“Я хочу, щоб люди любили це пиво не тому, що це “Google-пиво”, а тому, що це хороший та якісний продукт”. В Броварах запрацювала елітна броварня (ВІДЕО)

image
13 Березня 2019, 22:24
Поділитися:

 Дмитро Шоломко, директор “Google Україна” та акціонер нового пивзаводу Reformation Rebrew в Броварах, в ексклюзивному інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна” розповідає про те, чому він вирішив інвестувати в пивоваріння і які труднощі чекають при виході з онлайну в офлайн.

– Чому пиво?

– Гарне пиво – це важливий комплімент в розвитку культури. Є фраза, яку приписують Франкліну: “Пиво є доказом того, що Бог любить нас і хоче, щоб ми були щасливі”.

Мені здавалося, що культуру споживання пива в Україні не зовсім правильно розуміють, і ми з групою друзів захотіли створити проект, який буде це потроху міняти. Звідси і назва – Reformation Brewery, тобто перетворення, ренесанс. Пивоваріння – це мистецтво, і мені захотілося змінити культуру споживання пива, щоб люди отримували задоволення від нього без негативних наслідків, як це відбувається з будь-яким мистецтвом.

– Коли запустився завод?

– Щоб розставити всі крапки над “і” – це не мій завод. Я натхненник цього проекту, але всією роботою займаються інші люди. Я голова ради директорів, акціонер, але навіть не власник контрольного пакета.

Завод запустився, всі ліцензії вже отримані. Якщо за точку відліку взяти момент, коли стало можливим десь купити пиво, то це сталося 12 лютого – запрацював перший краник з нашим пивом в пабі. Ліцензію ми отримали з лютого, а самому проекту пивоварні – 3,5 року.

На заводі працює повноцінна команда професійних людей. Один з моїх партнерів – Євген Депутат – досить відомий на ринку, хороший пивовар. До речі, нам вже вдалося створити один сорт унікального пива – New England IPA, яке має запах гіркоти, але не має гіркого присмаку. Нам в коментарях в соцмережі написали, що IPA – можливо краще пиво, яке людям тут вдавалося спробувати. Наші пивовари були в захваті.

– Яка ваша частка в проекті?

– Дуже складно про це говорити, оскільки статутний капітал ще формується, а деякі підрозділи взаємодіють між собою. Я не можу назвати точну цифру, але це не контрольний пакет акцій.

Команда Rebrew на презентації Rebrew в 3B Republic
 
В кінці лютого 2019 року відбулась презентація Rebrew в 3B Republic

Проект працює за принципом “Friends & Family Funding”: багато друзів зайшло в проект, хоча деякі дуже довго над цим думали. У нас є плани, які вимагають капіталу. Але багато речей ще туманні.

– Який обсяг випуску пива на заводі?

– Варіння – 1200 л, тобто 1 тис. Л в чистому вигляді, дев’ять ЦКТ (ємність для бродіння) – вісім двотонних і один однотонний. Можливо, треба буде розширювати однотонні ЦКТ – вони швидше варяться.

Середню продуктивність заводу досить складно визначити, вона сильно залежить від типів виробленого пива. Завод не маленький, але й не великий: він чітко вписується в ліцензію малої пивоварні – при максимальному завантаженні завод може виробити 1 млн л пива в рік. Але в цьому є сенс, якщо це пиво продавати, але для цього потрібно ще розвинути наш ринок.

– Ви будували завод з нуля чи переобладнали існуючий?

– Ми закупили італійське обладнання Meccanica Spadoni, а приміщення раніше було складським.

– Що включає ваш початковий асортимент пива?

– Зараз є чотири перших сорти Rebrew: IPA в американському стилі з ароматом тропічних фруктів, грейпфрута і лайма, IPA в вермонтський стилі, пшеничний ель з додаванням коріандру та апельсинової цедри, а також стаут ​​з додаванням кави. Ще кілька інших цікавих сортів дозрівають.

Пивовари – як художники. Дуже відчувається, в хорошому чи поганому настрої пивовар варив пиво. Наші пивовари – поки, очевидно, в хорошому.

– Які у вас канали реалізації продукції?

– Поки тільки паби. Щоб йти в рітейл, потрібно мати обладнання для розливу в тару, а у нас його поки немає. Тару думаємо брати скляну. Гостомельський завод забезпечує склотарою половину Європи, їх тара відмінної якості і коштує копійки.

Але потрібно враховувати, що обладнання на заводі нове і поки добре себе зарекомендувало, але як поведе себе пиво в пляшці, ми ще не знаємо. Відповідно, ми не будемо виходити в роздріб без належної підготовки: а раптом пиво постоїть місяць, скисне, і ми зіпсуємо собі репутацію. У нас немає необхідності на цьому підприємстві виживати, тому ми не поспішаємо, треба переконатися в максимальній якості нашого продукту.

– Чому ви вирішили відкрити завод саме в Броварах?

– Скрізь були дуже великі складнощі з підключенням до мереж. Це стосується і газу, і води, і електрики. Були ситуації, коли ми висилали документи із запитом про можливість підключення до мереж, і на 29-й день з 30, які у них є на відповідь, отримували відповідь: у вас в цьому документі потрібно це підправити. Ми направляли пакет документів ще раз, і в кінці наступного місяця вони знаходили ще якийсь недолік. І так могло тривати місяцями.

Такою ми вперше побачили майбутню пивоварню минулого року
 
Монтаж обладнання для пивоваріння

Найголовніший аргумент, чому ми відкрили завод у Броварах – ми купили приміщення, підключене до підстанції, яка була частиною території. Це вирішило дуже багато проблем. І вода там хороша виявилася, не потрібно було робити дуже глибоку свердловину, щоб дістати воду на пиво. Також у цього заводу хороша локація з точки зору логістики.

Крім того, досить легко було працювати з владою Броварів. Вони пояснювали, з ким і про що потрібно говорити, підказували, що може бути не так, і що потрібно зробити, щоб усунути можливі недоліки. Я це сприймаю, як турботу влади про те, щоб бізнес заходив до їхнього міста.

– Ви розглядали тільки Київську область?

– Так. У нас досить велика кількість споживачів хорошого пива в регіонах – в Харкові, Дніпрі, Львові, але головним центром все ще залишається Київ. Тому з точки зору логістики доцільно було організовувати виробництво в Київській області.

Наше пиво в лютому вже завезли в Одесу, Харків та інші міста.

– Яка сума інвестицій в цей проект?

– Поки складно сказати, її ще підраховують, але сума явно значна: тільки одне обладнання обійшлося більш ніж в $ 200 тис., А ще земля та інші витрати. Це фінансово важкий бізнес.

– Що було найскладнішим для вас при запуску пивоварні?

– Перейти з онлайну в офлайн. Розуміння, що в цій справі я всього лише любитель. Багато чому потрібно було навчитися і багато чого довідатися.

Була одна кумедна історія. Я за освітою інженер-теплоенергетик, займався системами автоматизованого проектування роботи електростанцій. У мене в університеті був предмет “термодинаміка” – я не знав, навіщо вона взагалі потрібна, і розраховував, що все-таки стану програмістом, а не інженером-теплотехніком. А коли ми замовляли обладнання, мені довелося сперечатися з італійськими партнерами про ефективність роботи парогенератора, від якої сильно залежить енергоспоживання під час варіння пива і відповідно його якість. Я ніколи не думав, що термодинаміка мені може стати в нагоді, і тут мені довелося сідати, читати підручник з термодинаміки і згадувати те, що колись давно вчив.

– Чи будете робити маркетинг пивоварні на своїй персоні?

– Ні, в жодному разі. Це занадто неправильно. Я хочу, що люди любили це пиво не тому, що це “Google-пиво”, а тому, що це хороший та якісний продукт. Я вірю, що ми можемо стати відомими, не використовуючи моє ім’я. Тим більше що я тільки співвласник, і сам пиво не варю.

– А як поставився до ідеї пивоварні Google?

– Дуже спокійно. Звичайно, я отримав всі необхідні узгодження і дозволи на те, щоб зайнятися бізнесом, але поки я не інвестую в компанію-конкурента Google, ніхто не проти.

– Коли ви будете приймати рішення про розвиток проекту?

– Зараз ми очікуємо закінчення аудиту. Хочеться зрозуміти, скільки грошей ми в це вклали. Звичайно, наступний крок – це роздріб. Для нас дуже важлива репутація. Ми збираємо фідбек, і як тільки побачимо, що можна рухатися далі, зробимо це. Роздріб – це великий обсяг, велика логістика. І поки ми не побачимо, що у проекту є репутація, ми не будемо це робити.

– Яка кінцева мета проекту?

– Є кілька шляхів розвитку. Є світова тенденція – великі компанії викуповують так звані “крафтового” заводи. Як ми будемо розвиватися – ще не знаю, побачимо.

Де ж саме можна попити елітного броварського пива від Rebrew опубліковано на сторінці пивоварні у соцмережі:

Журналісти видання «AT BROVARY» також зв’язалися з представниками броварні «Reformation Rebrew» в Броварах аби дізнась про можливість скуштувати броварське елітне пиво саме в нашому місті.

– Чи зможуть броварчани у себе в місті скуштувати пиво марки «Reformation Rebrew»? Якщо так, то приблизно коли і в яких броварських пабах?

– В Броварах пиво Rebrew вже представлене у закладі «Family House», що знаходиться по вул. Благодатна. В подальшому плануємо розширювати мережу закладів, де можна буде спробувати наше пиво. Ми анонсуємо кожен новий заклад, де є в наявності пиво броварні «Reformation Rebrew» на своїй сторінці у соцмережі Facebook, до якої всіх запрошуємо приєднуватися.

– Яка вартість бокалу вашого пива? 

– Ціна варіюється біля 50 грн за бокал, в залежності від сорту. Також в різних закладах ціна може відрізнятися.

AT BROVARY вирішили промоніторити вартість за бокал броварського пива «Reformation Rebrew» та зв’язалися з деякими столичними пабами, де є в наявності хмільний напій цієї торгової марки.

Так, в пабі «Punkraft» нам повідомили, що саме сьогодні з’явилось в продажу нове пиво вiд Rebrew: Waka Milkshake IPA. Вартість бокалу такого пивка, об’ємом 0,33 л. складає 69 грн. 

Броварське пиво «Reformation Rebrew», а саме пиво Niben є в наявності пабу «CRAFT vs PUB». За бокол такого пива об’ємом 0,3 л. доведеться викласти 60 грн.

В київському пабі «OLD BAR» маленький бокал (0,2 л.) броварського пива коштує 57 грн., а великий (0,4 л.) – аж 72 грн.

Також ми з’ясували вартість пива броварської броварні в пабі «VIDRO Craft Beer & Kitchen». Щоб насолодитися броварським хмільним напоєм, доведеться “попрощатися” з 65-ма гривнями. І це вартість бокалу об’ємом 0,4 л.

Цікаво, що на батьківщині «Reformation Rebrew», в пабі «Family House» бокал (0,4 л.) цитрусового пива броварської броварні коштує 60 грн., а це найнижча ціна зі всіх пабів, які попали під наш моніторинг.

Джерело: https://atbrovary.org RSS feed