Будівництво вулиці В.Симоненка: що має бути, що є і коли завершиться?

image
11 Липня 2019, 20:14
Поділитися:

Своїм рішенням виконком затвердив проектно-кошторисну документацію робочого проекту «Будівництво вул. Симоненка на ділянці від вул. Київської до вул. О. Кобилянської, ІІ черга». Журналісти «Трибуни» дізналися у  фахівців УБЖКГІ  плани на будівництво вулиці.

Відповідно до рішення виконкому від 09.07.2019 р., загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах складає 34 125,75 тис.грн, із них будівельні роботи – 27 274,0 тис.грн, інші витрати – 6851,8 тис.грн.

Частина вулиці Симоненка, яку будуватимуь

Як пояснили в колишньому відділі капітального будівництва, який з 01.07.2019 р. увійшов до складу УБЖКГІТ, мова йде про 1-й пусковий комплекс, а загальна вартість будівництва частини вулиці вдвічі дорожча. Тобто, враховуючи масштаб та вартість проекту, будівництво неминуче «розіб’ють» на етапи, як це було з вулицею Київською, яку роблять уже багато років.

Так зараз виглядає частина вул. Симоненка, на якій заплановано будівництво вулиці

Варто зазначити, що  хоча в проекті вказано будівництво вул. Симоненка від вул. Київської (тобто, від гіпермаркету «Епіцентр») до вул. О. Кобилянської, насправді проект виконано на ділянці від вул. Київської до вулиці Чорновола. Мова йде про ділянку, на якій взагалі відсутнє дорожнє покриття (за винятком невеликої ділянки вздовж «Епіцентру»). Та частина вулиці Симоненка, яка йде від вул. Чорновола до вул. Шевченка з цього проекту «випала». Аргумент – там фактично є повноцінна дорога (але немає жодного благоустрою та дорожньої інфраструктури). «Проект на ту ділянку вулиці також є – грошей немає. Але, принаймні, вулицею можна користуватися», – небагатослівно коментують в УБЖКГІТ.

Ось так виглядає частина вул. Симоненка, яка не ввійшла в проект

Частина вул. Симоненка уздовж Епіцентру, яка має асфальтне покриття

«Звісно, проект вартісний, але його треба робити,  – пояснює заступниця начальниці УБЖКГІТ Людмила Павлик. – Хоча би з огляду на те, що вулиця Симоненка важлива для транспортної інфраструктури міста. Це дозволить не лише розвантажити Київську,але й запустити нові маршрути громадського транспорту для мешканців, які зараз не мають доступу нього.  Вигоду відчують не лише мешканці цього густозаселеного мікрорайону, але й усе місто».

Але навіть частково збудувати вулицю теж коштує чимало – понад 60 млн грн. Тому найбільш ключову ділянку вирішили робити як перший і другий «пусковий комплекс». Тобто, вулицю, яка за проектом має ширину 15 метрів, умовно розділять навпіл та  забудовуватимуть окремо. Враховуючи, що вул. Симоненка – повноцінна 4-х смугова дорога, спочатку відбудеться будівництво тієї частини дороги, що ближче до багатоповерхової житлової забудови з боку «Лісового кварталу». Запуск навіть «першого пускового комплексу» дозволить уже відкрити транспортну артерію з 2-х дорожніх смуг.

Жваве будівництво ведеться прямо поруч із частиною вулиці, на якій заплановано будівництво

Дорожня інфраструктура, окрім дорожнього покриття самої проїжджої частини, включає в себе тротуар, велодоріжку, зелену зону, опори для зовнішнього освітлення, а також зупинки для громадського транспорту. Тобто, вулиця Симоненка буде першою в місті вулицею з повноцінною дорожньою інфраструктурою за новими будівельними нормами.

Проект на будівництво вулиці на Прозорро нам знайти не вдалося. Це підтверджує давно озвучену інформацію, що проект виготовлено одним із забудовників міста, який активно веде будівництво житла поруч із цією вулицею. А ось експертиза проекту на Прозорро є. Договір укладено 27.03.2019 р. на суму 74 745,79 грн та виконано у визначений термін.

Коли ж мешканці мікрорайону можуть сподіватися на реалізацію проекту? Тут фахівці УБЖКГІТ уже менше оптимістичні. «Ми лише виконавці, – підкреслює Людмила Павлик. – Виділенням коштів у нас відають депутати, і лише вони можуть визначитися, наскільки цей проект є пріоритетним і актуальним для міста. Звісно, пророблена робота, витрачені кошти на проектування, експертизу. Якщо не приступим до виконання, рік-два – і знову підемо на «коригування проекту», втратимо час та бюджетні гроші. Але ж можна рухатися поетапно, зробити вулицю, наприклад,  спочатку в щебні. Чи може місто на розвиток транспортної інфраструктури виділяти 15-20 мільйонів у рік? Чи є розуміння важливості цієї справи у депутатського корпусу?».

Тож реалізація проекту залежить  виключно від «доброї волі» депутатів міської ради. Але є декілька факторів, які надії на реалізацію проекту в цьому році не додають. По-перше, депутати своїм рішенням на позачерговій сесії 04.07.2019 р. затвердили занадто скромне, порівняно з минулими роками, перевиконання бюджету в сумі всього лише 9,644 млн грн. Причому це перевиконання було одразу розподілене на позачерговій сесії. По-друге, у будівництва вулиці Симоненка є декілька потужних конкурентів. Причому ці проекти на даний час уже перебувають у стадії виконання, деякі – досить давно. Три найпотужніші з них – це справа честі для нинішньої міськадміністрації: будівництво окремого корпусу ЗОШ № 10, будівництво міського стадіону в парку «Перемога» та капітальний ремонт спорткомплексу «Світлотехнік». І це не рахуючи десятків проектів менших за розмірами і скромніших за громадським резонансом.

Тож на початок будівництва вулиці варто очікувати лише у наступному році. Це ще раз підтверджує: у місті відсутнє будь-яке планування та будь-яке усвідомлення щодо черговості виконання проектів. Ні в депутатів, ні у фахівців виконкому немає чіткого розуміння, що є пріоритетним для міста і в якій плановій послідовності це реалізувати. Вибір проектів здійснюється повністю у «ручному режимі», що не сприяє їх вдалому завершенню. Яскравий приклад такого підходу ми можемо спостерігати на будь-якому із завершених об’єктів, але особливо – на будівництві стадіону.

«Наш підхід був та залишається незмінним: варто робити лише ті проекти, які ми готові реалізовувати негайно, щоб не витрачати ресурси, ані фінансові, ані часові. Але комплексного, результативного  діалогу поки що не вдається, тому реалізовуємо ті програми, які затверджені депутатами», – підсумовує Людмила Павлик.

Відкрито та за встановленою процедурою визначитися із пріоритетами важливих інфраструктурних проектів та вести ефективну комунікацію із громадою з цих питань  – найважливіший виклик для вже наступної каденції міської ради.

Ангеліна Козлова

Фото – аворки

Джерело: Трибуна Бровари