У соцзахисті роз’яснюють про виплати пільг і субсидій

image
31 Січня 2020, 14:10
Поділитися:

Чому пільговики не можуть отримати кошти на оплату комунальних послуг, з’ясовували «Вісті».

Пільги відмінили?

Щодня в управлінні соціального захисту населення Бориспільської міської ради величезні черги. Четвертий місяць люди, які мають право на державні пільги, отримують платіжки за комунальні послуги в повному обсязі.

Так, мешканка Борисполя Катерина Іванівна каже, що її чоловік – чорнобилець, і вже три місяці не отримує виплат по пільгах.

Бориспілька Наталія Василівна оформила банківську картку, з якої, як їй сказали, можна знімати гроші і платити за комуналку. Але гроші не надходили.

Валентина Петрівна скаржиться, що вже три місяці платить за комунальні послуги повну суму, 2 тис. 700 грн. Від пенсії залишається 300 грн.

Працівники управління соцзахисту намагаються створити для відвідувачів зручні умови. У коридорі є стільці, туалет відкритий для всіх. Проте витримати багатогодинний марафон очікування в чергах літнім людям важко. А найбільше їх хвилює невизначеність ситуації. Люди засмучені, бо думають, що пільги відмінили.

«Змінився порядок нарахування»

Начальник управління соцзахисту населення Бориспільської міської ради Любов Даниленко:

«Пільги не відмінили, змінився порядок їх нарахування. Із 1 жовтня 2019 року всі пільги монетизовані. Є дві форми монетизації: готівкова (коли кошти перераховуються споживачу і він оплачує послуги) і безготівкова (коли кошти перераховуються на індивідуальний обліковий запис споживача в АТ «Ощадбанк». І саме АТ «Ощадбанк» за відомостями надавачів послуг перераховує пільгу у комунальні підприємства на ім’я споживача). У платіжках або повідомленнях про сплату спожитих комунпослуг більше не буде вказана частка пільги. Там відображатиметься фактичний обсяг споживання.

Той, хто отримує пільгу у готівковій формі, сплачує за квитанцією у повному розмірі.
Той, хто отримує пільгу у безготівковій формі, повинен сплачувати рахунок без пільгової частки.

Варто знати, що не існує чіткого розподілу пільгових коштів на конкретну послугу. Наприклад, усю місячну суму виділеної пільги (на світло, воду тощо), можуть перерахувати за спожитий газ. Усі зекономлені кошти будуть збережені в облікових записах. Їх ви зможете забрати з 1 червня до 20 грудня 2020 року, звернувшись із заявою до АТ «Ощадбанк» і надавши реквізити своєї картки.

На сайті АТ «Ощадбанк» можна створити особистий кабінет, щоб прослідкувати рух коштів, які будуть перераховуватися на персональні облікові записи. Зарахування пільги не залежить від реєстрації в цьому кабінеті. Пільга нікуди не зникне».

За правилами. Ощадбанк щомісяця інформує пільговиків через смс про суми коштів, які їм надійшли на особистий рахунок, їх використання та залишок. Також відслідкувати інформацію можна в особистому кабінеті на сайті Ощадбанку.
У дії. Але це не можуть зробити ті, в кого немає комп’ютера або смартфона. У кого є доступ до інтернету, скаржаться, що особистий кабінет не відкривається, а смс про нарахування не надходять.
Парадокс: за новою системою отримати потрібну інформацію не можуть і працівники соцзахисту на місцях!

«Соцзахист не бачить даних про пільговиків»

Начальник відділу персоніфікованого обліку отримувачів пільг управління соцзахисту Бориспільської РДА Тетяна Шеремет:

«Нарахування відбувається раз на місяць. Якщо раніше дані про членів сім’ї пільговика не були потрібні, то тепер вони є обов’язковими. За відсутністю цих даних база не фіксує і не передає дані на центральний рівень. Ми не можемо звернутися до керівництва Ощадбанку і з’ясувати, чому людині не нараховується пільга. Ми опрацьовуємо нові дані, але не бачимо, чи оновилися вони в Ощадбанку».

Із ЄДАРП усе складно

За словами Любові Даниленко, картка пільговика у Єдиному Державному Автоматизованому Реєстрі Пільговиків (база ЄДАРП) повинна містити інформацію про всі документи пільговика та членів його родини (паспорти, коди, свідоцтва про народження дітей тощо).

«Ці документи повинні бути чинними. Наприклад, є випадки, коли особа отримала ІД-картку і не повідомила про це управління соцзахисту. Відповідно, до банку надійдуть відомості про серію та номер недійсного паспорта. Тоді обліковий запис створено не буде, кошти перерахувати не зможуть», — пояснює Даниленко.

Втім, працівники соцзахисту скаржаться, що зараз ввести в базу ЄДАРП дані вкрай складно, бо програма недосконала.

• 27 грудня Кабмін скасував обмежувальні терміни монетизації пільг. Із 1 січня 2020 року особи, які мають право на пільги, зможуть у будь-який час, а не лише 15 квітня, перейти на готівкову форму. Це позитивне рішення. Але воно означає, що у всій країні працівники соцзахисту повинні зробити нові бази даних і ввести їх в систему. Відповідно, це додаткове навантаження на установи і як наслідок — ще більші черги.

• Маємо те, що маємо. Механізм монетизації пільг запроваджується в Україні вперше. Він може запрацювати лише при злагодженій роботі всіх ланок (управління соцзахисту, Ощадбанк, організації-надавачі послуг та отримувачі пільг). Зараз цього не відбувається. Системна програма є непродуманою і недосконалою. Селекторні наради доводять, що «нагорі» цього не розуміють, звинувачуючи в негараздах управління соцзахисту на місцях.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Джерело: Газета «ВІСТІ» – Бориспіль. Новини. Інформація. Реклама