТЦ містобудівними умовами не передбачено, отже, готуйтеся до покращання благоустрою.

Але є і гарна новина: підприємці повідомили, що безпритульні собаки, які багато років «охороняли» ринок, залишаються на новому будівництві й ніхто їх не чіпатиме.

Ринок демонтовано, незабаром розпочнеться будівництво

Будівництво ще не розпочалося, але ось так виглядає газон, турботливо висаджений у 2019 році підрядною організацією, яка опікувалася озелененням вулиці Київської. За цей газон сплачено бюджетними  грошима півроку тому! Думаю, що після будівництва про газон ми забудемо, а на його місці буде красуватися офіційна або неофіційна  парковка….

Влітку 2019 року тут був газон

Але навіть після цих «покращень» Розвилку не залишають у спокої: учора на виконкомі надали дозвіл на встановлення на Розвилці ще одного рекламного носія: так званого «скрола», тобто, борда, на якому реклама буде обертатися щохвилини. Щоб ви розуміли, ОЗР втулили на газоні в 3-х метрах від вікон приватного будинку! Тобто, до шуму від зупинки та вулиці Київській додасться цілодобовий шум від роботи цього рекламного диво-носія.

Які добрі та лагідні люди живуть на Розвилці: знущатися над ними можна в будь-який спосіб! Але чиновники вважають це «благом для міста», позаяк підприємець сплачуватиме 300 грн щомісяця!

Місце для об’єкта зовнішньої реклами позначено бордюрними каменями, відстань від вікон видна на фото

«Обнадійлива» новина полягає у тому, що підприємець вимагав встановити ЧОТИРИ таких скроли, і всі  – на Розвилці, з обох боків вул. Київської. Та інвестрада цього разу якось посоромилася. Зазвичай підприємці, яким відмовлено у встановленні ОЗР,  звертаються повторно, тому «ще не вечір».

На мою думку, те, що твориться в місті із зовнішньою рекламою – це «треш і угар»: починаючи від стели «Мега-Маркету», яка багато років була «візитівкою» Броварів та «прикрашала» Розвилку, і закінчуючи кількістю та якістю бордів на центральних вулицях міста.

Нагадаю, що з усього різноманіття бізнесу в Броварах наш міський голова обрав для себе саме будівництво та рекламу: через свою родичку був у співзасновниках у фірмі, яка спеціалізується на точеній забудові посеред житлових кварталів, та у фірмі-операторі рекламного ринку. Тобто, в рекламі наш топ-чиновник розбирається професійно. Не маю жодних сумнівів, що справа ця – надприбуткова, але скільки ж можна знущатися з міста та його мешканців? І навіщо спотворювати крихітний історичний центр міста, в який вкладено стільки коштів та зусиль?

Читайте також: Депутатська група «Рідне місто»: старожили місцевої політики з великими амбіціями. Частина І 

Фото – авторки

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Джерело: Трибуна – Бровари