327 млн грн не використав виконком ІМР у 2024 році – Містоінформ

Ми звикли чути, що на відбудову Ірпеня потрібні величезні кошти. «Грошей немає, тому і відбудова стоїть», – часто пояснюють міські чиновники та управлінці. Але виявляється кошти є, і весь 2024 рік мільйони гривень просто лежали, знецінюючись. На початку цього року із офіційних документів, що опинилися в розпорядженні журналістів ITV, стало відомо, що виконавчий комітет Ірпінської міськради не освоїв понад 230 мільйонів гривень субвенцій, які громаді виділили на відбудову із Фонду ліквідації наслідків збройної агресії, обласного бюджету, а також коштів, які надали донори. Тепер гроші з держбюджету повернулися назад. Ще 97 млн грн торік передбачали у місцевому бюджеті на фінансування різноманітних об’єктів та виділяли управлінням та комунальним підприємствам, однак використані вони так і не були. Тож загалом у 2024 році в Ірпені могли здійснити відбудову житлових та інфраструктурних об’єктів на понад 300 млн грн, але цього не сталося.
КОШТИ З ФОНДУ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЗБРОЙНОЇ АГРЕСІЇ: ВИКОРИСТАНО МЕНШЕ ПОЛОВИНИ
Влітку 2023 року Ірпінь отримав 295,6 млн грн держсубвенції із Фонду ліквідації наслідків збройної агресії. Ці гроші виділили на капітальний ремонт дев’яти багатоквартирних будинків, що були частково пошкоджені під час бойових дій у місті. Йдеться про будинки за адресами вул. Соборна, 107, вул. Полтавська, 61, вул. Білокур, 7, 8, 9, 10, вул. Соборна, 109, вул. Миру, 10, вул. Привокзальна площа, 2, вул. Соборна, 146, вул. Шевченка, 4, вул. Котляревського, 54а. Восени 2023-го частину з цих будинків почали ремонтувати, частину – вже на початку 2024 року. Однак за понад рік капремонт жодного із них не завершили.
З’ясувалося, що протягом року виконком ІМР, як замовник робіт, використав із цільової субвенції трохи більше 135 млн грн. А це – лише близько 46% від наданих державою грошей. Решта коштів – понад 160 млн грн повернулися з бюджету Ірпеня в держбюджет.
«А тепер, щоб ці кошти знову нам «спустили» з держбюджету, треба писати, ходити, просити, пояснювати, аргументувати, чому їх знову треба повернути Ірпеню. Це може зайняти щонайменше три місяці. Протягом цього часу платити підрядникам буде ні з чого. І це ще не факт, що місту повернуть ці субвенції в повному обсязі, адже їх мали освоїти минулого року!», — прокоментував журналістам ITV фахівець у міськраді.
Згідно з офіційною документацією, на сьогодні – така фінансова ситуація із ремонтом багатоповерхівок:
Адреса | Виділено субвенції (грн) | Профінансовано робіт (грн) | Не використано (грн) |
вул. Соборна, 107 | 79 750 429 | 49 653 028 | 30 097 400 |
вул. Соборна, 109 | 26 510 090 | 24 676 148 | 1 833 941 |
вул. Соборна, 146 | 37 055 990 | 14 404 413 | 22 651 576 |
вул. Полтавська, 61 | 37 676 006 | 18 906 961 | 18 769 044 |
вул. Білокур, 7, 8 ,9, 10 | 8 469 302 | 3 936731 | 4 532 570 |
вул. Миру, 10 | 31 391 040 | 6 289 999 | 25 101 040 |
вул. Привокзальна площа, 2 | 5 503 416 | 1 440 368 | 4 063 047 |
вул. Котляревського, 54а | 21 090 944 | 4 121 520 | 16 969 423 |
вул. Шевченка, 4 | 48 191 395 | 11 767 870 | 36 423 524 |
Загалом за кошти із Фонду ліквідації наслідків збройної агресії в Ірпені відновлюють 26 багатоквартирних будинків. Замовником робіт по 9-ти із них є виконком ІМР, по 4-х – Служба з відновлення та розвитку інфраструктури Київської області та ще по 12-ти – Департамент регіонального розвитку Київської обласної військової адміністрації. Саме ці установи обирали підрядників та контролюють роботи. Так от – на сьогодні вже три будинки, де замовником робіт були обласна та державна структури, здані в експлуатацію. А ще чотири багатоповерхівки – на стадії завершення ремонту. А от по об’єктах, які веде виконком ІМР, фінішної прямої у ремонтах не видно.
«Зараз ми бачимо, як будинки, за які відповідає КОВА чи Служба з відновлення, здаються в експлуатацію, а там, де замовником є ірпінський виконком, не видно кінця-краю. Це є яскравим прикладом того, що у місті – управлінська криза. Як одні, так і інші працюють в абсолютно однакових умовах, ведуть нагляд, контролюють, співпрацюють з підрядниками. Але чомусь області це вдається робити ефективно, а нашому меру та його команді – ні. У нас технагляд здійснюють всього дві людини. Звісно, що вони фізично не можуть все встигати. То, може, варто замість сімох людей у прес-службі міської ради підсилити фахівцями технагляд? І замість того, щоб звільняти спеціалістів за їхні політичні погляди, почати нарешті працювати для громади, а не на свої амбіції?», — прокоментував журналістам депутат Ірпінської міськради Андрій Літвинов.
Так мала виглядати відбудована Ірпінська ДЮСШ
Так зараз виглядає Ірпінська ДЮСШ
А ще за кошти із Фонду ліквідації наслідків збройної агресії мали відбудовувати зруйноване крило Ірпінської дитячо-юнацької спортивної школи. Про те, що для цього вже виділено 199 млн грн мер Олександр Маркушин говорив ще у жовтні 2023 року. Однак, як з’ясувалося згодом, тендер, який анонсував міський голова, протягом 2024 року так і не був проведений, тож гроші із фонду передали не Ірпеню, а іншим громадам.
«Повний провал із проєктом відбудови ДЮСШ та втрата фінансування – це яскравий приклад, як не треба керувати громадою. Тобі дали 200 мільйонів, а ти не здатен організувати роботу своїх підлеглих так, щоб весь процес проєктування та тендеру пройшов вчасно і так, як треба. Як результат – в Ірпеня просто забрали ці гроші і віддали іншим громадам, де знають як ефективно працювати. Чи дадуть нам знову на це державну субвенцію – навряд чи. А тим часом наші діти продовжують займатися не в ДЮСШ, а хто-зна де… отаке-от управління», — зазначила секретар Ірпінської міської ради, голова Федерації змішаних єдиноборств ММА в Київській області Анжела Макеєва
ОНОВЛЕННЯ ГІМНАЗІЇ «ОСВІТА» Й УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦЗАХИСТУ: «НА СТОПІ» ЦІЛИЙ РІК
Просто пролежали «у шухляді» в 2024 році і 63 млн грн, які мали піти на реконструкцію та добудову ірпінської гімназії «Освіта» та ремонт приміщення Управління праці та соцзахисту населення. Ці гроші Ірпінь отримав від Кабміну та донорів і мав реалізувати ці проєкти на умовах співфінансування. Однак ані в гімназії, ані в приміщенні соцзахисту жодні роботи протягом року так і не почалися. Варто зазначити, що загальна вартість добудови гімназії «Освіта» в – 223 млн грн. 178 млн із них має надійти в межах держпрограми, зокрема, 52 млн грн вже надійшли на початку 2024 року, але не використовувалися взагалі.
Що ж до приміщення Управління соцзахисту, то там мав бути облаштований Центр соціальних послуг, де мешканці громади в одному місці могли б отримати різноманітні соцпослуги, не бігаючи різними кабінетами. Такі центри вже давно створені в більшості громадах області. Ірпінь на це отримав від міжнародних донорів 11,4 млн грн ще на початку весни 2024-го, але роботи не були виконані.
«Уже давно в Ірпені мали бути відкриті і Центр соціальних послуг, і Центр життєстійкості, які створили вже десятки громад області. Такі Центри життєстійкості є в 19 громадах на Київщині, зокрема в Бучі, в Гостомелі, Боярці! А в Ірпені немає. Прикро, бо зараз справді той час, коли на такі об’єкти донори і держава дають фінансування – бери і роби», — прокоментувала депутатка Ірпінської міської ради Оксана Нечитайло.
ВІДБУДОВА ПРИВАТНОГО СЕКТОРУ НА ВУЛ. БАГІРОВА ТА ГОСТОМЕЛЬСЬКОМУ ШОСЕ ТРИВАЄ ВЖЕ ПОНАД ПІВТОРА РОКИ
Навесні 2023 року в Ірпені стартувала відбудова зруйнованого під час бойових дій у місті приватного сектору на вулиці Багірова та Гостомельському шосе. В межах Програми Київської облдержадміністрації мали 32 будинки вдремонтувати та 42 – збудувати з нуля. І якщо першу частину проєкту закінчили до кінця 2023 року, то будівництво нових будинків триває і досі – вже півтора роки.
Для порівняння: вщент зруйновану вулицю Вокзальну у Бучі відновили за шість місяців. Роботи почалися у листопаді 2022-го, а у травні 2023-го мешканці вже заселилися у свої нові оселі. На Вокзальній відновили 110 пошкоджених будинків, із них 12 – відбудували з нуля. Усі роботи коштували майже 200 млн грн, 160 з них — з місцевого та державного бюджетів, решта – допомога донорів, зокрема фонду Global Empowerment Mission.
Що ж до фінансування відбудови вулиці Багірова та Гостомельського шосе, то скільки вже пішло коштів на неї – точної інформації немає. У 2023 році Ірпінь двічі отримував обласну субвенцію на цей проєкт – 70 та 47 млн грн. Крім того, за словами Ірпінського міського голови Олександра Маркушина, на це будівництво надавали будівельні матеріали, вікна та двері фонд «Global Empowerment Mission» та Управління Верховного комісара ООН у справах біженців. «Загальна сума підтримки, яка допомагає нам повертати житло ірпінцям, склала близько 450 000 доларів США», – зазначав мер у своєму Телеграм-каналі.
За нашою інформацією, наприкінці 2024 року назад до обласного бюджету повернулося близько 9 млн грн субвенції, що не були використані для відбудови. Відомо, що загальна вартість будівництва з нуля 42-х будинків згідно з кошторисами за 2023 рік – близько 200 млн грн. А станом на 2025 рік, враховуючи значне здороження будматеріалів, ця сума може значно зрости. Наразі про передачу чергової субвенції Ірпеню на ці потреби інформації немає.
БЮДЖЕТ РОЗВИТКУ, ЩО НЕ ПРАЦЮЄ
У 2024 році із 250 млн грн бюджету розвитку ірпінської громади було освоєно 198 млн грн. Решта – 52 млн, які мали піти на фінансування важливих для громади проєктів, залишилися невикористаними, зокрема, з них понад 20 млн мали бути спрямовані на освітню сферу.
«Умовні 50 мільйонів гривень минулого року – це вже далеко не 50 мільйонів цього року. Інфляція – ціни на будматеріали невпинно ростуть. Те, що можна було зробити за ці гроші у 2023 і 24-му, точно вже не зробиш у травні-червні 2025-го. Це, здається, розуміють усі, окрім Олександра Маркушина. Саме за 50 мільйонів можна було б добудувати садочок у Михайлівці-Рубежівці і укриття там! Але село вже 4 роки чекає виконання обіцянок мера. До речі, а ви знаєте, що він не підписує жодні документи, що стосуються відбудови? Зайдіть на сайт Prozzoro і подивіться договори підряду по виконкому – ви там не побачите підписів мера. Він просто боїться брати на себе відповідальність. Документи підписують і начальники управлінь, заступники, навіть радник Яворовський, але не мер. Те саме стосується й актів виконаних робіт… А зараз його люди взагалі відмовляються щось підписувати. Про що це може говорити? Питання, мабуть риторичне», — підсумував депутат Ірпінської міської ради Андрій Помазан.
Про загадкового радника мера, який незаконно підписує документи дивіться ТУТ.
Про айтівця ІМР, який отримує зарплату вищу, аніж в Міністра цифрової трансформації дивіться ТУТ.
Про кадровичку виконкому ІМР, у якої зарплата 200 тис грн – ТУТ.
Про рекламний бізнес мера в Ірпені — ТУТ.
Джерело: Містоінформ
Відео
