Чоловік, який одягав жінок: у столиці презентували фільм про легендарного кутюр’є
3 вересня 2019 року на Kiev Fashion Week відбувся допрем’єрний показ фільму «Геніальний кутюр’є» за підтримки Kyiv Music Film. А також нагородження засновника та голови оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірини Данилевської від модного будинку Yves Saint Laurent.
Насамперед документальний фільм «Геніальний кутюр’є» вражає багатством та унікальністю матеріалів. Режисер фільму – Олів’є Мейру – отримав ексклюзивний доступ від паризького кутюр’є до майстерень модного будинку Yves Saint Laurent.
Цікаво, що після закінчення зйомок в 2001 році, компаньйон Сен-Лорана – П’єр Берже – заборонив демонструвати картину. Заборону скасували тільки через 14 років.
«Я відчуваю час», – так висловлюється сам кутюр’є у кінострічці. Безперечно геніальність Ів Сен-Лорана полягала у тому, що він усі соціокультурні виклики суспільства, таємні побажання та найсміливіші мрії жінки, розвиток її, як особистості, втілював у своїх революційних моделях та колекціях.
Він міг почути бунтарські бажання жінки та, маючи високий професіоналізм і небувалу сміливість, втілював їх у чарівному одязі. Саме Сен-Лоран зробив одяг способом довести свої ідеали. Руйнуючи суспільні табу він допомагав жінкам досягти гармонії між внутрішнім і зовнішнім «я».
Згадаємо про першу революційну модну знахідку Іва Сен-Лорана.
Наприкінці 60-х активізується друга хвиля фемінізму. Жінки хочуть керувати державами, бути політиками та представляти свої інтереси в парламенті. Жінки намагаються опанувати чоловічий простір. Саме у цей час Ів Сен-Лоран створює жіночий смокінг. Це було не просто сміливо – це було бунтарством. Жіночий смокінг, класичні брючні костюми та комбінезони поступово «звільняють» жінок від суконь і спідниць.
Хоча саме Ів Сен-Лоран ввів у моду жіночі ботфорти, шкіряний жакет, одяг унісекс, він, водночас, цінував у жінці її сексуальність. Надихався спокусливою чарівністю.
Через все життя Ів Сен Лоран проніс відчуття захоплення жіночою досконалою красою та чарівністю. Це відчувається у фільмі – трепетно-ніжне ставлення до красунь-манекенниць та поважне – до жінок-помічниць.
Глядачам буде цікаво зазирнути у повсякденне життя великого майстра, відчути атмосферу майстерні шедеврів геніального кутюр’є.
Вікторія БАБИЧ-ВЕПРЄВА
Фото Бориса КОРПУСЕНКА
Джерело: Вечірній Київ