Цікаві факти: рекорди мостів Києва

image
12 Листопада 2019, 14:52
Поділитися:

Мости – прикраса кожного міста, що поєднує береги та людей.

У Києві налічують більше 60 різноманітних мостових переходів. Деякі з них унікальні і б’ють рекорди не лише столиці, а й Європи. «Вечірній Київ» розповість вам про них!

 

НАЙШИРШИЙ МІСТ

Залізнично-автомобільний мостовий перехід, що в народі називають Дарницький міст, є найширшим мостом столиці. Його ширина складає 43,8 метри.

Будівництво мосту розпочали у 2004 році. Вже 2010 року мостом почали курсувати перші потяги та автівки. Наразі це – найновіший діючий міст через Дніпро у Києві.

Щось цікаве: на ньому в жовтні 2018 року американські зірки Марк Ронсон і Майлі Сайрус зняли кліп на пісню «Nothing Breaks Like a Heart».


 

НАЙВУЖЧИЙ МІСТ

Парковий пішохідний міст став найвужчим мостом столиці. Його ширина складає всього 7 метрів.

Пішохідний міст, що з’єднує центр Києва з парковою зоною та пляжами Труханового острова, було споруджено у 1956-1957 роках. Силует цього мосту став одним з неофіційних символів міста, його зображено на багатьох листівках, наліпках та значках.

Щось цікаве: навесні 2010 року, через тимчасове зниження рівня води в Дніпрі, можна було побачити залишки трьох опор Миколаївського ланцюгового мосту, що колись знаходився на місці сучасного пішохідного мосту.


 

НАЙНОВІШИЙ МІСТ

Пішохідно-велосипедний міст став найновішим мостом столиці – його було відкрито 2019 року.

Ідеї зі спорудження мосту з Володимирської гірки до Арки дружби народів існували вже понад 100 років. В кінці 2017 року був представлений сучасний проєкт, а у 2018 почались будівельні роботи.

Активне будівництво тривало всього 5 місяців. Над зведенням мосту працювали близько тисячі будівельників та фахівців. У дизайні використали скляні панелі на підлозі, на яких пострибали та перевірили їх самі брати Кличко.

Щось цікаве: у створенні мосту використано 90% вітчизняних матеріалів.


 

НАЙТРИВАЛІШЕ БУДІВНИЦТВО МОСТУ

Подільський міст став рекордсменом у «рейтингу довгобудів» столиці. Будівництво ведеться вже 26 років.

Мостовий перехід, що будується ще з 1993 року, має з’єднати Поділ з лівобережними районами. На верхньому ярусі планується 6 смуг для руху автотранспорту, на нижньому – лінія метро зі станціями «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенка». Загальна довжина мосту становитиме аж 7,5 кілометрів.

Безліч разів зупинялось будівництво мосту, але прогрес є – цього року завершилось замикання конструкцій арки, а тимчасові опори, на яких вона трималася, були розібрані. Мер столиці Віталій Кличко обіцяє завершити грандіозне будівництво мосту наприкінці 2020 року.

Щось цікаве: після добудови Подільсько-Воскресенський міст стане найбільшим арочним мостом у Європі.


 

НАЙДОВШИЙ ТА НАЙСТАРІШИЙ МІСТ

Міст Патона отримав одразу два рекорди. Він є найдовшим (1543 метри) та найстарішим – міст введено в експлуатацію 1953 року.

Участь у проектуванні та будівництві брав академік Євген Патон, на честь якого названо споруду.

Як відомо, колись мостом Патона проходила одна з найважливіших трамвайних ліній міста, що сполучала лівий берег з правим. Проте, при реконструкції мосту у 2004 році, з нього було знято трамвайні колії. В 2015 році транспортний інженер Віктор Петрук запропонував реалізувати ідею трамвайного кільця, але його пропозицію не підтримали. 

Наразі запуск трамваїв не планують, проте планується велика реконструкція, адже раніше міст визнали аварійним. Для того, щоб почати реконструкцію, необхідно вивести його з реєстру пам’яток архітектури на час ремонту.

Щось цікаве: міст Патона вважається найбільшим у Європі суцільнозварним мостом. Вперше усі шви, включаючи і монтажні, були виконані за допомогою автоматичного зварювання.

 

Нагадаємо, релакс у великому місті: секрети київських озер.

«Вечірній Київ» завжди поруч – в Telegram і Facebook!

Джерело: Вечірній Київ