Бориспільтепломережа до зими готова. З боржниками не панькатиметься

image
13 Жовтня 2022, 11:14
Поділитися:

Війна та проблеми із коштами не завадили КПТМ «Бориспільтепломережа» ґрунтовно підготуватися до цьогорічного опалювального сезону. Але надані послуги потрібно оплачувати. Злісним неплатникам блокуватимуть банківські картки. Про ці та інші питання — розмова «Вістей» із директором підприємства Маріанною Желєзко.

Коли запустять тепло?

«Вісті» неодноразово протягом літнього періоду висвітлювали роботу КПТМ «Бориспільтепломережа» та кроки міської влади по підготовці до зими. Як зустрічає підприємство початок опалювального сезону? Коли можна очікувати, що потепліють батареї?

Директор тепломережі Маріанна Желєзко запевнила, що система опалення до зими готова. Коли розпочинати опалювальний сезон, визначатимуть погодні умови. «За основу ми братимемо температурний графік минулого року. Адже обсяг газу, який виділений тепломережам, на 10% менший, ніж торік. Ліміт визначається кожного місяця. І ми не повинні допустити купівлі газу поверх ліміту за комерційними цінами — 38 тис. грн за 1000 куб. метрів. Добре, що найближчим часом погода нас не підганятиме. І це вигідно як для економії газу, так і для гаманця споживачів. У минулому році Бориспіль розпочав опалювальний сезон 23 жовтня і був першим містом Київщини, що подало тепло споживачам. Цього року підприємство теж вже накопичило кошти на аванс, тому зробить усе, щоб мешканці громади зимували в теплі», — зазначила Маріанна Желєзко.

Найнеобхідніші роботи виконали

Директор підприємства розповіла, що питання несплати за спожите тепло вплинуло на обсяги робіт. Втім, заплановані ремонтні роботи вдалось виконати. І не тільки заплановані. Крім них, провели заміну теплових мереж на вулиці Валерія Гудзя (Лютневій), а від вул. Соборної до ДНЗ «Журавонька» замінили велику ділянку теплотраси. Порушений благоустрій ще не відновили, адже в зв’язку з реорганізацією комунального підприємства, яке має виконувати цю роботу, роботи довелося відкласти. Затримка не залежить від КПТМ «Бориспільтепломережа». Воно, як і мешканці вулиці, чекає відновлення робіт, кошти на це передбачені.

Під завісу минулого опалювального сезону трапився порив теплотраси під проїжджою частиною вулиці Європейської. Ремонтні роботи вже виконали. Ще планують замінити труби під вулицею Нижній Вал. Для цього необхідно буде демонтувати стоянку, а потім відновити асфальтне покриття.

Після гідро випробувань виконали відповідні ремонтні роботи на вулицях Київський Шлях та Героїв Небесної Сотні (біля прокуратури), а в рамках інвестиційної програми замінили баки підживлення на котельнях на вул. Нижній Вал та Глібова. Подібні роботи заплановані і в наступному році.

Керівник також нагадала, що задля економії газу було заключено енергосервісний договір на встановлення обладнання, яке зменшуватиме витрати палива за рахунок утилізації тепла від вихідних газів. Бориспільтепломережа — поки єдина в Україні, яка заключила такий договір. Кошти за утилізатор підприємство сплачуватиме за рахунок вартості зекономленого газу. До початку опалювального сезону утилізатор буде встановлено. Питання фінансування другого утилізатора тепла поки вирішується. Початок подачі тепла не перешкодить його встановленню.

Сільські котельні

Зі створенням об’єднаної громади підприємству додалося котелень у селах. Серйозного ремонту потребувала котельня Глибоцької школи, яка перейшла підприємству на баланс. Маріанна Желєзко зазначила, що реконструкція котельні планувалася, але через війну капітальні видатки довгий час були неможливі, тому виконали лише серйозний поточний ремонт: привели до нормального стану котли, вичистили газоходи, вражені корозією, забезпечили злив конденсату з газоходів і котлів, прочистили димові труби, провели хімводопідготовку, щоб пом’якшити воду. Цю зиму котельня має відпрацювати в нормальному режимі.

Ще вісім котелень підприємству передали на обслуговування. Останню з них — у будинку для літніх людей у Любарцях — підприємство отримало у вересні. Її вже відремонтували, щоб можна було пережити зиму. Але котельня вже відпрацювала 19 років, тому потребує реконструкції. Необхідна заміна котлів та вузла обліку. Зараз готують кошторис, щоб міська рада змогла виділити кошти. До речі, опалювальний сезон у будинку для літніх людей уже розпочали — з 5 жовтня подають тепло від 17 до 22 години вечора, щоб прогріти приміщення на ніч.

Довелося ремонтувати і котельню медамбулаторії у Рогозові. Щоб її запустити, потрібно виконати ще деякі незначні роботи. Інші котельні перебувають у придатному для експлуатації стані.

Борги, збитки і блокування карток боржників

За словами Маріанни Желєзко, тільки в минулому опалювальному сезоні споживачі недоплатили підприємству 7 млн грн, а загальний борг перед підприємством, з урахуванням минулих років, становить 36 млн грн. До нього слід додати 13 млн грн збитків, накопичених підприємством через відмову підняття тарифу. Цей борг реструктуризували на 7 років, але щорічні виплати становлять 2 млн грн.

Керівник зазначила, що люди, які заборгували, але хочуть розрахуватися з боргами, приходять і оформляють договір реструктуризації. Проте є боржники, які мають кошти, але не хочуть платити.

Варто знати, що примусове стягнення боргів заборонене в місцях, де йшли бойові дії. У нашому місті ситуація стабільна, тому подавати позови на боржників дозволено. Працює й виконавча служба, яка має право блокувати банківські картки боржників. Попри військовий стан, кожен повинен ставитися до сплати за надані послуги відповідально.

Маріанна Желєзко розповіла, що минулого року з урахуванням погашення боргів рівень проплат сягнув 86,4%. Цьому сприяло саме блокування банківських карток. Тому в цьому році така робота продовжується.

«Ми погоджуємося на оформлення договору реструктуризації, навіть якщо вже подана заява до суду, — наголошує співрозмовниця. — Хоча й бували випадки, коли ми відкликали свою заяву, а споживач сплачувати не поспішав. Але ми підтримуємо бажання тих, хто хоче реструктуризувати та врешті погасити борг. Варто пам’ятати: навіть якщо ми відкликаємо судовий позов, судовий збір боржнику все одно доведеться заплатити.

Зараз працюють усі органи влади, в тому числі й виконавча служба. Якщо банківську картку заблоковано, тепломережа не зможе її розблокувати самостійно, навіть після повної оплати боргу. Це питання вирішується через виконавчу службу, і це процедура, на яку потрібен час. Це досить важко і не швидко. Торік боржники стикалися з такими проблемами.

Тому я хочу звернутися до людей, які проживають поряд із боржниками. Ви живете в одному домі. Це ваш дім, всі його мешканці повинні отримувати якісні послуги, але й платити потрібно всім, особливо у такий важкий час. Цим ви підтримуєте не лише підприємство, а й свій будинок, своє місто, свою країну. Фактично, це вклад кожного у нашу спільну перемогу», — підсумувала Маріанна Желєзко.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Джерело: Газета «ВІСТІ» – Бориспіль. Новини. Інформація. Реклама