Уряд має запропонувати комплексну програму порятунку освітньої галузі, – “Наш край”
Віталій Луценко
Оскільки не виключено, що новий навчальний рік також пройде в
дистанційному форматі, влада має запропонувати суспільству комплексну
державну програму порятунку освітньої галузі
Про це повідомляє
інформаційний портал “Моя Київщина” із покликанням на заяву депутата від партії “Наш край” у Гребінківській селищній раді Віталія Луценка.
Депутат наголосив:
В умовах викликів, пов’язаних із пандемією коронавірусу,
влада б мала систематизувати всі освітні ресурси країни для переходу на
дистанційне навчання. Все ж було зроблено з точністю до навпаки. Чиновники
запустили масштабну програму “Велике будівництво”, а про освіту забули. МОН в
лихоманці видавало циркуляри про особисту відповідальність директорів шкіл за
дотримання санітарно-гігієнічних вимог, рекомендації місцевим органам влади на
додаткове фінансування навчальних закладів, обов`язкове написання планів
індивідуальної роботи та заповнення класних журналів. Вся ця бюрократична метушня лише заважала реальній співпраці “вчитель-учні”.
На його думку, вагомим чинником у процесі онлайн-навчання
є підготовка вчителя до здійснення освітнього процесу дистанційно:
Потуги Академії педагогічних наук запропонувати щось
інше, крім класно-урочної системи в умовах “вчитель-учні” в одному приміщенні, виявились марними. Спроби уряду перекинути навчання вчителів на регіональні
педуніверситети та заклади післядипломної освіти в обласних центрах теж
провалились. Водночас вчителі масово скаржилися на зростання навантаження.
Звісно, ніхто в уряді про програму фізичної та психологічної реабілітації
педагогів навіть не згадав.
Також, за словами Віталія Луценка, не було проаналізовано
й ситуацію в новостворених територіальних громадах. Непоодинокі випадки, коли до
керування освітою в ТГ прийшли люди без педагогічної освіти, як наслідок – знімалися
доплати за перевірку домашніх завдань вчителями, за класне керівництво, завідування
бібліотекою, в неповній мірі виплачувалися зарплати шкільним психологам та
педагогам-організаторам, безпідставно скорочували техперсонал.
Крім того, наголошує представник “Нашого краю”, важливою
умовою під час дистанційного навчання є забезпеченість навчальних закладів та
дітей необхідною технікою та інтернетом. Ось, що він каже про це:
За статистикою, 39% шкіл України не забезпечені доступом
до мережі Інтернет. Понад 5 млн українців (переважно сільського населення) не мають
якісного інтернету або не можуть його собі дозволити. В підсумку – розрив між успішністю учнів у великих містах
та селах складає більш як 2 роки шкільного навчання.
Він наголосив, якщо найближчим часом уряд не запропонує рішучі
та послідовні дії з порятунку освітянської галузі, то на вітчизняну освіту
чекає колапс та подальша деградація.
Нагадаємо, що депутат від партії “Наш край” у Гребінківській селищній раді Віталій Лисак заявив, що “оптимізація” кількості відділень “Ощадбанку” ускладнила доступ до банківських послуг у громадах та створила незручності в обслуговуванні.
Читати “Моя Київщина” у Telegram