Квітковий ряд при вході в ринок «Господар» переселяють на інше місце

image
20 Серпня 2019, 21:58
Поділитися:

6 вересня 2019 року відбудеться черговий конкурс на право встановлення об’єктів торгівлі на території Броварів. Цього разу конкурс цілком присвячений квітковому ряду, який містяни звикли бачити біля ринку «Господар» із боку вул. Героїв Небесної сотні. Переможці конкурсу провадитимуть підприємницьку діяльність  у павільйонах, об’єднаних єдиним стилем, які заплановано облаштувати в одну лінію з іншого боку ринку де торгують квітковою розсадою.  Про всі нюанси  переселення квіткового ряду читайте в нашому  матеріалі.

Виборювати право встановлення об’єктів провадження підприємницької діяльності  на конкурсі з цього року стало для Броварів нормою. Дійшла черга і до відомого в Броварах квіткового ряду в центрі міста уздовж ринку «Господар» із боку вул. Героїв Небесної сотні. Відповідно до рішення виконкому від 20.08.2019 р., призначена дата конкурсу на 6 об’єктів для реалізації квітів на вул. Героїв Небесної Сотні – проїзд до культурно-виставкового центру. Кожен із цих 6-ти об’єктів, що виносяться на конкурс,  матиме однакову площу – по 12 м кв. Відповідно, усі 6 лотів мають однакову початкову вартість оренди – 2 503,80 грн  у місяць.

Питання квіткового ряду має свою непросту історію, яка тісно пов’язана із створенням ринку «Господар». Так, підприємці, які працювали на ринку «Нива» в грудні 2017 року боролися за збереження ринку в центрі міста, у той час як власник земельної ділянки мав намір її продати під будівництво торгового центру. В квітні 2018 року частина підприємців об’єдналася у кооператив «Господар-1» і розпочали  облаштовувати  ринок та залучати нових членів у кооператив із метою остаточного викупу земельної ділянки у власника.

Але згодом конфлікт виник уже серед самих підприємців. Зокрема, частина підприємців, торгові місця яких були розташовані не у середині ринку, а на фасаді  з боку вул. Героїв Небесної сотні, не погодилися вступати в кооператив та викупати право торгувати на тому самому «прохідному» місці.  Свою відмову підприємці пояснювали тим, що частина ділянки  фасаду ринку – комунальна, тож вони хотіли мати справу саме з виконкомом шляхом укладання договору на оренду земельної ділянки. Але, по-перше, це виявилось неможливим: торговий ряд займав частину земельної ділянки комунальної форми власності, а частину – власності кооперативу.

Квітковий ряд зараз

Почалась «війна нервів» між підприємцями, яка виливалася у погрози «відімкнути від електропостачання» та, навіть, силою звільнити територію. З’ясування стосунків продовжилися у виконкомі, в кабінетах профільних чиновників та на робочих групах за участю депутатів. Врешті-решт, чиновники  надали  гарантію членам кооперативу  «Господар-1», що фасадну  частину ринку продавці квітів звільнять, а їм підберуть місце для торгівлі неподалік від звичного. З початку мова навіть йшла про розміщення торгівлі квітами  біля ринку з боку вул. Гагаріна, але цей варіант мав застереження. Тому було вирішено перемістити квітковий ряд на протилежний бік – із боку парку «Перемога» уздовж проходу до культурно-виставкового центру –  туди, де зараз продається розсада та саджанці квітів.

Ділянка фасаду ринку, де  розміститься  ряд квіткових павільйонів

На самому виконкомі виникла дискусія: чому на конкурс виноситься 6 місць, якщо зараз підприємницька діяльність із продажу квітів ведеться на 7 місцях? Головна архітектора міста Світлана Батинчук пояснила, що місця уздовж фасаду ринку вистачає саме на 6 однакових павільйонів вказаної площі. Міський голова Ігор Сапожко наполягав, що варто знайти можливість розмістити 7 павільйонів і виставити їх на конкурс. Домовились, що протягом вівторка питання узгодять і завтра, 21 серпня, на сайті міської ради з’явиться оголошення з правильною кількістю місць, виставлених на конкурс.

Журналісти «Трибуни» поцікавились у підприємців квіткового ряду: чи в курсі вони про конкурс та чи задовольняє їх кількість та площа місць для продажу квітів?

Одразу стало зрозуміло, звідки взялася «невідповідність» між 6 та 7 місцями: насправді кількість продавців квітів – 6, але їхні місця займають різну площу залежно від асортименту та кількості товару: комусь вистачає невеликої площі до 10 «квадратів», а один павільйон має 18 м кв. Таким чином, більшість продавців цілком влаштовує «переїзд» в нові павільйони 12 м кв, лише для одного підприємця переїзд створює проблему. «Самі подивіться, скільки у нас товару, і це не в сезон, – розповідає пані Катерина, підприємець найбільшої точки з продажу квітів. – Іншого салону у нас немає, весь товар саме тут. Зимою квітів набагато більше, адже на вулиці їх не залишиш, тож покупцям буде незручно заходити в маленьке приміщення. Ми стараємося для клієнтів, яких у нас дуже багато, у тому числі, постійних».

Підприємець Катерина розповідає про свій «квітковий»  бізнес

Також підприємці висловили побоювання, що на новому місці буде менше клієнтів, позаяк люди звикли саме до цього місця. Хтось бідкався, що доведеться витратитися на будівництво нових павільйонів, а це – чималі кошти. В цілому,  підприємці задоволені тим, що залишаються в центрі міста і матимуть законні підстави для торгівлі. Причому початкова плата у розмірі в 2503,8 грн у місяць нікого не засмутила: зізнаються, що зараз платять не менше, тому заяви на конкурс подали усі. «Не уявляєте, що ми пережили за останні 2 роки, – бідкаються жінки-підприємці. – Як можна розвивати бізнес, якщо у нас такий товар, що ми залежимо від електропостачання, сезону, свят, а тут було все: і погрози, і тиск, і невпевненість. Буде добре, якщо все закінчиться після конкурсу: будемо обслуговувати покупців, як у Європі!».

«Для нас важливо, щоб ці павільйони були в єдиному архітектурному стилі, тому що це – і центр міста, і проїзд/прохід до культурно-виставкового центру, – коментує головна архітектора Світлана Батинчук. – Після відкриття адмінбудівлі, це буде досить жваве і красиве місце. При розміщенні павільйонів є завдання, щоб жодне дерево не постраждало, не підпало під знесення. Ми впевнені, що бажаючі на конкурс будуть, і навіть, не за початкову ціну».

Нагадуємо, що кінцевий строк подачі документів для участі у конкурсі – 02.09.2019р.

Ангеліна Козлова

Фото – авторки

Джерело: Трибуна Бровари