Зовнішня реклама: інші міста відмовляються, Бровари – максимально «обростають»

image
2 Серпня 2019, 20:17
Поділитися:

Засідання інвестиційної ради було цілком присвячено наданню дозволів на встановлення зовнішньої реклами. Члени дорадчого органу визнали, що давно пора оновити Порядок розміщення об’єктів зовнішньої реклами, який би чітко визначив принципи розміщення таких об’єктів, але поки підтримали розміщення понад сотні рекламних носіїв, у тому числі 88 нових лише однієї юридичної особи.

З 10 основних та 2-х додаткових питань порядку денного, 7 – складали питання продовження дозволу на встановлення об’єктів зовнішньої реклами на наступні 5 років. Справа в тому, що закон трактує продовження терміну розміщення за процедурою як нове розміщення, тобто питання знову розглядається на інвестиційній раді та виноситься на виконком.Тож члени інвестради вирішили, що питань до власників об’єктів зовнішньої реклами  немає і не заслуховували їх, проголосувавши одностайно за надання дозволу на встановлення об’єктів реклами на наступні 5 років. Зокрема, пощастило таким підприємцям та юридичним особам:

ФОП «Слісаренко Л.П.», яка має борди за адресами вул. Київська, 284 та Я. Мудрого, 100 (але не тільки за цими адресами).

Рекламний борд, який належить підприємниці

ТОВ «ТМ «Садовий центр «ДаЛаС», яке має борд за адресою перехрестя вул. Київська, 25 – вул. Євгенія Зеленського.
ТОВ «Мічіган Девелопмент», яке отримало дозвіл на встановлення банеру та стели за адресою вул. Металургів, 17.
ТОВ «Оптова аптека «Алтея» отримало дозвіл на встановлення стели в районі буд. 21 по вул. С. Петлюри, 21.
Приватна фірма «Анжіо» отримала дозвіл на встановлення 3-х бордів за адресами: вул. О. Оникієнка, 122, вул. Москаленка (навпроти ТЦ «Форум»), вул. Броварської сотні, 9.
ТОВ «Термінал 2016» дозволили ще 5 років розміщувати 4 борди за адресами: вул. Київська, 75, 219, 294 та на розі вул. Київська (поворот на Радіостанцію). А також ще 5 років по бульв. Незалежності будуть стояти 14 їхніх сітілайтів по обидва боки бульвару – від будинку по бульв. Незалежності, 2 до будинку по бульв. Незалежності, 14.

Сітілайти ТОВ «Термінал 2016» уздовж бульвару Незалежності

Будівельній компанії «Атлант» продовжили  дозвіл на встановлення стели на вул. Я.Мудрого, 34.

Ще кількох підприємців, які встановлювали нові об’єкти зовнішньої реклами, заслухали окремо.

Першою розглядали заяву ФОП «Андрєєвої С.І.»,  власниці комісійного магазину, яка просила дозвіл на встановлення штендера по бульв. Незалежності, 2. Сам магазин у дворі будинку, з центральної вулиці його не видно, тож, зі слів власниці, це погано впливає на бізнес. Дизайн штендера двома мовами.

Рекламний штендер порушує норми законодавства України

Члени інвестради роз’яснили підприємниці, що за порушення ЗУ «Про забезпечення функціонування української мови як державної», який набув чинності 16.07.2019р., їй може загрожувати адміністративний штраф, тому дизайн рекламного штенедра краще змінити. Підприємниця дещо бідкалася, що тільки нещодавно замовила його, але запевнила, що візьме зауваження до уваги. Дозвіл на розміщення реклами  надали, але за умови виправлення його дизайну.

ФОП «Передерій Р.П.» має намір встановити сітілайт із рекламою власного магазину «Салон меблів: кухні та шафи на замовлення» за адресою вул. Київська, 261 (біля ЖК «Діамант»). Пропозицію підприємця  інвестрада підтримала за умови погодження з власниками мереж, які можуть бути розташовані в районі розміщення сітілайту. А також за умови, що на сітілайті буде виключно реклама магазину (тобто, передача його в оренду іншим рекламодавцям заборонена). Під час обговорення лунали думки, що всі інші великі міста відмовляються від рекламних бордів (щитів) та переходять на сітілайти, які дають додаткове освітлення та затишок вулицям міста.

Макет борда магазину меблів

Далі  інвестрада повторно заслуховувала ФОП «Львова О.П» щодо встановлення двох стел біля піцерій «Піцбург» за адресами вул. Київська, 157 та вул. Я. Мудрого, 34. Минулого засідання цьому ФОПу було відмовлено у встановленні ОЗР, позаяк члени інвестради вирішили, що мережа піцерій вже і так відома та має достатньо реклами. Підприємець не погодився з попереднім рішенням інвестради та запропонував інші місця розташування поруч зі своїми закладами. Причому за задумом підприємця,  на Я. Мудрого стела матиме висоту 5 метрів, а на вул. Київська, 157 –  7 метрів, і буде з підсвічуванням. Розмістити стелу підприємець бажає на вже зробленому благоустрої нещодавно реконструйованої розв’язки на Розвилці.

Після обговорень члени інвестради дійшли висновку, що до підприємця є багато питань. Зокрема, на Я. Мудрого запропоноване розташування стели перекриє вже існуючу стелу будівельної компанії «Атлант», а на Київській на тому місці ще не завершений благоустрій. Тому підприємцю запропонували зняти питання до вивчення його з виїздом на місце. Навіщо місту ще додаткові об’єкти реклами на центральних вулицях міста, на жаль, ніхто питання не піднімав.  Але сама пропозиція встановити стелу заввишки 7 метрів поставило питання щодо унормування  розміру носіїв реклами.

Наступним питанням  інвестрада розгладала заяву ФОП «Паладій В.В.», який просив дозвіл на розміщення двох банерів 3х6 метрів  на паркані підприємства в Промзоні  по вул. Січових Стрільців, 2. Враховуючи неестетичний вигляд старого паркану, члени інвестради вирішили, що реклама  його прикрасить, тож одностайно погодилися на розміщення банерів.

Рекламні банери в Промзоні

Під час обговорення необхідності унормувати ринок рекламних носіїв у місті Бровари, головна архітекторка висловила думку, що багато міст узагалі відмовляються від встановлення рекламних щитів (бордів).  Саме тому зараз у Броварах багато звернень від рекламних агентств щодо розміщення реклами, позаяк у нас вона поки що не заборонена рішенням органу місцевого самоврядування.  Саме такий випадок розглядався на цій інвестраді. Питання не було включено в порядок денний, адже заява надійшла вже після його формування.

Представник ТОВ «Медіа-сіті» чесно розказав присутнім, що їхнє підприємство працювало в інших містах, зокрема, Києві, Херсоні та інших, але рішеннями місцевих рад міста позбулися зайвих рекламних носіїв і тому вони вирішили подати заяву в Броварах. Підприємство вирішило не соромитися і одразу подало заявку на встановлення … 88 (!) сітілайтів на центральних вулицях міста! Це питання вирішувалося в такому надтерміновому порядку, що представник підприємства навіть не зміг надати адрес. В якості аргументу представник ТОВ «Медіа-Сіті» заявив, що підприємство  вже зареєстрували в Броварах, щоб сплачувати в місто податки, а також підкреслив, що з комунальними службами та власниками мереж питання погоджено, а всі інші деталі будуть уточнені під час проектування. Присутній на засіданні радник міського голови Григорій Голубовський нагадав, що мережі зовнішнього освітлення вже і так перенавантажені. Та не дивлячись на те, що така пропозиція була дещо несподіваною, члени інвестради майже одностайно підтримали підприємство (утримався лише Богдан Мельниченко, начальник управління інспекції та контролю).

Тобто, до 250 існуючих бордів у місті одним рішенням додається одразу 88, не враховуючи  інших 15 сітілайтів, 3-х стел та 10 бордів, які були погоджені тільки на цій раді. Виникла дискусія: чому в той час, як інші міста відмовляються від надмірної реклами, Бровари рухаються в протилежному напрямку? В підсумку вирішили, що потрібно розробити регуляторний акт, який би унормував це питання, враховуючи сучасні тенденції.  Але хто саме має розробити його: чиновники чи депутати, до спільного знаменника так і не дійшли.

А скільки ж місто має з усіх цих рекламних носіїв? Ставки за розміщення об’єктів реклами затверджуються міською радою, востаннє переглядалися у травні 2017 року. Детально із розцінками можна ознайомитися ТУТ.  Та деякі цифри наведемо для прикладу.

Дозвіл на розміщення звичайного двостороннього рекламного борду коштує підприємцю 150 грн у місць. Але є коефіцієнти, в залежності від розташування вулиці. Наприклад, по Київській цей коефіцієнт дорівнює 2, а по бульв. Незалежності – 3. Тобто, за борд вже доведеться сплатити 300-450 грн  у місяць. За сітілайт доведеться викласти 90 грн без коефіцієнту, з коефіцієнтом – 180-270 грн у місяць. Враховуючи, що сітілайти освітлені сучасними діодними елементами, споживання електроенергії в них мінімальне. Фактично затрати підприємець несе лише один раз: при проектуванні та монтажі рекламного носія, а далі – суцільні прибутки.

А ось розцінки на розміщення комерційної реклами на одному  борді коштують від  2500 до 3500 тис. у  місяць. Політична реклама, звісно, дорожча – 5000-6000 грн у місяць. Про такі  розцінки журналістам «Трибуни» на умовах анонімності повідомили підприємці та ті, хто замовляв політичну рекламу.

Якщо регуляторний акт щодо унормування ринку рекламних носіїв не з’явиться за цієї каденції, то поки що інтереси бізнесу, на жаль, переважають інтереси міста.

Ангеліна Козлова

Фото – авторки

Джерело: Трибуна Бровари