Дегтярівський шляхопровід: що Київ зробив правильно і неправильно?

image
24 Травня 2024, 10:19
Поділитися:

Коли у 2023 році Київ втратив Дегтярівський шляхопровід, найменше вірилось у його швидке повернення. Все-таки війна забирає багато сил та ресурсів.

Тепер розв’язка повернулась та оновилась, а сам шлях проєкту нагадує нам: Київ і вчиться на своїх помилках, і не вчиться.

Що маємо (і трохи історії)

Втрата Дегтярівського шляхопроводу не мала б стати критичною для Києва, оскільки це тимчасові складнощі. Втім, у столиці з автомобільним трафіком справи йдуть так, що навіть мінімальний затор одразу стає катастрофою.

Фото: Pixabay

Тож, на жаль, без Дегтярівського шляхопроводу трафік розподілявся вкрай спонтанно і навіть хаотично. Щоб розуміти проблеми мосту, врахуйте його вік. Надто важливий фактор.

Даний об’єкт будувався ще в 1963 році. Тоді СРСР лаявся з комуністичним Китаєм, війська ООН існували та воювали в Африці, американці вперше запустили Boeing 727.

Це вам для розуміння, наскільки старим був наш шляхопровід. Той самий Boeing 727 став культовим літаком, але був виведений з експлуатації протягом 00-х. Але міст стояв та щодня витримував доволі великі навантаження. Звісно, довго б він у таких умовах не протримався.

Власне, коли шляхопровід оголосили аварійним, гучної новини з цього не вийшло. Всі якось звикли (може, навіть чекали цього). Невеличкий сплеск активності спостерігався, коли міст вивели з експлуатації.

Але всерйоз прості люди звернули на нього увагу лише тоді, коли тієї є осені з конструкції попадали балки. Проблема нарешті стала помітною.

Шляхопровід обвалився під час реконструкції минулої осені, фото:

Шляхопровід обвалився під час реконструкції минулої осені, фото: “Телеграф”

Що зробили добре

Ремонту все одно довелося б відбутись, тож ми просто зобов’язані тверезо сприймати його результати. Тим паче, судячи з бадьорого настрою КМДА, міст уже показати публіці встигли, офіціоз пішов по повній. Тож тепер давайте розбиратись: що зробили добре, а що – погано (це щоб не казати “як завжди”).

Звісно, з “помітними” проблемами у нас вміють працювати. Міська влада взялась до роботи, і оновлений Дегтярівський шляхопровід має певні плюси внаслідок цього. Наприклад, міст став ширшим: було 28 метрів врозріз, стало 37 метрів. Впевнені, кожен додатковий метр допоможе трохи покращити ситуацію на дорогах нашого міста.

Також міст пропускатиме фури і вантажівки. Для цього його підняли, зробивши на метр вищим – цього вистачило. Тільки задумайтесь, наскільки б це було доречно раніше, і скільки коштів столиця не отримала до того через застарілі конструкції. З цим ситуація має покращитись.

Крім того, було реконструйовано трамвайну лінію, ділянка якої пролягала по шляхопроводу. Ті кияни, які живуть неподалік, оцінять ремонт – тепер полотно проклали з посиленими монолітними плитами. Це поглине зайвий шум.

Реконструювали також трамвайну лінію, фото: сторінка Віталія Кличка у Facebook

Реконструювали також трамвайну лінію, фото: сторінка Віталія Кличка у Facebook

Для киян без автівок та проїзного на трамвай, щоправда, всі радощі заключаються у нових зупинках, гарненькій перильній огорожі та велодоріжках.

Що зробили погано

Повернемось до розширення шляхопроводу. 28 метрів, 37 метрів – це все радощі для автомобілістів, але конкретно пішоходам від нових штрихів ліпше не стало.

Наприклад, уявіть себе на місці простого смертного, який чекає на громадський транспорт. На Дегтярівському шляхопроводі вам доступні автобуси, тролейбуси та трамваї.

Звучить добре, чи не так? На жаль, у такому разі вам доведеться добряче побігати: зупинки для різних видів транспорту не просто окремі, вони ще й знаходяться на відстані одна від одної.

Якщо виділити зі списку трамвайні зупинки, то вони “обійшлись” без тих спеціальних платформ, які мали б з’явитись згідно з державними будівельними нормами. Ми-то вже звикли, що на ДБН плюють приватні забудовники. Але, все-таки, у міському проєкті за міський кошт хотілося б побачити трохи більший рівень відповідальності.

Якщо говорити про пішоходів без велосипедних звичок, для них міст має лише нове покриття на пішоходних доріжках. Велосипедисти додадуть собі в актив і окремі смуги для руху, звісно.

Дегтярівський шляхопровід: що Київ зробив правильно і неправильно?, фото-4, Фото: Pixabay

Фото: Pixabay

Також до категорії “Погано” доведеться занести завищену вартість будівельних матеріалів. Бо це вже не думки блогерів чи ЗМІ, а офіційний привід для турбот з боку столичної поліції. На жаль, навіть на такому важливому об’єкті хтось із причетних до проєкту вирішив нагріти руки.

Чи будуть висновки?

Хочеться привітати киян із тим, що шляхопровід все ж повернеться до нашого життя та допоможе владнати ситуацію на дорогах. Це дійсно робота у вкрай стиснені строки, і за таке хочеться хвалити.

На жаль, не обійшлось без корупційної складової, яку нам лікувати ще довго. А що ще більш неприємно – при цьому чиновники вже вкотре зробили пріоритетом комфорт автомобілістів, майже не забезпечивши приємних бонусів пішоходам.

Реконструкція почалась торік, фото: сторінка Віталія Кличка у Facebook

Реконструкція почалась торік, фото: сторінка Віталія Кличка у Facebook

Зрозумійте, зараз ми не топимо певних політиків на користь інших політиків. Просто хочеться, аби настільки масштабні проєкти дійсно грунтувались на потребах жителів міста.

Повірте, якщо будуть приводи лише хвалити чиновників за виконану роботу – ми це з радістю зробимо. Та поки що ми у чомусь молодці, а в чомусь не дуже. Треба працювати далі.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що на Оболоні відкрили рух новим шляхопроводом.

Не забувайте підписуватись та читайте новини в нашому Telegram-каналі “Головні новини Києва – 44.ua”.

Джерело: Новини Києва – головні і актуальні Київські
новини сьогодні на 44.ua